صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 24 June 2023
حجت الاسلام عباس رضی گفت: روز عرفه از روزهای پرفضیلتی است که زمینه و بستر مناسب برای بهره‌مندی هرچه بهتر از برکات الهی آماده است.
کد خبر: ۹۰۴۸۹۹۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس امور دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه امامت و ولایت و در آستانه روز عرفه گفت: روز نهم ذیحجه روز عرفه و از اعیاد عظیمه است اگرچه به اسم عید نامیده نشده است؛ اما روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر شده و خشمناک‎ترین اوقات را خواهد داشت.

حجت الاسلام عباس رضی افزود: عرفه روز استجابت دعاهاست و روایت شده که حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) در روز عرفه صدای سائلی را شنید که از مردم تقاضای کمک می کرد، امام به او فرمود: واى بر تو آیا در این روز از غیر خدا تقاضا مى کنی؟ حال آنکه در این روز امید می رود که بچه ها در شکم مادرانشان هم از فضل خدا بی نصیب نمانند و سعادتمند شوند.

حجت الاسلام رضی گفت: روز عرفه از روزهای پرفضیلتی است که زمینه و بستر مناسب برای بهره‌مندی هرچه بهتر از برکات الهی آماده است و انجام برخی اعمال در این زمان مشخص، موجب نزدیکی سازنده تر به خالق هستی و کسب خیرات دنیوی و اخروی بیشتر است.

وی به برخی از اعمال این روز اشاره کرد و گفت: غسل که مستحب است قبل از زوال انجام شود و زیارت امام حسین (علیه السلام) که از هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد بالاتر است و احادیث در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است.

رضی اضافه کرد:  اگر کسى توفیق یابد که در این روز در تحت قُبّه مقدسه آن حضرت باشد ثوابش کمتر از کسى که در عرفات است نیست و بعد از نماز عصر پیش از آن که مشغول به خواندن دعاهاى عرفه شود در زیر آسمان دو رکعت نماز بجا آورد و نزد حق تعالى به گناهان خود اعتراف و اقرار کند تا به ثواب عرفات رستگار شود و گناهانش آمرزیده گردد.

وی ادامه داد: هنگامی که وقت زوال شد زیر آسمان برود و نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به عمل آورد و چون فارغ شد دو رکعت نماز اقامه کند. در رکعت اول بعد از حمد، توحید و در دوم بعد از حمد، قُل یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ خوانده شود و بعد از آن چهار رکعت نماز گزارد که در هر رکعت بعد از حمد، توحید پنجاه مرتبه بخواند، که این نماز، همان نماز حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است و همچنین قرائت دعای روز عرفه در این روز ثواب بسیار زیادی دارد . ‎

این کارشناس مسایل دینی در پایان تصریح کرد: شب دهم از شب‎های متبرک و شب مناجات با قاضى الحاجات است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است. عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد، پس شایسته است که از فضایل این شب و روز به بهترین نحو استفاده کنیم.

ارسال نظرات