صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 28 September 2023
آيت الله محسن اراكي گفت : مسئله فلسطين يك موضوع انساني قرن حاضر است و اگرجبهه مقاومت در اين نبرد و مبارزه كوتاه بيايد به گستاخي آمريكا و انگليس و اسرائيل غاصب منجرخواهد شد و مي بينيد كه الان دنيا به نفع مردم فلسطين و برعليه اسرائيل در كشورهاي مختلف تظاهرات مي كنند و يك جبهه واحدي عليه استكبار و جنايت هاي اين رژيم اشغالگر بوجود آورده اند و حمايت از فلسطين يك وظيفه ملي محسو ب مي باشد.
کد خبر: ۹۰۲۵۰۷۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ آيت الله محسن اراكي دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در سخنراني روز قدس ، درمصلي شهرستان اراك ، با اشاره به بي سابقه بودن رويارويي و نبرد جبهه ظلم و ظالم گفت :تاسيس رژيم نامشروع كه به دست انگليس و با حمايت و پشتيباني هاي استكبار مختلف در طول 70 سال گذشته همراه بوده ودر نبرد بي سابقه جبهه حق و باطل با يكديگر درسرزمين مقدس فلسطين در يك قرن اخير و درجهان و تاريخ بشري، چنين نبردي بي نظير است .
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه به مسئله فلسطين پرداخت و گفت : مسئله فلسطين اين است كه اين كشور داراي يك سرزمين و حكومت مشخصي بوده و انگليس با هجوم خود اين كشور را اشغال كرد و در ادامه مردم فلسطين با مقاومت و مبارزه ، نيروهاي انگليس را از كشورشان خارج كردند.
آيت الله اراكي به چگونگي شكل گيري رژيم صهيونيستي اشاره و گفت : بعد از ماجراي خروج انگليسي ها توسط مردم فلسطين ، انگليس ها با دعوت و دادن وعده تشكيل يك دولت يهودي در سرزمين فلسطين و با جمع كردن يهودياني از كشورهاي مختلف اروپايي ، آفريقايي و ... يك حكومت جعلي بنام اسرائيل را تاسيس كردند كه اساس تشكيل آن بر مبناي جنگ و خونريزي اشغالگري بود و با غارت و كشتار زيادي ازمردمان فلسطينيان توانستند اين سرزمين ها را غصب كنند .
وي درادامه به سه عنصر اصلي مشروعيت يك حكومت اشاره و گفت: داشتن مرزهاي جغرافيايي ، حاكميت تثبيت شده و داشتن ملت با اصالت از لازمه ها و عناصر به رسميت شناختن يك دولت و حكومت مي باشد كه رژيم جعلي اسرائيل فاقد اين عناصر مي باشد چون آنها اعتقادي به مرز جغرافيايي ندارند و مي گويند هر جا كه توانستيم هجوم مي بريم و آن سرزمين را متعلق به خود مي دانيم.
دبير كل جهاني تقريب مذاهب اسلامي به عنصر دوم مشروعيت حكومت پرداخت و گفت : مردم رژيم اسرائيل اصالتا فلسطيني نيستند و هدف و تشكيل اين دولت نامشروع ، ترساندن و چپاول ثروت هاي كشورهاي منطقه و جهان است و عنصر سومي كه اين رژيم را نامشروع كرده اين است كه اين رژيم دائما در مدت 70 سال در حال جنگ و خونريزي در داخل با مردم فلسطين و درخارج با كشورهاي منطقه بوده است و چنين كشوري هيچگاه مشروعيت قانوني نداشته و نخواهد داشت .
آيت الله اراكي به مسئله انساني فلسطين اشاره و گفت : مسئله فلسطين يك موضوع انساني قرن حاضر است و اگرجبهه مقاومت در اين نبرد و مبارزه كوتاه بيايد به گستاخي آمريكا و انگليس و اسرائيل غاصب منجرخواهد شد و مي بينيد كه الان دنيا به نفع مردم فلسطين و برعليه اسرائيل در كشورهاي مختلف تظاهرات مي كنند و يك جبهه واحدي عليه استكبار و جنايت هاي اين رژيم اشغالگر بوجود آورده اند و حمايت از فلسطين يك وظيفه ملي محسو ب مي باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبري به تبليغات شيعه انگليسي عليه جمهوري اسلامي اشاره و گفت: هم اكنون شيعه انگليسي با  حمايت دولت اين كشور و با 38 شبكه ماهواره اي كه همگي هم با اسم ائمه معصومين (ع) مي باشند ،عليه جمهوري اسلامي ايران تبليغ مي كنند و به دنبال كوبيدن شيعه ناب هستند و هدف آن نفوذ و رخنه در بين هبات هاي مذهبي كشور است و همه هدف آنها اين است كه هجمه جنگ را از مقابله با آمريكا و اسرائيل به جبهه مقابله با جمهوري اسلامي ايران بكشانند .
دبير جهاني تقريب مذاهب اسلامي در پايان با يادآوري اين موضوع كه دشمنان در حال سقوط و شكست از جبهه مقاومت هستند گفت : همانطور كه در دوران دفاع مقدس دشمنان را از كشور خارج كرديم و بر مشكلات آن زمان پيروز شديم اين بارهم با تكيه بر خداوند متعال آمريكاي جنايتكار را از منطقه خارج خواهيم كرد وآنها قطعا شكست خواهند خورد و محور مقاومت به مركزيت ايران در حال فروپاشي هيمنه استكبار جهاني و صهيونيسم جنايتكار است .

ارسال نظرات