صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان همواره به دنبال براندازی حکومت دینی هستند و از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ به صراحت بیان می‌کنند که به دنبال براندازی حاکمیت دینی و انقلابی ایران هستند اما این آرزو را به گور خواهند برد.
کد خبر: ۹۰۶۰۱۲۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام احمد خاتمی امروز در یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان ملایر ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: انقلاب اسلامی تداوم نهضت عاشورا است.
وی با اشاره به نقش روحانیت در طول تاریخ عنوان کرد: روحانیت از متن و بین مردم بوده که همواره در عرصه جهاد و شهادت جلودار بوده‌اند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دومین نقش عالمان دین در عرصه سیاسی است و همواره عالمان دین زمامدار و سردمدار استقلال شیعی بوده‌اند.

وی گفت: در عراق و ایران بارها عالمان دین در مسائل سیاسی اثرگذار بوده‌اند همچون حرکت میرزای شیرازی، نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) که سرنوشت کشور را در راه اسلام تغییر دادند.

خاتمی با بیان اینکه اطاعت از امام راه نجات کشور در این 40 سال بوده است ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس حدود 4 هزار نفر شهید روحانی داشته‌ایم که نشان دهنده نقش سیاسی عالمان دین است.

وی ادامه داد: نقش سوم روحانیون تاثیرگذاری در خدمات اجتماعی است که در ساخت بیمارستان‌ها، پل‌ها و عالمان دین اثرگذار بوده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدا از آغاز در بدر و احد تاکنون پیش یک هدف داشته‌اند و آن حاکمیت قانون خدا در جهان بوده است، گفت: جزء در ایران اسلامی این هدف محقق نشده است و قانون اساسی دینی و حاکمان دینی و مجریان عالی ما مسلمان و شیعه هستند.

* تمسک به قرآن و عترت پادزهر مقابله با جنگ فرهنگی دشمن

وی افزود: اینگونه حکومتی بی دشمن نمی‌شود و دشمن باید در برابر حکومتی که دین را زنده کرده بایستد و از اول انقلاب تخریب داشته است.

خاتمی عنوان کرد: دشمنان همواره به دنبال براندازی حکومت دینی هستند و از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ به صراحت بیان می‌کنند که به دنبال براندازی حاکمیت دینی و انقلابی ایران هستند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

وی با بیان اینکه دشمنان تاکنون پنج شیوه جنگی را علیه ایران اسلامی به کار برده‌اند، گفت: یکی از این شیوه‌ها جنگ نظامی بود که در دفاع مقدس شاهد آن بودیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جنگ فرهنگی و تغییر دادن و به هم زدن فرهنگ دین نیز از دیگر شیوه‌های دشمن است که در وسط آن هستیم و شبکه‌ها و فضای مجازی به دنبال آن هستند فرهنگ زندگی، گویش، پوشش و رفتار جوانان ما را تغییر دهند.

وی با اشاره به ابزارهای دشمن در جنگ فرهنگی اظهار داشت: اگر طلاق 20 عامل داشته باشد یک عامل آن همین فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای است، رمان‌ها و کتاب‌های مبتذل و فاسد و فرهنگ سکولاریسم در عرصه سینما و هنر که به گونه‌ای وانمود کرده‌اند کسی که می‌خواهد هنرمند شود باید با دین خداحافظی کند.

خاتمی با بیان اینکه پادزهر این جنگ تمسک به قرآن و عترت است، تصریح کرد: سومین جنگ اقتصادی است که در وسط آن هستیم و اعمال تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمن تا مردم را بی‌حوصله کنند.

* ملت ایران دشمن را خسته می‌کند و خود خسته نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه دهه عاشورا همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد، افزود: بار دیگر عاشورا ایران را نجات داد و ملت ایران نشان داد که دشمن را خسته می‌کند و خود خسته نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: جنگ چهارم که در حال جریان است جنگ روانی است که نمونه آن را در جنگ احزاب داشتیم که گفتند نظام نبوی در حال سقوط است؛ کاری که فضای مجازی و کانال‌های خبری از قبیل «آمد نیوز» می‌کنند که اسپانسرهای آن بهایی‌ها و گردانندگان آن جاسوسان هستند و به گونه‌ای برخورد می‌کنند که نظام در حال سقوط است، اما «شتر در خواب بیند پنبه دانه».

وی خطاب به دشمنان گفت: این نظام شجره طیبه ماندگار است و شما احمق‌ها رفتنی هستید و این انقلاب درخت تنومندی است که با این حماقت کاری‌ها آسیبی نخواهد دید.

خاتمی با بیان اینکه مردم همه در صحنه اهل بصیرت هستند، ابراز داشت: نظام در حال عروج است و این مشکلات نظام را آب‌دیده می‌کند.
وی پنجمین جنگ دشمن را جنگ رسانه‌ای دانست که از طریق فضای مجازی به شایعه پراکنی می‌پردازد و افزود: فضای مجازی دنیای آلودگی است و جنگ رسانه‌ای در آن انجام می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما در چنین جنگی هستیم که سکه را به بالای 4 میلیون تومان برده و دلار را ساعت به ساعت بالا می‌برد، گفت: التهابات توسط فضای مجازی آلوده انجام می شود و راه نجات از این جنگ‌ها بصیرت است و معیار بصیرت رهنمودهای رهبری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات