صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
نشست روشنگری و گفتمان سیاسی و کارگاه سواد رسانه و فضای مجازی با همت سازمان بسیج کارمندان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در پایگاه مقاومت بسیج خاتم الانبیاء(ص) جمعیت هلال احمر استان در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۸۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سعید دهنوی، مسئول سازمان فضای مجازی سراج  در استان سیستان و بلوچستان در نشست روشنگری و گفتمان سیاسی و کارگاه سواد رسانه و فضای مجازی که با همت بسیج کارمندان سپاه سلمان استان در پایگاه مقاومت بسیج خاتم الانبیاء(ص) جمعیت هلال احمر استان در زاهدان برگزارشد در راستای مضرات و آثار مفید شبکه‌های اجتمایی بیاناتی را ایراد کرد.

وی افزود: امروزه گستره و حیطه نفوذ روزافزون و فراگیر تکنولوژی‌های نوین ارتباطاتی، در اضلاع و ابعاد مختلف، تمام حوزه‌های گوناگون زندگی اجتماعی جوامع بشری را با تحولات و تغییرات، مداوم و جدی مواجه ساخته است.

دهنوی ادامه داد: حیات اجتماعی و آرامش روحی انسان با چالش‌ها و تغییرات روبرو شده است. بسط و دامنه فزاینده و روز افزون شبکه فراگیر اینترنت در تمام شئون زندگی انسان به ویژه نفوذ و حضور فعال این شبکه در درون خانه‌ها که با تحت تاثیر قرار دادن افکار و اذهان ساکنان آن‌ها به وضوح مشاهده می‌شود، موجب شده است، تا زمینه مشارکت مردم در بهره گیری از تجربه و ظرفیت‌های گروه‌های مختلف اجتماعی فراهم آید.

مسئول سازمان  فضای مجازی سراج استان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: فضای مجازی، فضای واقعی است که خانواده‌ها از نظر بعد مثبت و منفی با آن درگیر هستند؛ که گاهی آسیب‌های روحی و روانی را به خانواده‌ها منتقل می‌کند.

وی با تاکید بر این مطلب که عمده ارتباطات خانواده‌ها با فضای مجازی شکل می‌گیرد، گفت: براساس آمار عامل اصلی ۵۰ درصد طلاق‌ها در ایران به علت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضا‌های مجازی می‌باشد.

این مسئول تصریح کرد: اعتیاد به اینترنت، اختلاف ناشی از استفاده بیش از حد از فضای مجازی یا استفاده نامعقول و بیمارگونه از اینترنت، همگی عبارت‌هایی هستند که برای توصیف یکی از بیماری‌های نوین ناشی از اینترنت به کار می‌روند.
 
وی تاکید کرد: دنیای مجازی در مواردی مانع حضور فیزیکی انسان‌ها در محیط‌های مختلف می‌شود و به نوعی در وقت و هزینه صرفه جویی می‌کند، اما متاسفانه در کنار فواید و مزیت‌های زیاد این فناوری که مهمترین آن دسترسی سریع و آسان به داده‌ها است، تخریب ونابودی آهسته و بدون سر و صدای فضای اینترنت اثرات جبران ناپذیری را به همراه می‌آورد که تا سال‌ها جامعه و خانواده را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.
 
مسئول  سازمان فضای مجازی سراج استان اظهارداشت: در گذشته استفاده از رایانه در انحصار متخصصین این رشته و گا‌ها افرادی بود که نیاز به این ابزار در راستای حرفه و شغل خود داشتند، اما امروزه تنوع و جذابیت بازی‌های رایانه‌ای به همراه فضای جذاب و گسترده اینترنت کودکان ونوجوانان را نیز مشتاق به استفاده از آن ساخته است.
 
وی  اذعان کرد: نگرانی راجع به فساد فضای مجازی زمانی شکل می‌گیرد که در بسیاری از موارد کاربران به صورت ناخواسته مطالب، تصاویر و پیام‌هایی را دریافت می‌کنند که در ابتدای امر در پذیرش آن قصد و تمایلی ندارند؛ در حقیقت تنها با اتصال یک سیم کوچک به این دستگاه، رایانه، شما را به دنیای بزرگتر‌ها کوچکتر‌ها، زشتی‌ها زیبایی‌ها و خلاصه هر آنچه تا قبل از ابداع این موجود آهنی دارای حریم و چارچوب مذهبی، ملی وعرفی بود می‌کشاند.


دهنوی با اشاره به این مطلب که فضای مجازی درحال تمدن سازی در سطح کشور است، افزود: مهم‌ترین آثار منفی تلگرام بدبین کردن جوانان به ارزش‌ها و اعتقادات دینی شان است لذا می‌طلبد که جوانان در این فضا با هوشیاری و چشمانی باز گام بردارند.

این مسئول گفت: اگر نگاه ما در استفاده از فضای مجازی درست باشد و نگاهی خدمت گراداشته باشیم می‌توانیم دلسوزانه به نظام خدمت کنیم.
ارسال نظرات