صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - 22 June 2023
چندین سال قبل رسانه ها و سخنران ها و ... حرف از ارزشهای غربی می زدند و ما را از برخی چیزهایی که در غرب رایج شده بود منع می کردند، دلیلشان هم این بود که برای ما و فرهنگ ما آثار مخرب و زیانباری داشت.
کد خبر: ۹۰۴۹۹۳۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، چندین سال قبل رسانه ها و سخنران ها و ... حرف از ارزشهای غربی می زدند و ما را از برخی چیزهایی که در غرب رایج شده بود منع می کردند، دلیلشان هم این بود که برای ما و فرهنگ ما آثار مخرب و زیانباری داشت. اما پس از گذشت چند سال ، ضد ارزش های ما و ارزشهای آنان در تلویزیون ما پا گذاشتند و خوراک افراد جامعه ما شدند.

اسلام با تاکید بر لزوم حفظ مال، تامین نیازهای زندگی، سریامه گذراری اقتصادی تامین رفاه زندگی برای خود و افراد تحت تکفل با معیار رعایت اعتدال و میانه روی، مسلمانان را به مصرف دعوت کرده و از هرگونه اسراف ، تبذیر، و ... در مصرف منع کرده است.

حال ما می گوئیم مصرف گرایی دستاور تمدن غرب است، این روزها باید بپذیریم که یا اسلام تحریف شده و یا مورد حمله مصرف گرایی واقع شده ایم، این حمله ها از کجا شروع شده است؟ آری فقط کافی است نگاهی به تبلیغات تلویزیونی خودمان بیاندازیم.

تبلیغات برنج و چای و شامپو و رب گوجه و ...؛ تشویق به خریدن و خودرن و تحریک ما با جایزه های جذاب و رنگارنگ فقط زندگی را برمدار خریدن و خوردن باید گذراند، چه با نیاز و چه بی نیاز.

اینها نشانه های بزرگ از مصرف گرایی هستند که سالها برآن تاخته ایم؛ در کنار این مصرف گرایی که تلویزیون خودمان عامل اساسی این داستان ضد ارزش هست استفاده تهیه کنندگان و کارگردان های تبلیغاتی از زنان ایران اسلامی است.

باز هم اگر به گذشته رجوع کنیم خواهیم دید زمانی خودمان در فرهنگ غرب ، زن را یک وسیله تبلیغاتی می دانستیم، آیا ما الان از زنها استفاده تبلیغاتی نمی کنیم؟

اگر منصف باشیم خواهیم دید که زن ها چه با ربط و چه بی ربط در همه تبلیغات تلویزیونی حضوری پر رنگ دارند؛ برای بازاریابی بزک می کنند و گاهی close-up لبخند شان در قاب دوربین جای می گیرد تا ماکارونی زیادی فروخته شود.
دستگاه دراز و نشست را تبلیغ می کنند و کفش ورزشی می فروشند؛ به راستی این روزها زن ها جایگزین چه چیزهایی شده اند؟

امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: محفوظ بودن و پاکدامنی برای سلامتی زن مفیدتر است و زیبایی او را با دوام تر می کند. (غرر الحکم، ج ع، ص 2) ح 850 ه

مهدی طوماری
فعال هنر، رسانه و فرهنگ

ارسال نظرات