صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - 19 June 2023
مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مؤمنین تلاش گسترده ای در ترویج و صیانت از ارزش های اسلامی داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۶۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

عفت دیابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، به مناسبت نامگذاری بیست و یکم تیرماه به نام روز ملی عفاف و حجاب ضمن تأکید بر اهتمام همگان بر این امر مهم اظهار کرد: حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از مؤکدات آیات و روایات معصومین است و این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخیص و ارزشگذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم شخصیت انسانی آنان می شود.

وی افزود:  حجاب و عفاف ودیعه ای مقدس و موهبتی الهی است که انقلاب شکوهمند اسلامی آن را به زنان بازگرداند تا به داشتن آن ببالند و  دوشادوش مردان برای تحقق جامعه ای فاطمی در راستای نیل به دولتی مهدوی تلاشی مقدس را از خود نشان دهند.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام اسلامی تلاش برای تغییر سبک زندگی بانوان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب و عادی شدن فرهنگ غربی از طریق شبکه های ماهواره ای و سایر تبلیغات است که باعث از هم پاشیدگی نهاد خانواده و سست شدن پایه های اعتقادی می شود.

دیابی بیان کرد: بدخواهان نظام در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند.

وی افزود: دفاع از فرهنگ فاطمی و تبیین آثار مثبت آن به عنوان مترقی ترین و متعالی  ترین طرح برای حضور اجتماعی زنان و به عنوان تنها نسخه شفابخش برای زن امروز از رسالت های مهم فرهنگ فاطمی است که با توجه به اهمیت مسئله و تمرکز دشمن بر این مهم، صاحبان فکر و اندیشه و اربابان، خود باید بیش از گذشته این فرهنگ را به انسان امروز عرضه کنند.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان تصریح کرد: دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه ها، ماهواره ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکر اسلامی سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ماست.

دیابی گفت: ما زنان ایران اسلامی، امروز به عنوان سنگربان ارزش های اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیای غرب با پاسداری از حریم حجاب به عنوان دژ امنیت زن و پیشتاز در میادین علم و فرهنگ و سیاست از حصار مستحکم فرهنگ اسلامی حفاظت کرده و از سازمان های فرهنگی، رسانه ای، دستگاه های تربیتی و ارشادی می خواهیم در جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف برنامه ریزی و از نفوذ فرهنگ مبتذل غرب جلوگیری کنند تا جوانان پاک و انقلابی  ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین کنند.

وی خطاب به مسئولان دستگاه های فرهنگی گفت: مسئولان دستگاه های فرهنگی حفظ و صیانت از حریم خانواده را محور کار دستگاه ها و ادارات به صورت پیگیر و اثربخش قرار دهند و نقش نظارتی خود را بر دستگاه های اجرایی تحت پوشش را حفظ کنند.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در حوزه حفظ و صیانت از فرهنگ غنی عفاف و حجاب در جامعه باشند.

دیابی با بیان اینکه رسانه ها و صدا و سیما نیز ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: صدا و سیما باید دانشگاه عمومی باشد، رسالت اصلی اش را که تربیت انسان ها است فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت های مردمی و غیردولتی استفاده کند.

وی افزود: از کلیه مراکز و نهادهای فرهنگی خصوصا روحانیت معزز انتظار می رود در جهت فراگیر شدن بحث عفاف و حجاب که نماینگر جامعه دینی است؛ تلاش بیشتری مبذول دارند.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: صیانت از حریم اخلاقی جامعه مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است و بی شک بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مؤمنین تلاش گسترده ای در ترویج و صیانت از ارزش های اسلامی داشته باشند.

 

ارسال نظرات