صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - 12 July 2023
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی ـ. هنری ایام محرم‌الحرام در این استان گفت: هنرمندان با هنرآفرینی خود در قالب تولیدات ویژه ایام محرم و توجه به فرهنگ عاشورا باعث خواهند شد تا از این طریق همه اقشار و به‌ویژه نسل امروز با جامعه هم زیست، هم‌نوا و همگام شوند.
کد خبر: ۹۰۵۵۶۸۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه هنر می‌تواند در انتقال پیام عاشورا موثر باشد، گفت: به‌طور کلی هنر زبان بیان اندیشه است و قالب‌های هنری نسبت به محدوده تأثیرگذاری‌‌شان می‌توانند در رساندن پیام‌ها تأثیرگذار بوده و تولیدات هنرمندان مخصوصاً در حیطه مفاهیم دینی و مفاهیم عاشورا، برای فضاسازی فرهنگی نسل امروز جامعه بسیار تأثیرگذار و موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ماه محرم، جغرافیای کربلا، روز عاشورا و حضرت امام حسین(ع)، یک نشانه و نماد بزرگ و گسترده هویتی برای مسلمانان جهان به شمار می‌رود، گفت: این واقعه و رخداد به مثابه یکی از بزرگترین تراژدی‌های تاریخی و روایات مکتوب و منقول گشته است و اهمیت مدنی و اجتماعی این واقعه آن چنان هست که مراسم عاشورا یکی از عوامل پیوند زننده بین آدم‌ها و گروه‌های اجتماعی بوده و هست و هنرمندان با هنرآفرینی خود باعث خواهند شد تا از این طریق با جامعه هم زیست، هم نوا و هم روز شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه از برپایی نمایشگاه، تعزیه، تئاتر خیابانی، اکران فیلم‌های سینمایی و مستند، تله تئاتر و کارگاه تخصصی تعزیه به احترام و ارزشمندی ایام محرم در شیراز و شهرهای استان خبر داد، گفت: نمایشگاه عکس محرم در شیراز برای ۴ نگارخانه تعیین شده است و شهرستان‌های استان نیز در ۱۵ نگارخانه همزمان در همین مسیر حرکت خواهند کرد.

سهرابی افزود: نمایشگاه عکسی نیز از پیاده‌روی اربعین سال گذشته در هفت نگارخانه استان برپا می‌شود و همچنین تعزیه‌های در شیراز توسط ۵ گروه تعزیه در ۵ نقطه پر تردد شهری و در ۳۰ شهرستان استان فارس، ویژه دهه اول محرم برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اجرای نمایش‌های صحنه‌ای ویژه محرم، گفت: تاکنون ۳ اثر مجوز دریافت کرده‌اند که در سه سالن و هر گروه ده شب اجرا دارند و تئاتر خیابانی نیز به‌همین مناسبت با اجرای نمایش‌های سوگواره‌ای و کاروانی توسط هنرمندان ۲ گروه در شیراز اجرا می‌شود که در ادامه با بیشتر شدن گروه‌های هنری از اجرای آن‌ها استقبال می‌كنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به پخش فیلم‌های «تنگه ابو قریب» و «به وقت شام» ‌برای تاریخ‌های ۶، ۷ و ۸ محرم در مکان‌های تالار حافظ، پارک بعثت و نمایشگاه شهرک شهید بهشتی، گفت: نمایش ۱۰ مستند از روایت فتح به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهید آوینی در سینما غزل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس توسط انجمن فیلم کوتاه شیراز و انجمن سینمای جوان به نمایش در می‌آید.

سهرابی در پایان گفت: پخش تله تئاتر تعزیه به کارگردانی علیرضا حیدر پور و استاد فهندژ سعدی نیز از شبکه فارس با همکاری صدا و سیمای مرکز استان و برگزاری کارگاه‌های تخصصی تعزیه به عنوان تنها نمایش ایران با همکاری دانشگاه هنر و کانون منتقدان تاتر و خانه تئاتر فارس، در این ایام در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات