صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۲ تير ۱۴۰۲ - 23 June 2023
امام جمعه اهل سنت مسجد جامع فاروقیه شهر گشت سراوان گفت: دشمن، دشمن اسلام، مسلمانان و قرآن است دشمن در پی گرفتن قرآن از مسلمانان و جدا کردن مسلمانان از اصل اسلام است.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۶۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹

مولوی محمد رفیع حسین بر امام جمعه اهل سنت مسجد جامع فاروقیه شهر گشت سراوان در گفتگو با خبرنگار بسیج در سراوان   گفت: فریضه امر به معروف ونهی از منکر تداوم راه انبیا و اولیا الهی است، چون بعد از نبی مکرم پیامبری نبود و نیست این وظیفه مهم و خطیر را باید جانشینان پیامبر(ص) که آمران به معروف و ناهیان از منکر اند در  روی زمین ایفا کنند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را فریضه الهی که با حکم قرآن و سیره معصومین(ع) برای ما اثبات شده است دانست و افزود: قرآن رستگاری، سعادت و پیروزی مسلمانان را در انجام فریضه بزرگ الهی پیش بینی کرده و از مسلمانان خواسته تا به این مهم اهمیت دهند و باید در این مسیر حرکت و راه انبیا را طی کنند.

مولوی حسین بر بیان کرد: پیامبر اسلام در این راستا تاکیدات بسیاری داشته اند، و امروز که در ادارات و نهاد ها در راستای نهادینه و فرهنگ سازی این امر مهم خلعی ایجاد شده است وظیفه است تا این خلع را رفع کنیم و رفع این خلع ها وظیفه افرادی است که به معروفات و منکرات آشنایی دارند و با اطلاعات کافی در این جهت گام بر می دارند.

امام جمعه مسجد جامع فاروقیه شهر گشت سراوان با اشاره به این مطلب که افرادی که شایستگی امر به معروف و نهی از منکر را دارند باید این رسالت را انجام دهند تا این فر یضه در ادارات اجرایی شود، افزود: مجریان این امر افرادی هستند که خود را ساخته و می توانند به این وظیفه سنگین عمل کنند؛ امر به معروف کار سختی است و آداب و شرایط خواصی دارد، افرادی باید این مهم را انجام دهند که از اهمیت این فریضه آگاه باشند از ترک و مضرات آن اطلاع داشته باشند.

وی ادامه داد: کل مسلمان در این راستا مسئول هستند، خداوند می فرمایند امانت ها و مسئولیت ها را به اهل آن بسپارید، افرادی که با این دو امر آشنایی دارند و از مضرات و برکات این فریضتین آگاه اند افرادی هستند که خود را ساخته و حرفشان در دیگران  تاثیر گذاری دارد.

این مسئول با اشاره به این مطلب که امروز قدرت زبانی در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کرد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اثر گذار کمی دارد، گفت: مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با آشنایی صحیح از معروفات و منکرات  مردم را ارشاد کنند و افرادی که مقاومت کردند با اطلاع، جلوی منکرات را بگیرند.

حسین بر با تاکید بر این مطلب که ترک این دو واجب الهی مضرات بسیاری در جامعه دارد که فساد و تباهی نمونه بارز آن است بیان کرد: ظاهر و باطن دشمن معین است، دشمن، دشمن است، دشمن، دشمن اسلام، مسلمانان و قرآن است دشمن در پی گرفتن قرآن از مسلمانان و جدا کردن مسلمانان از اصل اسلام است و از هیچ دسیسه ای فرو گذار نمی کند.

وی انتشار مطالب دروغین در فضاهای مجازی وتبلیغات سوء، ماهواره ها را از دیگر مضرات ترک این مهم برشمرد و اظهارداشت: مسلمانان باید به فکر باشند و اجاره ندهند که دشمن بتواند خلعی ایجاد کند، سپاه و بسیج در این راستا برنامه هایی را در حوزه ها و پایگاههای مقاومت برگزار می کند.
 
حسین بر سپاه را  نهاد انقلابی و مردمی دانست که در عرصه های مختلف پیشقراول بوده و گاهی قرآن به دست و گاهی سلاح به دست بوده و امروز در راستای احیای فرهنگ سازی این دو واجب الهی اقداماتی را انجام داده اند که باید این فعالیت ها مستمر و بیشتر باشد.
 
امام جمعه مسجد جامعفاروقیه اهل سنت گشت سراوان بیان کرد: سپاه نهادی است که در این راستا خود را ساخته  است، افرادی که ترک این مهم می کنند کیفرهایی در دنیا و عذابهایی در آخرت برای آنها مهیا شده و قرآن در این باره هشدار داده است؛ ترک معروفات و انجام منکرات غده سرطانی است .
 
این مسئول در پایان ترک این واجب الی را موجب  هلاکت و تباهی جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به این دو اهمیت دهند تا جایی برای دشمن باقی نماند چرا که دسیسه هایی که دشمن و جهان کفر علیه جوانان انجام می دهند بر اثر ترک این دو است که اگراین دو فریضتین احیا شود دشمن با حسرت و نامید بر می گردد و هیچ غلطی نمی تواند بکند.
ارسال نظرات