صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۲ - 29 June 2023
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه کوهرنگ
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه کوهرنگ گفت: غدیر اساسی ترین برنامه ی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) برای دوام و عزت و شكوه اسلام است.
کد خبر: ۹۰۴۹۹۱۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، تصریح کرد: غدیر، نشانِ اتحاد و پیوند رسالت و امامت است؛ این دو از یک ریشه و بن روییده‏اند؛ غدیر، محل ظهور حقایق مخفى و بواطن پنهان شده و ارشاد و هدایت مردمان به این راه است.

این مقام مسئول در تبیین واقعه غدیرگفت: رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)در بازگشت از حج، آخرین رسالت خویش را هنگامی که طبق آیه شریفه 67 از سوره مباره مائده دستور آمد: " یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ ، وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ، وَاللَّهُ یعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ، إِنَّ اللَّهَ لَا یهْدِی الْقَوْمَ الْكَافِرِینَ"، انجام داد.

وی افزود: خداوند در این آیه شریفه به رسول مکرم اسلام دستور داد:  ای پیامبر، آن چه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده است، به مردم ابلاغ كن، و اگر نكنی، پیامش را نرسانده ای. خداوند تو را از گزند مردم نگه می دارد". لذا پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در پی نزول این آیه و دستور خداوند، در هیجدهم ذی الحجه سال یازدهم هجری در مكانی به نام غدیر خم نخست به مردم فرمود: آیا من نسبت به شما ولایت ندارم؟ همه گفتند: بلی ای پیامبر خدا سپس فرمود: "هر كه را من مولا و رهبر او هستم، زین پس علی رهبر و مولای او است. خدایا، دوست بدار هر كه علی را دوست می دارد، و دشمن بدار هر كه علی را دشمن می دارد. خدایا، یاری كن هر كه علی را یاری می كند و خوار بشمار هر كه علی را خوار شمارد".

نیکنام گفت: بعد از این كار بزرگان صحابه به علی(علیه السلام ) تبریك گفتند. از این كه زین پس امام علی(علیه السلام ) مقام ولایت را بر عهده دارد، آیه نازل شد كه با این كار دین اسلام و نعمت كامل شد.

این کارشناس مسایل دینی خاطرنشان کرد: در خط غدیر، حکم، حکم خداست؛رمز عید بودن «غدیر» ، کمال دین و اتمام نعمت در سایه‏ تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت‏ بود. به فرمان پیامبر خدا(ص)مسلمانان مامور شدند «ولایت‏» را به‏ صاحب ولایت تبریک گویند و با آن حضرت بیعت کنند. رسول خدا نیز براین نعمت الهى شادمانى کرد و فرمود: «الحمدلله الذى فضلناعلى جمیع العالمین.»

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه کوهرنگ افزود: آیه قرآن به صراحت، این روز را روز اکمال دین و خشنودى ‏پروردگار از این واقعه و این تعیین وصى دانسته، رمز دیگرى از عید بودن غدیرخم است.

نیکنام در پایان تاکیدکرد: اگر مورخی از روی تعصب جاهلانه، از بیان این داستان و حقایق وابسته به آن چشم بپوشد، نسبت به دین اسلام و نبی بزرگوار آن خیانتی بزرگ کرده و هم در صفحات تاریخِ خود، جنایتی مرتکب شده که جبران ناپذیر است؛ زیرا حدیث غدیر و آنچه که پیامبر گرامی ما در آن روز فرخنده و باشکوه ابلاغ کرده و صحنه تبلیغی را که برگزار نموده است، وظیفه ای بوده که به مأموریت وحی انجام شده و هیچ کس تردید ندارد که «روز غدیر» در تاریخ اسلام موجی افکنده است که هیچ گاه از ارتعاشات آن کاسته نمی شود.

ارسال نظرات