صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - 03 September 2023
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور :
نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور، استان کرمان را یکی از استان‌های منظبط در امر وقف در کشور برشمرد و گفت: برخی می‌گویند تمامی پول‌های بقاع و موقوفات به تهران برده می‌شود که صددرصد دروغ است بلکه هر کدام جداگانه کنترل و ثبت سامانه می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۲۷۵۷۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف استان کرمان اظهار داشت: شما می‌دانید ملت ایران با رهبری امام راحل راه اسلام، اهل بیت (ع) را انتخاب کرد و بعد از ایشان فرزند خلفش مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه را ترسیم و هدایت می‌کند.
وی گفت: ما در این انتخاب هیچگونه شک و شبه‌ای نداریم، زیرا سعادت و سرافرازی ایران در راهی است که امام تعیین کرده است.
محمدی افزود: می‌دانید دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران علی الخصوص سران حکام آمریکایی و سران جلاد صهیونیستی دروغ می‌گویند که ملت ایران را دوست دارند آنان دشمنان ایران هستند.
وی ادامه داد: دلیل آن مشکلاتی است که برای ملت ایران بوجود می‌آورند و این بهترین دلیل دروغگویی آنان است.
محمدی بیان داشت: یکی از برنامه‌های حساب شده آنان در فضای مجازی و ماهواره‌ها مایوس کردن مردم نسبت به آینده و گذشته انقلاب اسلامی است.
وی عنوان کرد: به دشمنان می‌گوییم شما کور خوانده اید و اشتباه می‌کنید همچنان که در گذشته اشتباهات فاحشی داشتید، مردم به وعده‌های خدا اعتماد صددرصد دارند و خداوند همانطور که در این ۴۰ سال مردم را یاری کرده در ادامه راه هم یاور مردم خواهد بود.
نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور گفت: لذا امید به لطف خدا داریم و مردم هم به این امید اعتقاد دارند گرچه برخی از مسئولین خسته شده اند و به دنبال شریک می‌گردند، ولی این مردم همچنان پای کار هستند و تا آخر برای دفاع از انقلاب اسلامی ایستاده اند.
محمدی تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده از مدیران امین و پاکدست بوده و انصافا در این مدت با امانت داری و رعایت مسائل شرعی و مراقبت از اموال وقف و امامزادگان اجازه سواستفاده به کسی نداده است.
وی استان کرمان را یکی از استان‌های منظبط در امر وقف در کشور برشمرد و گفت: برخی می‌گویند تمامی پول‌های بقاع و موقوفات به تهران برده می‌شود که صددرصد دروغ است بلکه هر کدام جداگانه کنترل و ثبت سامانه می‌شوند.
محمدی بزرگترین اختلاف ملکی بین اوقاف و منابع طبیعی را یک میلیون و ۵۰۰ هکتار برشمرد و افزود: که باپی گیری‌های مجدانه یک میلیون و ۲۰ هکتار آن تعیین تکلیف شده است.
وی با اشاره به اینکه می‌بایست ۱۷۰ هزار سند رسمی گرفته می‌شد، اذعان داشت: از سال ۱۳۱۰ تا پایان سال ۱۳۸۸، ۶۵ هزار سند و از سال ۱۳۸۹ تا پایان سال ۹۶، ۷۰ هزار سند رسمی موقوفات گرفته شده است.
محمدی ادامه داد: براساس منویات مقام معظم رهبری موقوفات باید در راستای علم و فن آوری باشد که هم در اقتصاد کشور و هم در اشتغال و رشد می‌تواند موثر واقع شود.
وی به جایگزینی حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده اشاره کرد و اذعان داشت: وی بار‌ها اعلام استعفا نمود که موافقت نشد، ولی این بار به خاطر مسائل خانوادگی و کسالت این استعفا مورد قبول واقع شد که با شور و مشورت به حجت الاسلام والمسلمین تدینی رسیدیم که وی به موقوفات اشراف کامل دارد و اهل تعامل، صبر و استقامت در مشکلات و سختی‌ها است.

محمدی بیان کرد: باید در مجموعه اقتصادی وقف بیش از گذشته مدیریت کرد تا بتوان از قبل نیات واقفین به مردم خدمات داد و ما با خدای خود عهد بستیم طبق نیات واقفین و قوانین شرعی عمل کنیم.



لازم به ذکر است: در این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده مدیرکل سابق اداره اوقاف قدردانی و حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

همچنین از دو کتاب با عنوان‌های “آثار اجتماعی وقف” و “امامزاده محمدبن ابراهیم مجاب” با تالیف حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی زاده رونمایی شد.
ارسال نظرات