صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 02 August 2023
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان خبر داد:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد 10 مرکز نوآوری تخصصی کسب و کار در مراکز شهرهای استان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۵۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی و کاربردی استان، حبیب الله سالارزهی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا 10 مرکز نوآوری تخصصی متناسب با رشته‌ها و مزیت‌های منطقه در شهر‌های مختلف ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به رویکردی که در دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور در سطح کلان دنبال می‌شود تاسیس مراکز نوآوری و نوپا در اولویت این دانشگاه قرار گرفت، ازجمله عواملی که ایجاد مراکز نوآوری را به یک نیاز تبدیل کرده است به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوری‌های روز دنیا و مسائل اجتماعی جامعه امروز است.

سالارزهی خاطرنشان کرد: در مراکز سیستان و بلوچستان تاکنون مجوز دو مرکز نوآوری اخذ شده است؛ که اولین مرکز، مرکز نوآوری گردشگری برای منطقه آزاد چابهار است، این مرکز با هدف ایجاد بستری مناسب و ارائه طرح‌ها و برنامه‌هایی برای توسعه کارآفرینی و کسب و کار‌های دانش بنیان در حوزه گردشگری با تاکید بر حمایت و شتابدهی به ایده‌های مطرح در این حوزه جهت تبدیل به محصول و ثروت آفرینی فعالیت خواهد نمود و نمونه موفق آن طراحی اپ شوهاز است که بالغ بر یک میلیارد ریال برای بومیان این منطقه در ایام تعطیلات درآمدزایی داشته است.

وی عنوان کرد: دومین مرکز، مرکز نوآوری کسب و کار‌های اینترنتی نوپا است که در جهاد دانشگاهی با توجه به رشته‌های موجود این مرکز شامل گرافیک، انیمیشن و فناوری اطلاعات راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: در ادامه مسیر ۱۰ مرکز نوآوری تخصصی را برای دیگر مراکز استان هدف گذاری کردیم تا هر مرکز متناسب با رشته‌ها و مزیت‌های منطقه از حالت کلی و فراگیر پیشی بگیرد، همچنین در سایر مراکز استان خامه دوزی، سنگ‌های قیمتی، خوراکی‌های سنتی، حصیربافی با توجه به فرآوری‌های خرما، دوخت‌های سنتی و سوزن دوزی از جمله عناوین این مراکز خواهد بود.

وی افزود: دوره تک پودمان نان سنتی نیز تعریف شده و دنبال شناسنامه دار کردن و استاندارد آن هستیم و برای شیرینیجات محلی خود نیز باید شناسنامه تهیه کنیم.

سالارزهی تصریح کرد: اهمیت این مراکز در این است که دانشجویان یک دورنمایی در سطح ملی و بین المللی مثل هوش مصنوعی، رایانش شهری و... داشته باشند و بتوانند ایده‌های خود را راست آزمایی کنند و ایده‌هایی که ارزش تجاری سازی دارند را پیاده سازی نمایند و این نیاز را دنبال نمایند.

وی با تاکید به مراکز این دانشگاه گفت: مراکز باید ظرفیت خود را در زمینه‌های موجود رشد دهند و امیدواریم با اهتمام بیشتر این موارد را بتوانیم در سال ۹۷ دنبال نماییم و شعار اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید را بتوانیم تسهیلگر باشیم.

رئیس دانشگاه جامع استان تصریح کرد: ادبیات نوآوری به کسب و کار‌های سنتی ما اضافه شده است. اکنون دیگر نوآوری باز در ادبیات کارآفرینی جا گرفته است. باید تولید محصول و کالا مطابق با نیاز‌های بومی، منطقه و فرامنطقه‌ای باشد.

ارسال نظرات