صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 20 December 2023
یک کارشناس دینی با بیان اینکه عده‌ای در کشور مطرح می‌کنند تا کی باید مبارزه و جنگ کرد؟ گفت: این افراد نمی‌دانند اگر مقاومت و مبارزه هزینه دارد، سازش و عافیت طلبی هم هزینه دارد و عامل تمام این سستی ها، ضعف بصیرت و اشتباه محاسباتی است که با قیاس کردن به وجود می آید.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۷۵
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛  حجت‌الاسلام الهی از مبلغان حوزه علمیه در مراسم عزاداری پایوران و نیروهای وظیفه سپاه خمین به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع)  بر داشتن بصیرت و دشمن‌شناسی تاکید کرد و گفت: با مرور تاریخ اسلام می بینیم که ضربه‌ها و شکست‌هایی که به اسلام وارد شده است ناشی از ضعف بصیرت و سستی و ناآگاهی بوده است.

وی با اشاره به آیه 40 سوره آل عمران گفت: مصادیق این سستی را می‌توان در جنگ احد، با اطاعت نکردن از رهبری و در قضیه سقیفه، مشاهده کرد و این ب‌ بصیرتی، سکوت و سازش  سیر تاریخ امت پیامبر(ص) را تغییر داد.

این مبلغ دینی بیان کرد: در حال حاضر نیز در کشور این سستی وجود دارد و مقام معظم رهبری در چند دیدار اخیر با مسئولین و اقشار مختلف به موضوع تاکید کردند که سستی ها به دلیل بی بصیرتی است .

حجت‌الاسلام الهی با بیان اینکه عده‌ای در کشور مطرح می‌کنند تا کی باید مبارزه و جنگ کرد؟ گفت: این افراد نمی‌دانند اگر مقاومت و مبارزه هزینه دارد، سازش و عافیت طلبی هم هزینه دارد و عامل تمام این سستی ها، ضعف بصیرت و اشتباه محاسباتی است که با قیاس کردن به وجود می آید.

این مبلغ حوزوی با اشاره به جنگ صفین گفت: در جنگ صفین که قرآن ها را بر سر نیزه کردند و پیشنهاد مذاکره دادند، افراد ناآگاه و بی بصیرت گفتند« علی(ع) وقتی می تواند صلح کند، چرا می جنگد؟  و علی (ع)قصد جنگ با قرآن دارد، در حالیکه علی(ع) قرآن ناطق و مجسّم حق و اسلام بود.»

حجت الاسلام الهی در بخشی دیگر از سخنرانی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:  مقام معظم رهبری فرمودند« جنگ امروز، جنگ اراده ها است» کلید واژه ها جنگ نرم و نفوذ بود، استکبار به دنبال تحمیل اراده باطل خود است و به این منظور از تغییر واژه ها شروع کرد.

وی تصریح کرد: واژه مرفهین بی‌درد به قشر برخوردار، مستکبر به قدرت های جهانی و ابرقدرت ها، مستضعف به قشر آسیب پذیر به معنی کسی که خودش مقصر است، واژه امت که به همراه امامت می آید به شهروند« جامعه مدنی» تغییر دادند و به معنای اعتراض به خدا و پیامبر و مومنان است و این آسیب ها به دلیل کوتاهی و بی تفاوت بودن بسیاری از نیروهای داخلی و حتی انقالابیون و... است و می توان گفت نوعی از رخنه جریان نفوذ است که در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر نیز وارد شدند  و برای آحاد جامعه و عموم مردم برنامه دارند؛ با داشتن بصیرت می توان این فتنه ها را تشخیص داد.

وی خاطرنشان کرد: تمام این حوادث و فتنه‌هایی که توسط دشمن طراحی و اجرا می‌شود ناشی از کم کاری و اهمال‌گری افراد و حتی خواص در جامعه است  که به دلیل نداشتن بصیرت کافی نتوانستند افکار عمومی را در جامعه هدایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات