صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
وارثی گفت: طبق آمار سه ماهه نخست سال 97 در حوزه کمک های نقدی و غیر نقدی در قالب تامین کمک هزینه مسکن، جهیزیه و ازدواج، دارو و درمان، اشتغال، تحصیل و معیشت خانواده های نیازمند، کمک های زیادی از سوی این اداره کل به مددجویان شده است.
کد خبر: ۹۰۴۷۷۰۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

علیرضا وارثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به عملکرد سه ماهه نخست سال ۹۷ بیان کرد: طبق آمار سه ماهه نخست سال 97 در حوزه کمک های نقدی و غیر نقدی در قالب تامین کمک هزینه مسکن، جهیزیه و ازدواج، دارو و درمان، اشتغال، تحصیل و معیشت خانواده های نیازمند، کمک های زیادی از سوی این اداره کل به مددجویان شده است.

وی گفت: جمع نقدی مراکز دولتی و غیر دولتی بیش از ۴ میلیارد ریال و جمع غیر نقدی مراکز دولتی و غیر دولتی بیش از ۳ میلیارد ریال می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: اقدامات صورت پذیرفته برای جلب مشارکت های مردمی شامل راه اندازی موبایل پیمت، انعقاد تفاهم نامه درخصوص جانمایی صندوق های مشارکتها، جذب خیّر جهت تامین جهیزیه، پیگیری طرح داوطلبین و استفاد از حضور ارزشمند پزشکان در حوزه های تخصصی گوناگون می باشد.

وارثی در خصوص مشارکت خدماتی و داوطلبانه عنوان کرد: داوطلبان یکی از اهرم های موثر و یکی از بزرگ ‌ترین سرمایه ها و ستون های اصلی سازمان بهزیستی هستند و یکی از روش‌های کمک به سازمان فعالیت داوطلبانه است.

وی افزود: در واقع فعالیت داوطلبانه، یکی از چند فعالیت موجود در سازمان است که از نظرمهم بودن، در صدر برنامه های دیگر قرار دارد و دارای ارزش و اهمیت زیادی از حیث اقتصادی و سود رسانی به جامعه هدف سازمان می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: این کمک های داوطلبانه از سوی خیرین، جامعه پزشکان، گروه های نظام مهندسی، آموزشی فرهنگی، فنی و حرفه ای و سایر داوطلبان و اقشار جامعه است که در این امر خیر شرکت می کنند.

وارثی با اشاره به طرح حامی خاطرنشان کرد: در این طرح، فرزندان تحت پوشش در سنین متفاوت از بدو تولد تا 18 سالگی، توسط افراد خیرخواه، در زمینه های تحصیلی، درمانی، معیشتی و غیره مورد حمایت قرار گرفته و ماهانه مبالغی به حساب آنان واریز می شود که 160 کودک تحت حمایت 90 نفر خیر فعال می باشند.

وی در خصوص طرح شکرانه سلامت حقوق بگیران اضافه کرد: در این طرح کارکنان ادارات از طریق اهداء 4 رقم آخر فیش حقوقی و یا رقم های دلخواه از طریق حوزه مالی، مبالغ را جمع آوری و به حساب مشارکتهای بهزیستی واریز می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: یکی دیگر از طرح های حمایتی بهزیستی، طرح همت عالی (گلریزان ) است که جهت تامین بخشی از هزینه های مددجو باحضور تعدادی از خیرین محترم در مراکز بهزیستی گلریزان صورت می گیرد.

وارثی گفت: از دیگر طرح ها، طرح جمع آوری زکات فطریه است که طی هماهنگی های لازم با مراجع ذیصلاح و دفتر امام جمعه قزوین در روز عید سعید فطر صندوق هایی ویژه جمع آوری زکات فطره و کفاره در سطح شهر توزیع و مبالغ جمع آوری می گردد که مبلغ یک میلیارد ریال از مراکز دولتی و غیر دولتی به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: طرح های دیگری همچون طرح توزیع سبد غذایی و طرح افطاری ویژه مددجویان با کمک و حمایت خیرین همه ساله در سطح استان برای مددجویان و خانواده آنان تدارک دیده می شود که امسال ۱۷ مورد افطاری برای مددجویان فراهم شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در طرح حمایت تحصیلی ابرار،
اتاق بازرگانی استان قزوین از 31 محصل و دانشجوی نخبه، حمایت تحصیلی به ارزش ریالی ماهانه 1 میلیون ریال تا یک میلیون و هشتصد هزار ریال می نماید و لازم به توضیح است که طرح ابرار از دو سال گذشته در استان فعال می باشد.

وارثی عنوان کرد: اعتبارات ابلاغی سازمان بهزیستی کشور 130 میلیون ريال که شامل 13 نفر به ازای هرنفر 10 میلیون ريال پرداخت کرده و براساس جذب خیرین درون و برون استانی 750 میلیون ريال که شامل 15 نفر به ازای هر نفر ۵۰ میلیون ريال پرداخت شده است.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات