صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 12 August 2023
عید قربان نزدیک می شود و با وجود مشکلات اقتصادی آنهایی که اهل برنامه ریزی بودند، در پی خرید قربانی اند.
کد خبر: ۹۰۴۸۱۳۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، به موازات تحرک مردم، اما تحرکی بین مسولان جهاد کشاورزی و صنعت معدن تجارت مشاهده نمی‌شود، وقتی یک آدم معمولی با یک قلک برنامه سالانه برای قربانی دارد چرا جهاد کشاورزی از اقتصاد قربان غافل مانده است؟ چرا جهاد کشاورزی در پی برند قربان نیست؟ اگر جهاد حمایت می‌کرد حالا تشکل‌هایی داشتیم که صرفا در کار پرورش قربانی در سطح ملی و منطقه‌ای بودند و صنعت دام کشور متحول می‌شد حتی کشور‌های مسلمان دیگر هم در سبد برند قربانی ما قرار می‌گرفتند.

مسولان اقتصادی جمهوری اسلامی باید اقتصاد مبنی بر مناسک اسلامی را رصد کنند و بازار کشور‌های اسلامی را غنیمت بشمارند جایی که تحریم کفار کارساز نیست باید اولویت اقتصاد ما باشد.
 
اعیاد دینی، جشن آسمانیست که در زمین برپا می‌شوند بهترین بازار، بهترین عرضه و تقاضا را فراهم می‌کند مگر علم اقتصاد بدنبال چیزی غیر از بازار پررونق دائم است.

 اگر برند قربان شکل می‌گرفت، نظارت‌های دامپزشکی در طول سال با سهولت شکل می‌گرفت و دیگر نیازی به هشدار‌های بی اثر دامپزشکی در روز عید قربان نبود.

 از طرفی انتظار می‌رود صنعت، معدن و تجارت امسال مثل سالهای قبل تماشاچی برای پوست‌های قربانی نباشد از همین حالا برنامه ریزی و هماهنگی کند تا پوست‌های قربانی، وارد زباله نشود.

پوست، مواد اولیه برای صنعت کیف و کفش، پوشاک و مبلمان است اگر بخواهیم از اشتغال پایدار در این بخش بهره مند شویم، باید به صنعت چرم توجه جدی کنیم.

بی توجهی به صنعت پوست و چرم بیشتر به خیانت می‌ماند تا غفلت، چون بدون مواد اولیه، حمایت از کالای ایرانی ممکن نیست. البته افکار عمومی و رسانه‌ها امسال سخت از کنار بی توجهی به پوست‌های قربان، می‌گذارند.
 
اینکه شرایط استحصال ۱۵۰ هزار پوست در هر استان فقط در عید قربان باشد، ولی مدیریت نشود و از طرفی واردکننده چرم باشیم، گناه نابخشودنی در حوزه مدیریت صنعت، معدن و تجارت است.

در پایان اینکه بجز بخش دولت، آنهایی هم که ثروتی دارند و مانده اند که این نقدینگی را کجا ببرند تا هم سود کنند و هم خیر ببینند، به سمت صنعت چرم بروند صنعتی که مادر صنایع کیف، کفش و مبل است.

یادداشت روز احمد ملاشاهی
ارسال نظرات