صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: سلامت دستگاه قضا تضمین کننده سلامت سایر دستگاه هاست و به عنوان چشم ناظر و بیدار حکومت اسلامی به همه دستگاه ها نظارت دارد
کد خبر: ۹۰۲۷۴۰۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین نوراله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد بیان کرد: نقش رسانه در ابعاد مختلف نقش بسیار بزرگی است. رسانه ها رکن چهارم دموکراسی در دنیا هستند.
وی گفت: دستگاه قضا و دادگستری با بحث عدالت و احقاق حق عجین است و جایگاه عدالت از دیدگاه بزرگان دین هم در تحکیم و هم تشریح وجود دارد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: اساس عالم هستی بر مبنای عدالت است. در نظام تکوین سرتاسر عدالت وجود دارد و شارع مقدس در نظام تشریح و قانونگذاری و اجرا دستور به عدالت داده است.
حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: هم در مرحله تعمیم و هم در مرحله اجرا قوانین باید عادلانه تصویب شود. در مقام اجرا، نظارت و قضاوت باید مدیرانی گمارده شوند که اگاه باشند چرا که جایگاهی که قضاوت دارد منصب بسیار ارزشمند و والایی است و به تعبیر امام یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است که موجب تحقق عدالت در عرصه های مختلف اجتماعی می شود.
رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: اکنون، عدالت، این گوهر ناب بشریت در سطح جهان محقق نشده است و امیدواریم حکومت عادلانه با ظهور منجی محقق شود.
این مقام مسوول افزود: حاکمیت اسلامی بر اساس موازین دینی ایجاد شده و در دستگاه قضا بزرگانی مانند شهید بهشتی آمدند و گام های بلندی را برداشتند.
حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: اگر در حال حاضر قضاتی مساله قضا را مدیریت می کنند بر اساس قانون است و اگر بر اساس شرع باشد امور بسیاری باید رعایت شود.
وی یادآور شد: دستگاه قضا کارهای بزرگی انجام داده اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و اصحاب رسانه می توانند نقش بسیار مهمی را در خصوص جایگاه و ماموریت های دستگاه قضا ایفا کنند.
حجت الاسلام قدرتی افزود: پنج ماموریت مهم برای دادگستری تعریف شده که عمده وظیفه دستگاه قضا احقاق حق و تحقق عدالت است که صراحتا بیان شده است.
وی بیان کرد: سلامت دستگاه قضا تضمین کننده سلامت سایر دستگاه هاست و به عنوان چشم ناظر و بیدار حکومت اسلامی به همه دستگاه ها نظارت دارد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: دستگاه قضایی باید استقلال داشته، بیطرف، منصفانه و عادلانه باشد و فضای محاکمه باید طوری باشد که متهم بدون خوف از خود دفاع کند و حقوق متهم باید در فضای دادگاه رعایت شود و به دور از حب و بغض های شخصی و سیاسی باشد. بلکه کار قضاوت باید عدالت بدون جانبداری از حزب و شخصیت خاصی باشد.
حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: یکی از آسیب های اجتماعی این است که مردم نمی دانند از حقوق خود چگونه حمایت کنند و این در حالی است که دستگاه قضا باید علاوه بر پرونده های داخلی پرونده های بین المللی را نیز بررسی کند.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند قوه قضاییه باید صد در صد انقلابی باشد و انقلابی گری برخلاف نظر خیلی ها تندروی نیست بلکه عادلانه، خردمندانه دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: دستگاه قضا و دادگستری در جهت احقاق حق تلاش می کند و قوه قضاییه در جهت مبارزه با فساد و مفاسد اقتصادی گام های بسیار خوبی برداشته است.
حجت الاسلام قدرتی افزود: مفسدین اقتصادی سعی می کنند از مراکز و دستگاه ها افرادی را جذب کنند اما قوه قضائیه در راستای اهداف انقلاب و امام گام نهاده و پیگیر تمام امور می باشد.
حتی ممکن است پرونده های مفسدین اقتصادی مختومه باشد بازهم ما با جدیت پیگیر بوده و هیچ حاشیه ای برای مفسدین در هر سطح و قشری قائل نیستیم.

وی گفت: اکثر مدیران دستگاه های استان خدوم و شایسته هستند و جای قدردانی دارد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات