صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - 15 June 2023
به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی فتح خرمشهر صورت گرفت؛
به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی فتح خرمشهر؛ هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق در کاشمر و در منزل پدر شهید محمد ارشدزاده از هنرمندان برجسته این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۱۴۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ این مراسم با حضور امام جمعه، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و فرمانده سپاه کاشمر و تعدادی از مسئولان و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در منزل پدر شهید محمد ارشدزاده  از هنرمندان این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در این مراسم با گرامیداشت سوم خرداد، گفت: آزادسازی خرمشهر سند افتخار ملت ایران است و امروز خوشحالیم که درفضایی که به نام شهیدان عطر اگین شده است وارد یک حوزه‌ی ارزشی می‌شویم.

حسن مدرس مقدم با تأکید بر اینکه هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر کاشمر حول این حوزه ارزشی پیمان بسته‌اند که در این مسیر محکم گام بردارند، یادآور شد: جشنواره تئاتر میثاق در حالی هفتمین سال تولدش را به‌صورت منطقه‌ای با حضور ۵ استان شرق کشور برگزار می‌کند که پیش از این به‌صورت استانی و شهرستانی میزبان هنرمندان بوده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره میثاق در ایستگاه هفتم میزبان هنرمندان گروه‌های نمایشی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: اگرچه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۲۷ خردادماه ادامه دارد، اما تاکنون ۷۴ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره رسیده و خراسان رضوی دارای بیشترین سهم در میزان آثار ارسالی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با بیان اینکه جشنواره در نیمه دوم تیرماه برگزار می‌شود، یادآور شد هشت گروه منتخب راه یافته به مرحله نهایی در مجتمع فرهنگی هنری سرو و سالن شهید شهابیان کاشمر، سالن مهر خاتم الانبیا بردسکن و سالن ثامن الحجج خلیل‌آباد به‌روی صحنه می‌روند.

در ادامه امام جمعه محترم شهرستان کاشمر رمضان را ماه خودسازی، تهذیب نفس و ماه تقرب به خدا دانست و بر بهره‌گیری و استفاده از فضائل معنوی این ماه پر خیر و برکت تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و تبریک این پیروزی بزرگ به ملت ایران، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و ادامه داد: در میان همه فداکاری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ماندگار شد، جریان فتح خرمشهر برجسته‌ترین این موارد بود.

وی با بیان اینکه خداوند معیار و ملاکی برای دفاع از حق یا نمایش مقابله حق و باطل قرار داده است، افزود: جنگ حق و باطل همواره تا قیامت ادامه دارد، بنابراین، آنچه که نباید در موضوع فتح خرمشهر فراموش شود، تحقق وعده الهی بود.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه اقتدار و عظمت کشور در جایگاهی قرار دارد که دشمن جرأت نگاه چپ به این خاک را ندارد، خاطرنشان کرد: رسیدن به این جایگاه، نتیجه و ثمره فداکاری و از خودگذشتگی شهیدان و رزمندگان در دفاع از این مرز و بوم است.

وی عزت و افتخار کشور در تمامی بخش‌ها را مدیون رشادت‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: ملتی که شهادت و عزت دارد، هیچ‌گاه اسارت و ذلت ندارد، چرا که ما ملت شهید پروری هستیم که در راه انقلاب و نظام و دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی استوار ایستاده است.

طباطبایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند، یادآور شد: اینکه امروز مراسم رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر میثاق در منزل پدر شهید محمد ارشدزاده و به یادبود اولین شهید هنرمند کاشمر برگزار می‌شود را مایه افتخار می‌دانیم و به فال نیک می‌گیریم و برای دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این جشنواره آرزوی موفقیت داریم.
 
گفتنی است؛ در این مراسم از پوستر هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق که قرار است، در تیرماه امسال با حضور هنرمندان ۵ استان شرق کشور به‌میزبانی کاشمر برگزار شود، رونمایی شد.
ارسال نظرات