صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 07 June 2023
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: کرامت انسانی و کرامت اخلاقی نیاز اصلی جامعه امروز است لذا دهه کرامت به نهضت اخلاق گرایی و فضیلت جویی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۶۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، صابر سهرابی با بیان اینکه دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهااالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد، گفت: این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است و لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

وی ابراز داشت: ما می توانیم با تاسی به فرهنگ اهل بیت و پیشگامی حوزه و دانشگاه و نخبگان و گروه های مرجع، دهه کرامت را به نهضت اخلاق گرایی و فضیلت جویی تبدیل کنیم و از انوار خورشید تابناک امام رضا(ع) برای اصلاح و تزکیه خود و جامعه بهره ببریم، به شرط آنکه کرامت از یک مفهوم ذهنی به یک امر اجتماعی تبدیل شود.

سهرابی با بیان اینکه کرامت انسانی و کرامت اخلاقی نیاز اصلی جامعه امروز است تاکید کرد: تمامی برنامه های تنظیم شده برای رشد و تعالی و کمال انسان در آموزه های دینی ما بر محور کرامت بنیان نهاده شده است و به بیان امروزی نیز کرامت انسانی مبنای حقوق شهروندی و انسانی و لازمه دستیابی به توسعه محسوب می شود و مفاهیم ارزشمندی چون «امنیت»، «عدالت»، «آزادی» و «اخلاق» ذیل مفهوم کرامت انسانی معنا و مفهوم می یابند.

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان فارس گفت: امروز مسئله شادی، نشاط و امید به یکی از دغدغه‌های جامعه، به خصوص مقام معظم رهبری تبدیل شده است و اصولا یکی از علل برگزاری جشن‌های دهه کرامت همین است که  به جامعه بیاموزیم که چگونه می‌توان با رعایت معیارها و موازین اسلامی، مراسم جشن و شادی برگزار کرد، بنابراین وظیفه اصلی این ستاد، در همین راستا و در جهت بزرگداشت دهه کرامت تعریف می‌شود.

سهرابی ادامه داد: برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های دهه کرامت، باید دید چه کارهایی را می‌توان به صورت مشترک و با هم افزایی میان ارگانها و دستگاه‌های حاضر در این ستاد انجام داد.

به گفته وی، در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب گردیده رویکرد دهه کرامت در سال ۱۳۹۷ خانواده‌محور باشد و پیشنهاد این است کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را برای ایام دهه کرامت با محوریت خانواده پیش ببریم.

وی به برنامه های پیشنهادی دهه کرامت سال ١٣٩٧ اشاره داشت و گفت: در همین راستا برای شهرداری و آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) برگزاری مراسم جشن در بوستانهای اصلی شیراز با حضور خدام و اهداء تبرکی حضرت و همچنین تخفیف بلیط اتوبوس و مترو به عموم مردم در دهه کرامت و ترجیحاً روز بزرگداشت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع)، پیشنهاد می گردد.

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان فارس گفت: به سازمان تبلیغات اسلامی، آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، اداره کل اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای مرکز فارس نیز پیشنهاد می گردد تا به منظور برگزاری محفل بزرگ انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در حرم مطهر و بقاع متبرکه همکاری کنند و ورزش و جوانان، دفتر امور اجتماعی استانداری، شهرداری شیراز و صدا وسیما نیز پیاده روی خانوادگی در روز جمعه ( ٢٩ تیر یا ٥ مرداد ٩٧)  به سمت حرم مطهر و برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام دهه کرامت، پیشنهاد می شود.

سهرابی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی، اموربانوان استانداری، دارالشفای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، صدا و سیما  و رسانه ها، ویزیت رایگان بیماران در سه روز اصلی دهه کرامت در حرم مطهر ویژه تولد حضرت معصومه ٢٤ تیر٩٧، بزرگداشت شاهچراغ ٢٩ تیر٩٧ و تولد امام رضا ٥ مرداد ٩٧ و همچنین فعال نمودن مرکز اهداء خون در حرم مطهر در نظر گرفته شده و در ادامه آستان مقدس، تمام دستگاههای عضو ستاد دهه کرامت نیز برای برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ ( ٢٩ تیر ٩٧)، برنامه ریزی جهت تجدید میثاق کارکنان ادارات و ارگانها با حضرت احمد بن موسی شاهچراغ و تشکیل اردوهای جهادی سفیران هدایت در روستاها و مناطق محروم، پیشنهاد می گردد.

وی گفت: میراث فرهنگی، به منظور تخفیف جهت بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی در دهه کرامت؛ آموزش و پرورش برگزاری مسابقه کتابخوانی امین ولایت در سطح استان فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، استانداری، شهرداری، آستان مقدس و صدا و سیما نیز برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی را در فهرست پیشنهاد قرار می دهند.

ارسال نظرات