صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 02 June 2023
دکتر حسین قدیانی گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند با شناخت نیاز های کشور و توانمندی های خود و ارتباط این دو مهم، چالش های موجود کشور را را حل کرده و دست به تولید علم بومی بزنند.
کد خبر: ۹۰۴۳۵۳۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج،  دکتر حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور، ظهر امروز در محل در ساختمان پارک علم و فناوری استان زنجان با مسئولین و نمایندگان مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان استان زنجان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور در ابتدا با بیان این که از مهم ترین بحث های  امروز کشور دو کلید واژه علم و اقتصاد هستند، افزود: شرکت های دانش بنیان با تولید دانش به روش بومی و با توجه به نگاه علمی حاکم براین اتفاق، بر اقتصاد کشور تاثیر گذار هستند و باید قدم در راه پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان گذاشت.

وی با اشاره به این که اکنون در کشور ۳۵۰۰شرکت دانش بنیان وجود دارد، گفت:متاسفانه این شرکت ها سهم چندانی در تاثیر بر اقتصاد کشور نداشته و باید به واسطه سلسله اقداماتی این حرکت ها را هدفمند کنیم.
قدیانی تشریح کرد:شرکت های دانش بنیان می توانند با شناخت نیاز های کشور و توانمندی های خود و ارتباط این دو مهم، چالش های موجود را حل کرده و دست به تولید علم بومی بزنند.

وی افزود: همچنین این شرکت ها از این طریق می توانند بحث های اقتصادی را قوی تر پیش ببرند. همچنین قطب بندی پارک ها با توجه به ظرفیت های استانی و حرکت ماموریت محور را می توان در همین راستا دانست.

 

 

رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور در ادامه گفت: یکی از چالش های کنونی حوزه علم و فناوری این است که متاسفانه افراد توانمندی که دارای اختراع هستند بعد از مدتی از فضای علمی خارج شده و برای ارائه محصول وارد پیچ و خم فضا های اداری و مالی می شوند.

وی افزود: برای حل چنین مشکلی سه کار اساسی برای شرکت های دانش بنیان باید انجام شود که عبارتند از: ارائه خدمات حقوقی به شرکت ها، حمایت از شرکت ها در بحث های حسابرسی،حسابداری و مدیریت تراز مالی و همچنین بازاریابی محصولات

دکتر قدیانی گفت:حمایت های سازمان بسیج علمی کشور از طرح های شرکت های دانش بنیان در سه سطح طرح های آماتور،نیمه حرفه ای و حرفه ای صورت می گیرد.

وی در پایان تشریح کرد: طرح هایی که سازمان اعلام نیاز کند و یا بر اساس اعلام نیاز صنعت باشد جزو طرح های نیمه حرفه ای محسوب می شود و با هماهنگی با صنعت، بخشی از هزینه های تحقیقاتی تقبل می شود. همچنین طرح های حرفه ای نیز در مباحث مربوط به ریز گرد و آب و فرسایش خاک و... ایده پردازی می شوند.

 

 

دکتر داوود مرادخانی رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: پارک علم و فناوری استان زنجان آخرین پارک افتتاح شده در کل کشور است و از شروع کار تلاش بر این بود که از حضور همه فعالین علمی در حوزه های کشاورزی، خدماتی، آی تی و معدنی در این پارک نهایت استفاده برده شود.

وی ضمن تشکر از فعالیت های سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان از رونمایی از مرکز محصولات استراتژیک زیتون استان زنجان در همین راستا با همکاری این سازمان خبر دادا.

مرادخانی در ادامه اظهار داشت:تلاش پارک علم و فناوری استان بر این بوده که اتصال حلقه صنعت و دانشگاه از طریق این مجموعه انجام شده و فرهنگ کارآفرینی را در استان شکل گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری به دنبال ایجاد فضای کسب و کار است تا از این طریق به سود حداکثری رسید.

 

 

 

در ادامه برنامه، نمایندگان مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان استان زنجان ضمن معرفی محصولات خود، مشکلات و موانع پیش رو را مطرح کرده و به طرح پرسش ها و در خواست حمایت پرداختند.

 

 

 

 

 

 

هم چنین در ادامه، تفاهم نامه ای همکاری ما بین سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان و پارک علم و فناوری استان امضا گردید.

 


در پایان برنامه رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور از شرکت های دائر در پارک علم و فناوری استان زنجان و محصولات تولیدی آن ها دیدار به عمل آوردند.

ارسال نظرات