صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - 15 June 2023
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فضای فتنه یک فضای غبارآلود است، گفت: وجه مشترک تمام فتنه‌ها «سوء استفاده و استفاده ابزاری از مقدسات دینی» است.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۸۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله سیداحمد خاتمی در ویژه برنامه گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه که قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: حقیقتا شهادت آیت الله بهشتی و یاران‎شان برای امت مسلمان بسیار سنگین بود، اما خون این عزیزان پایمال نشد و سبب نابودی منافقان شد.

وی با تأکید بر اینکه این شهیدان، به خاطره فتنه‌‏های آن زمان شهید شدند، ادامه داد: امام رضا (ع) می‌‏فرمایند: «قال رسول الله (ص) ثلاث اخافهن علی امتی من بعدی الضلالة بعد المعرفة و مضلات الفتن و شهوة البطن و الفرج؛ رسول اکرم (ص) می‌‏فرماید از سه چیز بر امتم بعد از خودم نگرانم، گمراهی بعد از معرفت، فتنه‏‌های گمراه کننده و مال حرام و شهوات جنسی.»

وی در تشریح این روایت ابراز کرد: اکنون ما مواجه با سه فضا هستیم که شامل حاکمیت حق، حاکمیت باطل و حاکمیت فتنه است، البته از صدر اسلام تا کنون همیشه این سه فضا در جامعه جریان داشته و وظیفه امت مسلمان این بوده که یاور و پیرو حق باشند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: بدون هیچ تردید می‎توان گفت که حاکمیت فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس حق برپا شده است و همه باید کمک کنیم تا قوانین آن کامل اجرا شود و در مقابل کسانی که به دنبال ایجاد حاکمیت باطل هستند بایستیم.

آیت‎الله خاتمی اظهار کرد: فضای فتنه، یک فضای غبارآلود است که حق به صورت شفاف خودش را نشان نمی‏دهد و با باطل در هم آمیخته شده است، تنها راه نجات در این فضا شناخت حجت خداست.

وی در تشریح فضای فتنه گفت: وجه مشترک تمام فتنه‌ها «سوء استفاده و استفاده ابزاری از مقدسات دینی» است، در صدر اسلام برخی به بهانه حمایت از قرآن، نقل حدیث را ممنوع کردند و نگذاشتند فضائل امام علی (ع) برای مردم بیان شود.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ساختن مسجد ضرار، روی کارآمدن بنی عباس، جریان دادن شعار لا حکم الا الله در جامعه، فریب علما و ... نمونه‎های دیگری از استفاده ابزاری از مقدسات دینی برای ایجاد فتنه است که در طول تاریخ صورت گرفته است.
 
وی افزود: در برابر فتنه ۸۸ برخی پشت عکس امام راحل قرار گرفتند و علیه ولایت حرکت کردند، این نمونه دیگری از سوء استفاده از مقدسات دینی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: وجه مشترک دیگر اهل فتنه، استفاده ابزاری از وحدت مردم است، درباره این نوع شگرد می‎توان به انتخاب خلفا بعد از رحلت پیامبر (ص) و سخنان و عمل بنی صدر در سال ۵۹ اشاره کرد.

وی «استفاده از دروغ و تهمت علیه مؤمنان ارزشی» و «نفوذی‏‌ها» را سومین و چهارمین امر مشترک فتنه‌‏گران اعلام کرد و افزود: برخی از آیات قرآن به تهمت‌هایی که منافقان و فتنه‌‏گران به پیامبر می‌‏زدند اشاره دارد، فتنه‏‌گران با نسبت دادن دروغ و تهمت به مؤمنان ارزشی و انقلابی، به دنبال تخریب و ترور شخصیتی افراد هستند.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: شهید بهشتی خیلی مظلوم بود، در آن زمان سیلی از تهمت و دروغ به این شهید از سوی بنی صدر و اطرافیانش وارد می‏‌شد، شهید بهشتی در برابر تمام این سختی‏‌ها تحمل و صبر می‏‌کرد. البته برخی از مردم تحت تاثیر ‏حرف‏های بنی‌‏صدر قرار گرفته بودند.
ارسال نظرات