صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 08 July 2023
فرمانده سپاه ناحیه رزن با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: در زمینه ترویج حجاب ضعیف عمل کرده‌ایم در حالی که دشمنان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا مقام زن و در حقیقت بنیان خانواده را نابود کنند.
کد خبر: ۹۰۳۶۲۸۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

داود مهدوی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رزن ضمن تبریک دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: با بروز انقلاب اسلامی و شعار بازگشت به اسلام ناب محمدی از سوی امام خمینی(ره)، احیای شخصیت زن مسلمان نیز چه در بعد نظری و چه در بعد عملی جلوه دیگری یافت و از جامعه سکولار غربی که برهنگی زن در آن یک فرهنگ به شمار می‌رفت فاصله گرفت بنابراین آنها این را برنتافتند و درصدد نابودی آن برآمدند.

وی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: در زمینه ترویج حجاب ضعیف عمل کرده‌ایم در حالی که دشمنان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا مقام زن و در حقیقت بنیان خانواده را نابود کنند.

فرمانده سپاه ناحیه رزن ادامه داد: همه بنیانگذاران اصلی بنگاه‌های هنری و رسانه‌ای در جهان، همه در دست صهیونیست‌ها است و از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کرده و به ترویج افکار خود از جمله ترویج فمنیسیم، ایجاد فساد و ضدیت با عفاف و ... پرداخته‌اند.

وی تصریح کرد: دشمنان طوری ذائقه افراد را در کشور تغییر داده‌اند که با دستگیری دخترانی که اقدام به ترویج فساد و بی بندوباری در صفحات مجازی می‌کردند، عده‌ای به حمایت از آنها بر می‌خیزند.

مهدوی‌پور با اشاره به عوامل دیگری که باعث افزایش بدحجابی در میان بانوان شده است، گفت: اولین دلیل زیبایی گرایی است و همه دوست دارند زیباتر دیده شوند و با این موضوع باید منطقی برخورد شود، باید این را همه بانوان بدانند که خداوند متعال دستوری به آنها داده و فرموده زیبایی مادی خود را با یک زیبایی معنوی جمع کنید و این زیبایی معنوی حجاب است.

وی یادآور شد: جامعه در حال پیشرفت است و همه به دنبال نو شدن هستند و نمی‌خواهند مقلدوارانه نسبت به سنت‌های گذشته برخورد کنند بنابراین اگر جوان‌ها در حجاب حرف نویی یافتند محجبه‌تر خواهند شد وگرنه بی دینی و بی حجابی و سنت گریزی را پیشه خواهند کرد.

فرمانده سپاه ناحیه رزن از دیگر دلایل ترویج بد حجابی در جامعه را نیز ترس از تحقیر شدن در جامعه و در جمع دوستان، نارسایی‌ها و کم کاری‌های سینما و تلویزیون، افزایش سن ازدواج و... عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی ما در زمینه حجاب بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم و بنده معتقد هستم باید برای ترویج آن، کتاب‌های جذاب و اقناع کننده‌ای چاپ شود و نمایشگاه‌های خوب و مفیدی در این زمینه برگزار شود.

مهدوی‌پور با تأکید بر اجرای کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی در جامعه یادآور شد: همچنین باید شرایط ازدواج برای جوانان مجرد فراهم شود، سینما و تلویزیون در الگوسازی و در فیلم‌سازی‌های خود بهتر عمل کنند، با افراد متخلف برخورد شود و از مروجین عفاف و حجاب تجلیل به عمل آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات