صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - 01 June 2023
رییس رسانه ملی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تبلیغ رایگان کالاهای ایرانی در شبکه‌های صداوسیما خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۳۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالعلی علی عسکری رییس رسانه ملی در کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حمایت از کالا، حمایت از بسیاری از فرآیندهای ملی اعم از کلان و خرد است، گفت: بر این مبنا برای اینکه بخواهیم به حداکثر سازی تولیدات و حداقل سازی واردات دست‌ یابیم باید بسیاری از چرخه‌های اقتصادی کشور اصلاح شوند.

وی حمایت رسانه ملی از کالای ایرانی را به سه عرصه  مسئولان، مردم و تولیدکنندگان تقسیم و بیان کرد: هر کدام از این عرصه ها در تولید کالای ایرانی نقش دارند و رسانه ملی موظف است هم از مسئولان بخواهد که زمینه های کسب و کار را فراهم کنند، هم کالاهای تولید داخل را تبلیغ کند و هم تولید کنندگان را توجیه کند که این امر فرآیندی تدریجی است و رسیدن به آن، زمان‌بر است.

علی عسکری با اشاره به تلاش دشمن برای القای یأس و ناامیدی در جامعه گفت: رسانه ملی به طور مداوم با نظرسنجی‌های متعدد، افکار عمومی را رصد می کند و می‌کوشد با برنامه‌های امید آفرین این سیاست دشمن را بی‌اثر ‌کند. اعتماد و امید به آینده، سرمایه اجتماعی است که صداو سیما می‌کوشد با سنجش افکار عمومی و برنامه‌سازی بر مبنای امید آفرینی، آن را بالا ببرد.

وی تولید و تقویت برنامه‌های شاخص را در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی، یکی از راه‌های اثربخشی بر افکار عمومی دانست و از تلاش سازمان برای حفظ این برنامه‌ها خبر داد.

رییس صداوسیما با بیان اینکه اگر رسانه ای دارای برنامه شاخص نباشد در این هیاهوی رسانه ای دوام نمی‌آورد، عنوان کرد: سازمان صداوسیما بر مبنای شعار سال در برنامه‌های شاخص خود به طور مستقیم و غیر مستقیم به حمایت از کالای ایرانی پرداخته‌است.

وی از تبلیغ رایگان کالاهای ایرانی در شبکه‌های صداوسیما خبر داد و راه‌اندازی شبکه‌ ایران کالا را ابتکاری دیگر در زمینه حمایت از کالای ایرانی خواند.

علی عسکری اظهار کرد: در برنامه‌های شبکه ایران کالا، با معرفی کارشناسان حوزه تولید، تولیدکنندگان ، فنآوری های تولید، کالاها و رقبای آنها، صنایع کوچک و متوسط را هویت بخشی می‌کنیم.

وی از اثر تبلیغات رسانه ملی بر عملکرد و سودآوری کارخانه‌های کوچک و متوسط در کشور سخن گفت و افزود: ما در شبکه ایران کالا با تبلیغ رایگان، این صنایع را تقویت می‌کنیم چرا که می‌دانیم حمایت از این صنایع برکات زیادی برای کشور دارد.

علی عسکری همچنین از اهمیت بالابردن جذابیت برنامه‌های شبکه ایران کالا یاد و تأکید کرد: باید با طراحی برنامه‌های جذاب مانند مسابقه و رتبه‌بندی کالاها بر مخاطبان این شبکه افزود.

وی بر لزوم همگرایی بخش اجرایی با رسانه ملی تاکید کرد و گفت: تنها با هماهنگی بخش اجرایی و رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی است که می‌توان در برنامه‌های کلان کشور به موفقیت رسید و ما هم اکنون به این هماهنگی بسیار امید داریم.

همگرایی بیشتر رسانه ملی با دولت

رییس رسانه ملی افزود: سازمان صداوسیما از وزیران خواسته است کمیته های مشترکی با این سازمان تشکیل دهند تا همگرایی بیشتری با دولت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بهترین کالای ایرانی کالای فرهنگی است که هم درآمدزا و هم اشتغال‌زاست، گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی از تولیدات نمایشی و پویانمایی رسانه ملی به کشورهای دیگر صادر شده است و باید در این مسیر تلاش بیشتری داشته باشیم.

علی عسکری همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صحبت‌های یکی از نمایندگان درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرد: رسانه ملی از تمام پیام رسان های معتبر داخلی به طور یکسان حمایت و تبلیغ می‌کند و آن را وظیفه رسانه ملی در این مقطع حساس می‌داند.

در این نشست قائم مقام رییس سازمان، معاونان سیما، صدا و برون‌مرزی، مدیر شبکه ایران کالا و مدیرکل بازرگانی سازمان گزارش تفصیلی از عملکرد دوماهه سازمان در زمینه حمایت از کالای ایرانی ارائه کردند.

جذابیت برنامه‌ها را باید از نظر محتوایی و ساختاری بالابرد

جمشید جعفرپور رییس کمیسیون فرهنگی در پایان با جمع‌بندی دیدگاه‌های مطرح شده در این نشست گفت: اثر گذاری رسانه ملی غیرقابل انکار است و جنگ روانی دشمن علیه سازمان صداوسیما گواه این مدعاست.

جعفرپور همچنین خواستار تنوع بخشی به برنامه‌هایی که از کالای ایرانی حمایت می‌کنند، شد و گفت: جذابیت برنامه‌ها را باید هم از نظر محتوایی هم ساختاری بالابرد. می‌توان با بهره‌مندی از دیدگاه‌های جوانان نخبه و متعهد راه‌کارهای بهتری در این زمینه اندیشید و میدان تبلیغات رسانه‌ای را جهت‌گذاری کرد.

وی گزارش رسانه‌ ملی را به این کمیسیون، در زمینه عملکرد سازمان در حمایت از کالای ایرانی و برنامه‌هایی که تدارک دیده است موثر و دقیق توصیف کرد و افزود: از تلاش‌های رسانه ملی در این زمینه قدردانی می کنیم و امیدواریم بتواند تا آخر سال این برنامه‌ها را به ثمر برساند.

در این جلسه برخی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی پیشنهادها، نظرها و انتقادهای خود را درباره برنامه‌های صداوسیما با محوریت حمایت از کالای ایرانی بیان کردند.

ارسال نظرات