صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 11 June 2023
راستگو: تلخ تر از این تبرجِ زننده و نازیبا، تساهل و تسامح متولیان امر نسبت به این پدیده ی شوم و خانمان سوز است.
کد خبر: ۹۰۳۸۲۸۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام و المسلمین راستگو در نشست روشنگری با موضوع سبک زندگی عفیفانه که به همت حوزه آیت الله الهیان و در مسجد طالش محله رامسر برگزار شد با تاکید بر تلاش غرب برای از بین بردن فرهنگ اسلامی ایرانی گفت: در دنیای غرب، مسیر فروپاشی نظام خانواده بخاطر انحطاط اخلاقی و دوری از معنویت، خیلی سریع طی شد در حالی که در جامعه ما به دلیل پایبندی به اصول و مبانی اسلامی، نظام خانواده ازشرائط مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: البته در روند تعالی معنوی جامعه با چالشها و مخاطرات متعددی مواجه هستیم و باید متولیان فرهنگ، اندیشه های مترقی اسلام را با رویکرد عفیفانه، با همه کارکردهای آن درجامعه نهادینه کنند.

سخنران این مراسم اضافه کرد: متاسفانه اکنون در جامعه ما، رفتارها و ناهنجاری هایی در حوزه های اجتماعی بروز و ظهور می کند که زیبنده ی جامعه اسلامی ما نیست.

این فعال فرهنگی با اظهار اینکه قبل از دین مبین اسلام، بانوان ایرانی با لباس هایی کاملا پوشیده درجامعه ظاهر می شدند ادامه داد: باید سوال کرد که چرا جامعه ما، با وجود ایدئولوژی پیشتاز اسلامی و پیشوایان و هادیان ایمانی، شاهد خودنمایی ظاهری غربی در برخی از خانم ها در انظار عمومی است؟

راستگو تصریح کرد: تلخ تر از این تبرجِ زننده و نازیبا، تساهل و تسامح متولیان امر نسبت به این پدیده ی شوم و خانمان سوز است.

️سخنران این مراسم با اشاره به اینکه زنان و دختران مومنه و عفیفه در جامعه ی ما کم نیستند گفت: بخاطر اهمیت و جایگاه عفت و پاکدامنی در اسلام، باید کمترین ناهنجاری رفتاری دراین حوزه نیز مورد بررسی و آسیب شناسی دقیق قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید ببینیم چه مخاطراتی متوجه ذائقه فکری و رفتاری افراد در جامعه اسلامی شده است که ظاهر بعضی از افراد جامعه ما نقطه ی مقابل چارچوب های اسلامی ایرانی شده است.

*حجت الاسلام راستگو با تاکید بر اینکه رسالت خواهران که مدیریت دانشگاه خانواده را بر عهده دارند، در فضای موجود بسیار سنگین است ابراز داشت: در حوزه ترویج اندیشه ی اسلامی نباید از مخالفت ها و کوته نظری ها هراس داشته باشیم که خودخواهی، یکی از دلایل هراس برخی از افراد است.

وی افزود: متدینین و انقلابیون باید با فکر درست و منطقی، اشکالات حوزه های اجتماعی را بدون تعارف بیان کنند و در حوزه ی امر به معروف پیش قدم باشند.

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رامسر با بیان اینکه اکنون بزرگترین مجاهدت فرهنگی و اخلاقی بر دوش بانوان است اظهار داشت: رابرت مُرداک تئوریسین صهیونیست رسما اعلام می کند که راهبرد و سیاست بنیادین ما از بین بردن جایگاه رفیع مادر و به لجن کشاندن جایگاه زن در بین خانواده های ایرانی است که این نشانه ی حساسیت و اهمیت جایگاه زن در جامعه ی اسلامی است.

حجت الاسلام راستگو با ابراز اینکه غربی ها با تبلیغات متراکم و سهمگین رسانه ای و شبیخون فرهنگی، تا حدود زیادی در هجمه به خانواده های ایرانی موفق عمل کرده اند ادامه داد: اکنون در برخی موارد، خانواده ها نسبت به اصول اخلاقی و عاطفی بی تفاوت شده اند که این ضربه ی بزرگی به بنیان دانشگاهِ خانوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای هر دردی درمانیست، گفت: عمل به معارف شفابخش قرآن، تبعیت از سیره عملی اهل بیت پیغمبر (ع) و توجه ویژه به ثمرات ارزشمند عفاف و حجاب، از راه های برطرف کردن مشکل بدحجابی و بی عفتی در جامعه اسلامی است.

ارسال نظرات