صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 20 December 2023
کارشناس خودرو گفت : با وجود اعلام استقلال اتحادیه اروپا و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خودروسازان اروپایی در ایران ؛کندی روند سرمایه‌گذاری خودروسازان حتمی بوده و باید مقاوم‌سازی اقتصاد از هم اکنون کلید زده شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۹۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد بیاتیان ،دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره وضعیت قراردادهای خودرویی با خروج آمریکا از برجام گفت: ماکرون اعلام کرده است اتحادیه اروپا با وجود خارج شدن آمریکا از برجام استقلال خود را خواهد داشت و از شرکت‌هایی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند حمایت می‌کند.
 
وی افزود : از سوی دیگر دولت اعلام کرده است برخلاف نوبت‌های گذشته قراردادهای خودرویی به گونه‌ای تنطیم شده‌اند که اگر خودروساز خارجی بخواهد از آن خارج شود باید غرامت سنگینی به ایران بپردازد با این وجود محتوای قراردادهای خودرویی محرمانه بوده است.

این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: درصوتیکه طی ۱۸۰ روز آینده تحریم‌های آمریکا متوجه خودروسازان خارجی هم شود به نظر می‌رسد شرکت‌های رنو ،پژو و سیتروئن متناسب با منافع خود تصمیم‌گیری کنند .

بیاتیان تصریح کرد: با این وجود خودروسازان خارجی روند سرمایه‌گذاری خود در ایران را به شدت کند خواهند کرد.
کارشناس خودرو همچنین با اشاره به قیمت خودرو در کشور گفت : تجربه سال‌های ۹۱ و۹۲ نشان می‌دهد خودرو داخلی در این شرایط استعداد گرانی پیدا می‌کند، اما از آنجا که اقتصاد کشور در حال رکود به سر می‌برد افزایش نامتعارف می‌تواند به انجماد بازار خودرو منجر شود.

وی خاطر نشان کرد : در سال‌های پیش که خودرو مشمول تحریم‌های بین‌المللی شد به علت گرانی قطعات قیمت خودروهای غیرکیفی داخلی شتاب گرفت و راه برای ورود خودروهای از رده خارج شده چینی باز شد، لذا به نظر می‌رسد بجای هموارسازی مسیرهای ورود خودروی چینی باید مقاوم سازی اقتصاد را به شکل واقعی آغاز کرد.
ارسال نظرات