صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 17 June 2023
فقهی زاده با اشاره به گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: باید مردمی بودن موسسات قرآنی را تقویت کنیم. باید بکوشیم در عین گرفتن حمایت ها این نهادها مردمی بوده و مردمی بمانند.
کد خبر: ۹۰۲۱۳۷۶
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به عنوان کسی از نوجوانی با قرآن بوده است و در حال حاضر چند ماهی میگذرد که در معاونت قرآن توفیق خدمت گزاری دارم  دیدگاه خودم را برای آینده قران در نظام جمهوری اسلامی ایران می گویم. نظام ما برپایه تعالیم قرآنی است و انقلاب، قرآن را در سطح کشور احیا کرده است که این امر مرهون بنیانگذار انقلاب اسلامی است باید ببینیم در آینده چه سرنوشتی بر فعالیت های قرآنی رقم خواهد خورد.

فقهی زاده بیان کرد: ما باید برای آینده ده ساله انقلاب جنبه مردمی بودن موسسات قرآنی را تقویت کنیم. باید  بکوشیم در عین گرفتن حمایت ها این نهادها مردمی بوده و مردمی بمانند و مردمی ایفای نقش کنند به موازات حمایت های رسمی و گشودن ابواب جدیدی در جنبه های قرآنی بتوانیم  درخشش بیشتری در زمینه فعالیت های قرآنی شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت های بیشماری در چهار دهه انقلاب حاصل شده که قابل برشمردن نیست ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار های متعددی که داشتیم مبنی براینکه قرآن و تلاوت مقدمه ای برای فهم و تدبر و فهم و تدبر مقدمه ای برای عمل به قرآن است ما باید پژوهش ها و آموزشهای مقدماتی مبتنی بر فهم و عمل را گسترش دهیم .

فقهی زاده سینما را جایگاهی برای ورود مفاهیم قرآنی دانست و تصریح کرد: سینما از محتوا تا حدی تهی شده و این یعنی ما به تقویت سینما و محتوای آن باید ورود کرده و بها دهیم که اگر در این زمینه  تلاشهایی صورت گیرد موفقیتهای زیادی را در برخواهد رفت.در جلسه ای با وزیر ارشاد عمل کردن به نگرش مثبت و کمی و کیفی به مطالعات گوناگون دارد تمام معاونت های این وزارت خانه را که شامل  معاونت سینمایی هنری مطبوعاتی و .. می باشد ملزم به  اندیشه  قرآنی و عمل به این کتاب آسمانی در حوزه فعالیت معاونتی خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه تنها تلاوت مقصود برنامه های قرآنی نباید باشد عنوان کرد: مگر ما چه از مصر کم داریم؟ ولی عرصه هاو فرصت های دیگری نیز وجود دارد  بویژه درهنر و سینما و در  عرصه فضای مجازی که این حیطه  بیش از گذشته فضا را  درنوردیده در حالیکه ما هنوز نسبت آن منفعل هستیم .

فقهی زاده مساله و چشم انداز آینده را مرتبط با فعالیت های بین المللی از منظر اهل بیت دانست و تصریح کرد: ما باید با اعزام قاریان به بیرون از مرزها صدای شیعه را به گوش جهانیان رسانیده و ذهن مردمان دیگر جهان اسلام را از شبهه قرآن شیعه، قرآن نیست پاک کنیم و ما برای پاسداشت آرمان های اهل بیت باید نظرات علمای تشیع را صادر و در خصوص آنها تبلیغ کنیم و این امر   بیشتر با همدلی بین مدیران، موسسات، فعالان قرآنی رقم خواهد خورد.

ارسال نظرات