صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 17 June 2023
آيت الله سيد جمال الدين دين پرور موضوع غدير را وابسته به زندگي مردم دانست و افزود : وجود امام معصوم لازمه هر عالمي است و مردم براي رسيدن به اوج و عزت بايد داراي يك رهبر و پيشوا باشند و هم اكنون وجود مبارك امام زمان (عج) در جامعه مي باشد و همين وجود امام زمان (عج) است كه مدت چهل سال از انقلاب ميگذرد و نتوانسته اند آسيب جدي به كشور وارد نمايند و اين به خاطر بركت و وجود امام عصر (عج) ميباشد .
کد خبر: ۹۰۴۹۴۹۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ آيت الله سيد جمال الدين دين پرور، رئيس بنياد بين المللي نهج البلاغه كشور ظهر امروز (پنج شنبه) در جمع اساتيد و مسئولين دانشگاههاي شهرستان اراك ، به ميزباني دانشگاه جامع علمي كاربردي استان مركزي به جايگاه و عظمت غدير پرداخت و گفت : نام بردن از فضائل و الگوهاي حضرت علي (ع)  نه تنها  تكرار تاريخ نيست ، بلكه نياز و لازمه حال حاضر هر انساني در دنيا مي باشد .
وي عيد سعيد غدير را موضوع مهمي دانست و افزود : موضوع غدير در اسلام يك موضوع مهم و حياتي براي بشريت     مي باشد و اين موضوع غير قابل تغيير است و كتاب الغدير كه تاليف علامه اميني (ره) بوده به بيان خصوصيات و فضائل كامل آن حضرت پرداخته است.
آيت الله دين پرور، غدير را كامل ترين موضوع براي همه بشريت دانست و خاطرنشان كرد : غدير يك  مسئله مهم اعتقادي ، سياسي و اجتماعي در بين تمام بشريت ميباشد و انسانيت براي حل گمشده خود بايد به سوي موضوع و فلسفه مهم غدير گام بردارد .
رئيس بنياد بين المللي نهج البلاغه كشور به حجت خدا بر بندگان بعد از موضوع غدير هم اشاره كرد و افزود :هدف خداوند در معرفي حضرت علي (ع) به عنوان امام و پيشوا اين بود كه مردم هدايت شوند و حكم خداوند بر معرفي آن حضرت در واقعه غديرخم توسط پيامبر (ص) به مردم گفته شد تا همه مردم بدانند كه آن كسي كه ميتواند بشريت را از نظر علم ، سياست و اقتصاد اداره نمايد، بايد حجت خدا در روي زمين باشد .
آيت الله دين پرور بقاي عالم را  به خاطر وجود امام معصوم دانست و گفت : امام معصوم محور عالم ميباشد و مگرميتوان پذيرفت اين عالمي كه آفريده شده ،در دست يك عده افرادي امثال ترامپ و... باشد و آنها هر كاري كه دلشان خواست انجام بدهند و بايد گفت كه اين عالم يك امام معصوم دارد .
وي به ويژگي ممتاز مذهب شيعه با ديگر مذاهب اشاره وخاطر نشان كرد : پروفسورهانري كوربن كه در زمان حيات آيت الله طباطبائي (ره)  به ايران آمده بود به يكي از ويژگي  شيعه كه با ديگر مذاهب ممتاز نموده اشاره كرده بود ، كه همان ارتباط مردم شيعه با عالم بالا ميباشد كه اين ارتباط توسط امام زمان (عج) بوجود آمده است .
رئيس بنياد بين المللي نهج البلاغه كشور وجود امام معصوم در راس جامعه را  براي هدايت مردم  لازم  و ضروري دانست و گفت : وجود امام معصوم بايد در راس جامعه قرار داشته باشد  تا به موضوعات اقتصادي ، سياسي و اجتماعي رسيدگي نمايد وعلي (ع) در مدت خلافت خود و با جنگهاي مختلفي كه بر ايشان تحميل شد ، به سه كار مهم و اثر گذار، آب سالم ، غذاي سالم و ايجاد سرپناه براي مردم اهتمام لازم داشت و اين سه كار را ايجاد نمود.
وي موضوع غدير را وابسته به زندگي مردم دانست و افزود : وجود امام معصوم لازمه هر عالمي است و مردم براي رسيدن به اوج و عزت بايد داراي يك رهبر و پيشوا باشند و هم اكنون وجود مبارك امام زمان (عج) در جامعه مي باشد و همين وجود امام زمان (عج) است كه مدت چهل سال از انقلاب ميگذرد و نتوانسته اند آسيب جدي به كشور وارد نمايند و اين به خاطر بركت و  وجود امام عصر (عج) ميباشد .
آيت الله سيد جمال الدين دين پرور در پايان اين نشست با اشاره به وجود هدايت و رهبري جامعه در دوران غيبت هم گفت : در دوران غيبت امام زمان (عج) هدايت و رهبري مستقيم با مردم برعهده نواب عام ميباشد و اين نواب مورد تائيد امام عصر (عج) قرار دارند .

ارسال نظرات