صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - 11 August 2023
امام جمعه قزوین گفت: می‌توان به انواع گناهان آلوده بود، اهل دروغ، غیبت، ربا و ظلم باشیم اما نمازمان را هم بخوانیم، این مسائل با نمازخواندن منافاتی ندارد اما با اقامه نماز سازگاری پیدا نمی‌کنند زیرا اقامه نماز با فحشا و منکر همخوانی ندارد.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۱۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه تفسیر قرآن کریم مسجد امام خمینی(ره) در تفسیر سوره «نمل» اظهار کرد: این سوره، جزو آیاتی است که در مکه نازل شده است و آیات این سوره با محوریت آموزش اعتقادی به مردم است.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه قرآن کتابی روشنگر و معجزه‌ای آشکار است، افزود: در این سوره آمده قرآن کریم برای هدایت و بشارت مردم نازل شده است؛ یعنی قرآن کتابی است که علاوه بر نشان دادن مسیر هدایت، ما را به مقصد اصلی می‌رساند.
این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه ادامه داد: اگر کسی انگیزه اقامه دین نداشته باشد براساس آیات ابتدایی سوره «نمل» مومن نیست، اقامه نماز به معنای اقامه دین است، امام راحل جزو بزرگانی بود که نماز و دین الهی را اقامه کرد و در حکومت طاغوت هر موضوعی که مخالفت با اقامه دین داشت با آن مقابله می‌کرد.
وی اذعان کرد: می‌توان به انواع گناهان آلوده بود، اهل دروغ، غیبت، ربا و ظلم باشیم اما نمازمان را هم بخوانیم، این مسائل با نمازخواندن منافاتی ندارد اما با اقامه نماز سازگاری پیدا نمی‌کنند زیرا اقامه نماز با فحشا و منکر همخوانی ندارد.
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: مومنان واقعی اقامه کننده نماز هستند و حقوق الهی و فقرا را در خمس و زکات پرداخت می‌کنند، نمی‌توان نماز خواند اما مال ما حرام و غصبی باشد زیرا مسائل مالی و اقتصادی دیوار به دیوار مسائل اعتقادی قرار دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: مومنان کسانی هستند که به آخرت یقین دارند، البته قرآن کریم نماز و زکات را ابتدا مطرح کرده و سپس بحث یقین را مطرح می‌کند، مهمترین گوهر گرانبهای هر انسان مومنی یقین است.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: یقین به معنای اعتقاد راسخ و محکمی که هیچ شک و شبهه‌ای در آن راه پیدا نمی‌کند، همه عبادت‌ها باید به یقین ختم شود و خداوند تاکید کرده است که با عبادت زمینه ایجاد یقین در ما ایجاد می‌شود.
وی ابراز کرد: آیات ابتدایی سوره «نمل» به ما می‌گوید که برای دستیابی به یقین باید پایبند به عبادات الهی باشیم، زمانی که اذکار الهی و قرآنی را در نماز می‌خوانیم با تفکر به معانی آن، زمینه‌ای در ما ایجاد می‌کند تا اعتقادات ما از درون مستحکم شود.
این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه افزود: در دعاهای ماه رمضان می‌خوانیم که خدایا حال ما را به بهترین حالات تغییر بده، این دعا بدین معناست که خدایا ما را از عالم شک، وهم، خیال و تردید به عالم اعتقاد راسخ و یقین منتقل کن.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عبادت زمینه دستیابی به یقین را در جان و قلب ما فراهم می‌کند، تصریح کرد: آنهایی که به قیامت ایمان ندارند، شاید به خدا ایمان داشته باشند اما نسبت به قیامت و آخرت غفلت دارند.
وی در ادامه افزود: خداوند در این آیات می‌فرماید غافلان روز قیامت، نشانه‌ای دارند که با آن شناخته می‌شوند و این نشانه این است که خداوند زندگی، مال و فرزندان آنها را برایشان زینت می‌دهد برای همین حوصله شنیدن روز قیامت را ندارند.
امام جمعه قزوین در پایان گفت: مرگ فقط انسان را از دنیا به آخرت منتقل می‌کند و زشتی و زیبایی مرگ را اعمال خوب و بد ما در این دنیا مشخص می‌کند، کسانی که آخرت را قبول ندارند سرگردان هستند و دلشان به زندگی دنیا خوش است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات