صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 07 August 2023
توجه مردم در حوزه زکات، احسان و انفاق و حمایت‌های مستمر ائمه جمعه به‌عنوان روسای شورای زکات توفیقات خوبی در جمع‌آوری زکات در استان داشته است.
کد خبر: ۹۰۴۸۲۵۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در همایش نقش فرهنگ در مدیریت جهادی و فریضه زکات گزارشی از جمع‌آوری زکات در این استان ارائه کرد.

هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این همایش گفت: در استان زنجان توفیقات خوبی در حوزه زکات حاصل‌شده است و مشارکت مردم در احسان و انفاق و پرداخت زکات با حمایت‌های مستمر ائمه جمعه به‌عنوان روسای شورای زکات بسیار مناسب بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان به جمع‌آوری ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با هزینه کرد زکات، کارسازی‌ها و گره‌گشایی‌های خوبی در زندگی محرومین شکل‌گرفته و پروژه‌های عمرانی بسیاری از این طریق احداث و مرمت‌شده است و استان زنجان در سال گذشته رتبه پنجم زکات را در کشور کسب کرده است.

وی به جمع‌آوری بیش از ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان زکات از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت:۸۵ درصد زکات جمع‌آوری‌شده برای امور محرومین و ۱۵ درصد برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده و نکته قابل‌توجه اینکه زکات هر منطقه برای نیازمندان همان محل هزینه می‌شود.

صفری ادامه داد: آثار و فواید پایین‌دستی زکات رسیدگی به فقرا و امور محرومین است و آثار بالادستی زکات جاری شدن برکت در جامعه است و برای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات بایستی به موضوع زکات به‌عنوان برکت در جامعه پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان نیز در این همایش با اشاره به شرایط امروز جامعه، ایجاد نشاط و امید در جامعه را ضروری دانست و افزود: یکی از راهه‌ای مقابله با جنگ روانی دشمن، احیاء مسئله "ما می‌توانیم" است.

استاندار زنجان هم در این مراسم با تأکید بر اینکه همه مسئولان و خدمت گذاران انقلاب باید با مدیریت جهادی و اتحاد برای حل مشکلات مردم و کشور تلاش کنند گفت: در مدیریت جهادی باید همه منافع شخصی به منافع ملی تبدیل‌شده و با اتحاد و روحیه جهادی مشکلات کشور را حل کنیم.

رئیس عالی شورای زکات و نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی هم در این همایش گفت: در شرایط کنونی مدیران باید همچون دوران جنگ تحمیلی با استفاده از ظرفیت نیروها حرکت‌های جهادی انجام دهند و اگر می‌خواهید زکات در جامعه زیاد شود باید بخش کشاورزی تقویت شود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی افزود: در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری و حدود ۷۰ درصد آن به فقرا داده شد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از استان‌های موفق در جمع‌آوری و هزینه کرد زکات است گفت: از اقدامات خوب استان زنجان در هزینه کرد زکات واریز مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات فطره در همان روز به‌حساب فقرا و ساماندهی آن بوده است.

شایان‌ذکر است در همایش زکات استان زنجان از مؤدیان برتر و مبلغین و عاملین زکات با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی رئیس عالی شورای زکات کشور و مسئولان استانی تجلیل شد.

 

ارسال نظرات