صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 14 August 2023
حجت الاسلام والمسلمین ملک پور، گفت: حوادث اهواز نشان داد پیوندهای عمیق میان گروهک تجزیه‏طلب الاحوازیه و داعش است.
کد خبر: ۹۰۶۲۷۳۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ امام‌جمعه فارسان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به 31 شهریورماه اشاره کرد و گفت: در سالروز آغاز جنگ تحمیلی ۸ ساله نظام سلطه علیه مردم ایران، تروریست‏های تکفیری مردم اهواز را آماج گلوله‏های اهدایی دشمنان نظام اسلامی قرارداد و به گمان خودشان با ارعاب درصدد برهم زدن امنیت این منطقه حساس از میهن اسلامی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور، افزود: دقایقی پس ‌از این حادثه تروریستی که به شهادت و مجروح شدن جمعی از مردم و نیروهای نظامی منجر شد، گروهک تجزیه‏طلب تروریستی الاحوازیه مسئولیت آن را بر عهده گرفت، با این‌حال ساعتی بعد گروه تکفیری داعش هم در اطلاعیه‏ای مسئولیت این اتفاق را بر عهده گرفت که نشان‏دهنده پیوندهای عمیق میان گروهک تجزیه‏طلب الاحوازیه و داعش است.

وی بیان داشت: فارغ از اینکه عامل میدانی این حادثه از اعضای کدام‌یک از این دو گروه تروریستی هستند، خون شهدای مظلوم این حادثه تلخ در عین اینکه ماهیت ضد مردمی این گروهک‏های تروریستی را آشکار ساخت، حقانیت نظام اسلامی در ایستادگی و مقابله با فزون‏خواهی‏های نظام سلطه را آشکار و به عرصه‏ای جهت تقویت انسجام ملی و رسوایی دشمنان نظام تبدیل شد.

امام‌جمعه فارسان در مورد ابعاد این حادثه و زمینه‏ های آن به نکاتی چند اشاره کرد: جان بولتن، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ۱۲ تیر ۱۳۹۶ گفته بود که انقلاب اسلامی ایران نباید به جشن چهل‏ سالگی‏ اش برسد.

وی گفت: وزیر خارجه پیشین آمریکا گفته بود که دولت ترامپ سیاستش را کار با مخالفان داخلی در ایران برای تغییر نظام این کشور قرار داده است.مبتنی بر این سِناریو و با توجه به برنامه ‏ریزی‏ها برای تشدید تحریم‏ها و مشکلات ناشی از کمبود آب و احتمال اوج‌گیری اعتراضات اجتماعی، دشمنان نظام برای ایران در سال ۹۷ تابستان داغی را طراحی و بارها از آن سخن به میان آورده و به‌زعم خود فروپاشی نظام اسلامی را در خلال آن به انتظار نشسته بودند.

وی ادامه داد: محمد بن سلمان ولیعهد رژیم سعودی در اردیبهشت‌ماه ۹۶ گفته بود ما تلاش می‏کنیم نبرد را به درون ایران بکشانیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور افزود: هدف‌گذاری کاخ سفید بر شکست روح مقاومت و ایستادگی ملت ایران به هر قیمتی، موجب بهره‏گیری از همه ظرفیت‏های ممکن علیه نظام اسلامی گردیده است، به‌کارگیری گسترده‏ترین شکل تحریم‏های اقتصادی، تمسک به صهیونیست‏ها، گروه‏های مطرود و درمانده نظیر منافقین و سلطنت‏طلب‏ها برای برهم زدن امنیت داخلی و استمداد از شیخ‏نشین‏های فرتوت و رو به اضمحلال خلیج‌فارس برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران، درعین‌حال نشان از بزرگی وبرتری ایران در مواجهه با آمریکا و دیگر متحدین منطقه‏ای و فرا منطقه‌ای دارد.

وی افزود: اما به‌رغم برنامه‏ریزی و امیدواری دشمن، چالش مورد انتظار اتفاق نیفتاد و حتی در مقایسه با آشوب‌های دی‌ماه ۹۶ که قریب به ۱۱۰ شهر متشنج شده بود، به یک‌دهم کاهش‌یافته و عملاً دشمن در فاز اول ناکام ماند.

امام‌جمعه فارسان به افزایش تحریم‌ها اشاره داشت و گفت: تلاش‌های کاخ سفید با افزایش تحریم‌ها و رشد نجومی نرخ تورم در به خیابان کشاندن مردم و دامن زدن به اعتراضات اجتماعی در ادامه روزهای تابستان به‌جایی نرسید و این امر نشان‌دهنده اعتماد و باور مردم به‌نظام و البته انتظار از مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

وی اظهار داشت: اقدام تروریستی اهواز نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه‏جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود دست نیافته و نتوانسته است جریان اجتماعی مطلوب خود در برابر نظام اسلامی را ایجاد کند و لذا با بهره‌گیری از عوامل نیابتی به دامن زدن به چالش‌های امنیتی تمسک پیداکرده و تلاش داشت این حادثه و شدت آسیب‏های وارده را به عرصه‏ای برای آشوب‏ها تبدیل کند که این بار نیز ناکام ماند.

وی در پایان بیان داشت: هوشیاری و حمایت مردم و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح سبب شد این حادثه، مانند حوادث گذشته به عرصه‏ای برای تحکیم انسجام و وحدت ملی تبدیل شود. از همین رو است که مقام معظم رهبری در بخشی از پیام خود در مورد این حادثه یادآور شدند: به کوری چشم آنان، ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‏‏ دشمنی‏ها فائق خواهد آمد.

 

ارسال نظرات