صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 02 June 2023
یک پژوهشگر مسائل اجتماعی در خصوص دلایل آموزش جنسی به کودکان و نوجوانان و ضرورت‌ها و تهدیدات آن توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۵۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حسین مروتی پژوهشگر مسائل اجتماعی در خصوص آموزش جنسی اظهار کرد: غرب برای خانواده قداستی قائل نیست و آنچه که اخیرا باعث شده به خانواده توجه داشته باشد مشکلاتی چون فرزندآوری است که آنها را با بحران جمعیت مواجه کردو این مسئله در مباحث اقتصادی آنها را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: این مسائل باعث شده است تا کشورهای غربی به فکر چاره‌ای باشند و در مرحله نخست هدف‌شان بازگشت به سبک زندگی خانواده محور بود که این کار برایشان امکان‌پذیر نبود چون ارزش‌های اخلاقی در این کشورها کمرنگ شده است و روش دیگر این بود که خانواده مستحکم را در سایر کشورها از میان ببرند، بنابراین بحث کنترل جمعیت جهانی آغاز شد.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی  گفت: به منظور کنترل جمعیت جهانی از سازمان‌های بین‌المللی استفاده کردند و در سال‌هایی که این پروژه آغاز شد، کنترل جمعیت در ایران زیر نظر شورای جمعیتی آمریکا شروع و بحث تنظیم خانواده در کشور پیگیری شد.

مروتی بیان کرد: در سال 1946 کنفرانس بین‌المللی در تهران برگزار شد که در آن تنظیم خانواده جزو حقوق بشر شناخته شد، اما چون علما مخالف آن بودند قبل از انقلاب کنترل جمعیت چندان موفق نبود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز امام خمینی(ره) با آن مخالفت کردند و برای چندسالی این مسئله جمع شد.

وی ادامه داد: در سال 65 نتایج سرشماری جمعیت حاکی از رشد بالای جمعیت کشور بود، بنابراین کارگزاران داخلی سازمان‌های بین‌المللی کنترل جمعیت را مطرح کردند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی  در ادامه با اشاره به این که هم اکنون 3 علت عمده برای آموزش جنسی مطرح است، افزود: بحث نخست موضوع ایدز است، که براساس آمار وزارت بهداشت 60 هزار مبتلا به ایدز در کشور داریم که 25 هزار نفر شناسایی شده‌اند. همچنین الگوی انتقال بیماری ایدز به این صورت هست که 68 درصد از طریق اعتیاد تزریقی، 19 درصد از طریق جنسی و مابقی از سایر روش‌ها مبتلا می‌شوند. همچنین آنگونه که وزارت بهداشت گفته است، عمده افرادی که از راه جنسی مبتلا می‌شوند همسران افراد معتاد هستند یا از طریق مادر به کودک منتقل می‌شود.

مروتی گفت: از هر 100 هزار دانش‌آموز فقط 4 نفر از طریق جنسی یا اعتیاد به ایدز مبتلا می‌شوند، اما هم اکنون به واسطه بحث ایدز می‌گویند آموزش جنسی را به کودکان ارائه دهیم. آیا صحیح است که برای تعداد اندکی که مبتلا به این بیماری می‌شوند تمام کودکان را تحت آموزش قرار دهیم؟ آیا بهتر نیست افرادی که پرخطر هستند تحت آموزش جنسی ببریم و چرا باید اصرار بر آموزش عمومی داشته باشیم.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت آموزش‌هایی را به معلمان و دانش‌آموزان در بحث ایدز ارائه می‌کرد اما به دلیل اعتراضاتی که شد هم اکنون این کار را به سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار کرده‌اند که هیچ نهادی هم در برابر آن پاسخگو نیست.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی با اشاره به این که محور دومی که برای ضرورت آموزش جنسی مطرح می‌کنند، کودک آزاری جنسی است، خاطر نشان کرد: این مسئله در کشور ما شیوع ندارد و اگر بخواهیم این مسائل را به کودک آموزش بدهیم حساسیت‌هایی را در او ایجاد خواهیم کرد و این مسئله باعث کنجکاوی او خواهد شد که ممکن است آسیب‌های بیشتری داشته باشد. بنابراین بهتر است که در این مورد نیز آموزش‌ها به افراد و مناطق پرخطر محدود شود. همچنین بهتر است که والدین تحت آموزش قرار بگیرند تا از طریق آنها کودکان مطلع شوند.

مروتی عنوان کرد: در بحث تجاوز به کودکان نیز این آموزش‌ها کارایی ندارد، چون در اغلب موارد شاهد ربوده شدن کودک و پس از آن آزار جنسی هستیم و در چنین شرایطی آموزش‌ها چگونه می‌تواند به کودک کمک کند. همچنین در بحث کودک‌آزاری جنسی نباید بزرگ‌نمایی رسانه‌ای شود چرا که این مسئله به اعتماد خانواده‌ها لطمه می‌زند و آن‌ها حتی دیگر اطمینان ندارند که فرزندانشان را به آشنایان نیز بسپارند.

وی بیان کرد: بحث سومی که درباره ضرورت آموزش‌های جنسی مطرح می‌شود، این است که عدم آموزش باعث می‌شود که کودکان و نوجوانان اطلاعات جنسی را از منابع نامعتبر دریافت کنند که این مسئله باعث انحراف آنها خواهد شد. در این رابطه باید گفت علت مراجعه پسران برای کسب اطلاع در این رابطه با هدف پاسخ به نیازهای جنسی، در دختران به علت کنجکاوی است و تا زمانی که نیازهای جنسی و کنجکاوی وجود داشته باشد حتی اگر آموزش‌های لازم را ارائه دهیم افراد برای کسب اطلاعات بیشتر به منابع مراجعه می‌کنند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: بسیاری از مشکلات فعلی ناشی از این است که نیاز جنسی در نوجوانان و جوانان را نادیده می‌گیریم، در حالی که باید به این نیاز به صورت طبیعی پاسخ داده شود و اگر غریزه جنسی بیدار شود راهکار اول ازدواج و راهکار دوم عفاف است. اما یا هم اکنون برای پسر 17 یا 18 ساله امکان ازدواج پیش می‌آید؟ هم اکنون شرایط جامعه به گونه‌ای هست که نسخه ریاضتی را برای جوانان می‌پیچیم و همین مسئله باعث وقوع چنین حوادثی می‌شود.

مروتی تصریح کرد: اگر جوانان بتوانند در آغاز احساس نیاز جنسی با همراهی خانواده‌ها ازدواج کنند، می‌توانیم بحران را کنترل کرد، اما هم اکنون برنامه‌ای در این رابطه در کشور مشاهده نمی‌شود.

ارسال نظرات