صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - 22 June 2023
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: حجاب یک مسأله قشری و طیفی و صنفی نیست؛ بلکه یک مسأله همگانی و فطری است.
کد خبر: ۹۰۳۴۹۰۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب و سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی، جمعی از بانوان بسیجی با حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی  نکونام در این دیدار گفت: نمونه اتفاق 83 سال پیش(قیام گوهرشاد) و ده ها و صدها نمونه دیگر که مستکبرین و شدادیان و فرعونیان و مقابله کنندگان با انبیاء الهی  که همه تلاش خود را کردند و با تمام توان به میدان آمدند که با احکام پروردگار بجنگند اما نتیجه ای نگرفتند، چرا که اراده پروردگار چیز دیگری بود، هرچند در مقاطع و نسل هایی توانستند اهداف خود را پیش ببرند، اما با فطرت انسان نمی توانند بجنگند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری  بیان کرد: حجاب یک امر فطری است که خداوند آن را در وجود انسان قرار داداه است و دشمنان نمی توانند با فطرت انسان بجنگند و این موضوع را در غرب که برهنگی را به اوج خود رسانده و به آن هم می بالد، می بینین که آنان و حتی آن خانم هایی که اسیر این طعمه شدند، خودشان هم می دانند که راهشان خطاست و کم کم دارند به این فاحعه پی می برند و دارند می فهمند جامعه زنان و بشریت را تباه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تأکید کرد: حجاب یک مسأله قشری و طیفی و صنفی نیست؛ بلکه یک مسأله همگانی و فطری است.

امام جمعه شهرکرد، کار فرهنگی در راستای ترویج حجاب را یک امر افتخار آمیز دانست و گفت: قدرکارتان  را بیش از آنچه  که هست بدانید و باور عمیق پیدا کنید و از اینکه عده ای با شما مقابله می کنند و انواع خودنمایی ها را انجام می دهند سست نشوید، چرا که راه صحیح را شما می روید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: حجاب فقط مختص بانوان نیست؛ بلکه برای مردان هم هست، هرچند مختصات حجاب زنان و مردان با هم متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به تبیین تفاوت های زنان و مردان پرداخت و ابراز کرد: تساوی زن و مرد به لحاظ انسانیت درست است؛ اما به لحاظ مختصات و ویژگی ها و آنچه که در جامعه باید انجام دهند متفاوت است و با هم مساوی نیستند.

 اما جمعه شهرکرد در پایان سخنان خود گفت: امروز در کنار همه مجاهدت ها باید روحیه انقلابی گری  داشت و مراقب بود مبادا انگیزه انقلابی را از ما بگیرند.

در حاشیه این مراسم سرپرست بسیج جامعه زنان استان چهارمحال و بختیاری ضمن تشریح برنامه های گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در استان، گفت: تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی با حضور نهادها و ادارات دولتی و برنامه ریزی جهت اجرای بیش از 100 عنوان برنامه در نواحی، اقشار و حوزه ها و پایگاه های بسیج در طول هفته عفاف و حجاب از جمله اقدامات صورت گرفته بسیج جامعه زنان می باشد.

مرضیه تاجی عنوان کرد: دیدار با خانواده معزز شهدا، فعال شدن گشت های طلایه داران امربه معروف و نهی از منکر، تجلیل از دختران نمونه و محجبه، برگزاری نمایشگاه ها و عرضه محصولات فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در سراسر استان اجرا می شود.

تویی تأکید کرد: همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برنامه شاخص تجمع مردمی حافظان حریم خانواده در سراسر استان در راستای تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  و ترویج و تحقیق زندگی عفیفانه و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان قیام گوهرشاد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات