صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 16 October 2023
عضو کمیسیون عمران مجلس، از واردات واگن های دست دوم انتقاد کرد و گفت: دولت باید با ایجاد فضای رقابتی شرکت های تولید کننده واگن را تشویق به تولید بهتر کند.
کد خبر: ۹۰۴۱۱۲۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
 
 
 

به گزارش خبرگزاریی بسیج، مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فعالیت بیش از 17 شرکت واگن سازی در داخل کشور، گفت: با وجود شرکت های واگن سازی شاهد واردات واگن به کشور هستیم که این ناشی از ضعف عملکرد دستگاه های مسئول است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد باید نسبت به  تردد واگن های فرسوده در شبکه ریلی ورود داشته باشد، افزود: واردات واگن هایی دست دو علاوه بر فرسودگی از تجهیزات روز دنیا نیز بی بهره هستند.

دولت باید مانع از تردد واگن های فرسوده با هدف افزایش ایمنی مسافران شود

کیان پور با تاکید بر اینکه دولت باید مانع از تردد واگن های فرسوده با هدف افزایش ایمنی مسافران شود، تصریح کرد: سازمان استاندارد، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و گمرک باید مانع از واردات واگن های دست دوم شوند زیرا اگر نیازی به واردات است باید واگن های پیشرفته همسو با علم روز وارد شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر نوسازی واگن های دست دوم خارجی در شرکت های واگن سازی در حال انجام است، گفت: شاید این اقدام به لحاظ اقتصادی به صرفه تر باشد اما از نظر ایمنی مشکلات عدیده ای را برای ناوگان ایجاد خواهد کرد.

دولت باید نسبت به ممانعت از تردد واگن های بیش از 25 سال در شبکه ریلی اقدام کند

وی با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به ممانعت از تردد واگن های بیش از 25 سال در شبکه ریلی اقدام کند، افزود: منابع مورد نیاز برای نوسازی ناوگان ریلی در بودجه سال 97 و همچنین برنامه ششم توسعه دیده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ارایه مجوزهای لازم برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی داده شده است، تصریح کرد: دولت باید با تزریق منابع به واحدهای تولیدی داخلی تولید واگن را در کشور افزایش دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر وضعیت واردات واگن همانند توپولوف های 154 بوده از این رو باید از گردونه تردد در مسیر کنار زده شوند.

وی با بیان اینکه استراتژی وزارت راه و شهرسازی بر این است که واگن های با سن بالا از چرخه استفاده خارج شوند، گفت: دولت نباید اجازه واردات واگن دست دوم بدهد زیرا با این مجوز واحدهای تولیدی به تعطیلی و ورشکستگی نزدیک خواهند شد.

ایجاد فضای رقابتی میان شرکت های تولید واگن داخلی لازم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه 17 شرکت تولید کننده واگن داخلی باید با پیگیری سیاست های رقابتی سالم در مسیر تولید بیشتر حرکت کنند، افزود: پیگیری سیاست های افزایش تولید در شرکت های داخلی علاوه بر کاهش آمار بیکاری بهبود وضعیت اقتصادی را نیز منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انتقال تکنولوژی در حوزه تولید واگن یکی از ملزوماتی است که باید در واردات مدنظر مسئولان قرار بگیرد زیرا به این ترتیب شبکه ریلی با تولیدات داخلی نوسازی می شود.

ارسال نظرات