صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - 03 July 2023
مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان از تولید، تأمین و پخش بیش از 30732 دقیقه برنامه در انعکاس عزاداری های پایتخت شور و شعور حسینی از صداوسیمای مرکز زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۰۶۷۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ لطیفی اظهار کرد: همزمان با دهه محرم و عزاداری خالصانه مردم ولایتمدار استان زنجان، صحنه‌های ناب دلدادگی و ارادت دلسوخته‌گان مکتب عاشورا از پایتخت شور و شعور حسینی به سراسر جهان مخابره شد.
وی افزود: کارکنان خدوم رسانه استانی نیز همنوا با مردم عزادار استان، با تلاش شبانه‌روزی خود تلاش کردند تا گوشه‌هایی از عظمت و صلابت این عزاداری‌ها را به تصویر بکشند.
وی گفت: تلاش و تکاپوی بیش از 300 نفر از همکاران خدوم و تلاشگر حوزه های تولید ، فنی و پشتیبانی با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مختلفی از قبیل 4 واحد سیار تلویزیونی ، 1 ست ماکروویو ، دو دستگاه اس ان جی ، 1 فروند بالگرد، 10 کر خط فیبر نوری، 17 دوربین تصویربرداری، ۳ دوربین پرنده، 2 دستگاه کرین نفربر و .... بستر لازم را برای انعکاس این رویداد بزرگ مذهبی فراهم کردند.
مدیرکل مرکز با اشاره به تلاش همکاران سیمای مرکز زنجان اظهار داشت: معاونت سیما همچون سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های دقیق و گسترده‌ای را برای دهه اول محرم انجام داده بود و در مجموع 15251 دقیقه برنامه در دهه اول محرم تأمین، تولید و پخش کرد.
وی تصریح کرد: در این ایام تمرکز اصلی سیما پوشش و پخش زنده 11 مراسم و برنامه باشکوه از جمله بزرگترین دسته عزاداری جهان تشیع یعنی حسینیه اعظم و همچنین دسته‌های عزاداری زینبیه اعظم ، فاطمیون، مکتب الزهراء، احمدیه، نماز ظهر عاشورا، تجمع عزاداران شهرهای قیدار و خرم‌دره‌، شیرخوارگان حسینی، مراسم احلی من العسل، شام غریبان حسینی در حسینیه اعظم بود که نشانگر عشق و ارادت قلبی خاص مردم استان به اهل بیت (ع) است.
آقای لطیفی ادامه داد: در مجموع در دهه اول محرم 15251 دقیقه عزاداری‌های باشکوه استان از شبکه استانی سیما (اشراق) پوشش داده شد.
وی گفت: در ایام محرم علاوه بر 1117 دقیقه پخش زنده شبکه استانی، 12 شبکه سراسری و برون مرزی رسانه ملی نیز با هماهنگی‌های به عمل آمده، به مدت 1772 دقیقه این عزاداری‌های باشکوه را به صورت زنده پخش کردند تا جهانیان شاهد عشق و دلدادگی پایتخت نشینان شور و شعور حسینی باشند.
لطیفی افزود: معاونت سیما همچنین در این ایام علاوه بر اختصاص برنامه‌های روتین خود مثل آلاچیق، بیزیم ائللر، شاپرک و ... برنامه‌های متعددی را نیز تأمین، تولید پخش کرد که از مهمترین آنها می‌توان به عزاداری شهرستان‌ها، سخنرانی محرم، شمع حرم خانه، عزاداری ثارالله،سخنرانی و عزاداری هیئت رزمندگان ، دسته‌های عزاداری و ... اشاره کرد .
وی در ادامه به تلاش‌های همکاران رادیو اشاره کرد و گفت: معاونت صدای مرکز نیز با تأمین، تولید و پخش بیش از 14465 دقیقه برنامه از شبکه استانی رادیو حال و هوای محرم را در استان طنین انداز کرد.
مدیرکل صدا و سیمای استان افزود: ویژه برنامه رادیوی استانی شامل عشق سوداسی، عشق قافله سی، دستجات حسینی، برنامه‌های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، پخش مستقیم عزاداری‌های محرم در قالب عزاداری‌های حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، هیأت عزاداران احمدیه، مکتب‌الزهرا، هیأت فاطمیون ، تجمع بزرگ عزاداران شهرستانهای خدابنده و خرم‌دره بود.
وی افزود: رادیو زنجان همچنین سایر برنامه‌های روتین از قبیل ایشقلی یول ، سلام زنجان ، گلگشت موسیقی، کندیمیز و ... را نیز به موضوع ماه محرم اختصاص داده بود که با استقبال خوبی مواجه شد.
آقای لطیفی تصریح کرد: رادیوی استانی زنجان در ایام محرم با شبکه‌های سراسری و استانی رادیو نیز به مدت 405 دقیقه ارتباط زنده برقرار کرده تا بتواند حال و هوای استان حسینی زنجان را به سایر نقاط کشور معرفی کند.
مدیرکل مرکز همچنین به برنامه‌های پخش شده در نتیجه تلاش معاونت خبر نیز اشاره کرده و گفت: این معاونت نیز همگام با سایر معاونت‌های تولیدی مرکز با تولید و پخش گزارش‌های مختلف خبری تلویزیونی و رادیویی، اعزام اکیپ های مختلف خبری به اقصی نقاط استان، برقراری ارتباط زنده با بخش‌های خبری شبکه‌های سراسری و همچنین بخش‌های خبری رادیوهای سراسری ، پخش اطلاعیه‌های مربوط به عزاداری‌های مردم استان، تهیه و ارسال اخبار و گزارش‌های مختلف به تهران در قالب خبر مکتوب، گزارش‌های رادیویی و تلویزیونی به مدت 1016 دقیقه برنامه‌های مناسبتی دهه محرم را پوشش داد.
وی در پایان اظهار داشت : کارکنان خدوم رسانه استانی تلاش کردند تا در این ایام ، گوشه ای از عشق و ارادت قلبی پایتخت نشینان شور و شعور حسینی را به معرض دید جهانیان به نمایش بگذارند که امیدواریم مورد قبول درگاه حقتعالی قرار گرفته باشد .

ارسال نظرات