صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 16 August 2023
کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: مبارزه قاطعانه و سرسختانه با مفاسد اقتصادی و آقازاده‌ها و افرادیکه بعنوان نفوذی سعی در ایجاد اختلال و اختلاس دارند، حرف اول را در تحقق نقشه راه اقتصاد کشور می‌زند.
کد خبر: ۹۰۳۷۲۱۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
 قدرت الله عظیم پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: در این محاصره و جنگ نابرابر اقتصادی که دشمن با هدف فروپاشی اقتصاد و معیشت مردم برای نظام اسلامی ایران طراحی کرده نیازمند یک راهبرد واحد و نقشه راه هستیم که با روی کار آمدن دولت‌های جدید این نقشه راه مسیر خود را تغییر ندهد و همه مدیران و کارگزاران در کنار مردم بر همان مدار حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در جنگ افتصادی نیازمند فرماندهان و مدیرانی جهادی و دغدغه‌مند هستیم، افزود: این ظرفیت می‌تواند با اجرای صحیح قوانین و مقررات نقشه راه افتصاد کشور را با مشارکت مردم در مدار بهبود فضای کسب و کار ترسیم کند.

استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: مشارکت مردم و فعالان اقتصادی زمانی عملیاتی می‌شود که بدانند دولت‌ها در یک مسیری مشخص و با یک نقشه راه در حال حرکت هستند آنگاه است که بصورت خودجوش همه در مسیر عمران و آبادانی و شکوفایی اقتصاد کشور حرکت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: البته در این نقشه راه مبارزه قاطعانه و سرسختانه با مفاسد اقتصادی و آقازاده‌ها و افرادیکه بعنوان نفوذی سعی در ایجاد اختلال و اختلاس دارند حرف اول را می‌زند، یعنی کسانی که این نقشه راه را ترسیم و به مردم نشان دادند خود و اطرافیان از هر گونه فساد و رانت و اختلاس مبری باشند.

وی افزود: بی شک اگر حتی نیمی از مفسدان اقتصادی که به تعبیری محارب و مفسد فی الارض برشمرده می‌شوند دستشان از بیت المال کوتاه شود و سیستم‌های جامع و هوشمند الکترونیکی که نتوان در آن‌ها اختلالی ایجاد کنند برای اقتصاد طراحی شود به همان میزان فضای کسب و کار و اشتغالزایی رونق خواهد یافت و همگان شاهد یک جهش در این عرصه خواهند بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: چگونه می‌شود یک جوان ۳۱ ساله و یا افرادی دیگر به یک باره ده‌ها هزار سکه را در یک زمان کوتاه و مشخص خریداری کنند و شاهد این آشفتگی در بازار ارز و سکه باشیم، بی شک علاوه بر بی تدبیری و سهل انگاری مسوولان، فقدان سیستم‌های جامع و هوشمند که در اختیار همه مردم قرار داشته باشد بر این آشفته بازار نیز افزوده است.

تحلیلگر مسائل اقتصادی بیان داشت: امروز مهمترین و اساسی‌ترین خلاء موجود در اقتصاد کشور فقدان یک نقشه راه است و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تمامی دولت‌ها مسیر ناصحیحی را برای اداره کشور انتخاب کردند و بجای اینکه به زیر ساخت‌ها و سایر ظرفیت‌ها پرداخته شود دل در گرو چاه‌های نفت و واردات داشتند.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود دیگر این اقدامات مسکن وار بیماری اقتصاد کشور را علاج نمی‌کند، افزود: باید ریشه بیماری درمان شود و تنها راه آن اجرای ۲۴ بند از سیاست‌های ابلاغی افتصاد مقاومتی است که از سال ۹۲ همچنان بر زمین مانده و برخی از مدیران کابینه اعتقادی به آن نیز ندارند.

میانداری موثر دولت با تغییرات تاکتیکی تیم اقتصادی محقق می‌شود

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه ضعف و ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت در چند ماهه اخیر به اوج خود رسیده، افزود: زمانی می‌توان نقشه راه اقتصاد کشور را در مسیری هموار دنبال کرد که فرماندهان و مدیران آن توانمند و کارامد باشند نه اینکه با یک شوی تبلیعاتی دشمن بازار از دست آن‌ها خارج و در ادامه مجلس شورای اسلامی که باید بدنبال قوانین و مطالبات مردم باشد هر روز سرگرم جمع آوری امضا و استیضاح باشد.

عظیم پور بیان داشت: امروز میانداری موثر دولت مستلزم تغییرات تاکتیکی در کابینه است، از طرفی مجلس شورای اسلامی نیز باید بسیاری از قوانین دست و پا گیر که به اقتصاد کشور آسیب رسانده را اصلاح و مجدد ابلاغ کند.

آبی از اروپا برای ملت ایران گرم نخواهد شد

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه اروپا شعبه‌ای از آمریکاست، افزود: این کمال ساده اندیشی است که گمان کنبم اروپایی‌ها برای جمهوری اسلامی ایران قدمی برخواهند داشت کما اینکه در این چهل سال گذشته به جز توطئه و همدستی با دشمنان انقلاب چیز دیگری از اروپا به ما نرسبده است.

وی بیان کرد: اروپا شعبه‌ای از آمریکاست و همان سیاست‌های سیاستمداران ایالات متحده را دنبال می‌کنند، زیرا اغلب مدیران شرکت‌های معتبر اروپایی آمریکایی هستند، لذا آبی از اروپایی‌ها برای ملت ایران گرم نخواهد شد.

عظیم پور گفت: البته این نباید بهانه‌ای شود که ما از حقمان در قرارداد برجام بگذریم، مسوولان دیپلماسی کشور تا آخرین نفس باید تلاس کنند و تضمین‌های لازم و ضمانت‌های اجرایی را برای ماتدن در برجام اخذ کنند.

بازار‌های منطقه ظرفیت عظیمی برای جهش اقتصادی ایران ایجاده کرده است

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: دلخوش کردن به اروپایی‌ها امیدوار کننده نیست و معاونت اقتصادی وزارت خارجه و سایر دستگاه‌ها باید به سمت شرق سوق داده شوند، ضمن انکه بازار ۴۰۰ میلیونی منطقه ظرفیت عظیمی برای بهبود فضای کسب و کار و جهش اقتصادی ایجاد کرده است.

وی افزود: از روابط حسنه با کشور‌های منطقه بویژه روسیه باید نهایت بهره برداری را ببریم و به استناد آن برای صادرات و همچنین واردات کالا‌های ضروری در نقشه راه اقتصاد کشور برای ان برنامه ریزی دقیقی انجام شود.
ارسال نظرات