صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
خبرگزاری بسیج: معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از آسایشگاه خیریه کهریزک، با بیان اینکه آوازه شهرت آسایشگاه کهریزک در خارج از کشور پیچیده است، گفت: به درخواست استادم در مالزی تحقیقاتی در مورد این مرکز خیریه انجام دادم که نتایج آن موجب حیرت خودم و استادم شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۲۴۹
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

دکتر مریم حضرتی، با اشاره به اینکه برای نخستین بار از این مرکز بازدید می کند، گفت: پیش از این در ارتباط با فعالیت های آسایشگاه کهریزک مطالعه کرده بودم اما آوازه نام نیک این مرکز در خارج کشور هم پیچیده است و یکی از استادان من در مالزی، در مورد فعالیت های اسایشگاه کهریزک از من سئوال کرده بود و من هم تحقیقات بیشتری انجام دادم و اطلاعاتی در مورد خدمات و فعالیت های آن کسب کردم که برای استادم خیلی جالب بود که یک سیستم مردمی به این زیبایی و به طور منظم به تعداد زیادی افراد سالمند و معلول خدمت ارائه می کند و این باعث افتخار نظام اسلامی است.

وی با ارزیابی مثبت فعالیت های مختلف در آسایشگاه کهریزک گفت:  مدیریت اینجا یک نمونه عالی تعامل مسئولان و مردم است که با تمام توان به ساکنان آسایشگاه خدمت ارائه می کنند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، ادامه داد: کار خیر و خداپسندانه ای در این مجموعه صورت گرفته است و کار خیر هم همیشه جاری و ساری است؛ وقتی یک شخص عامل کار خیر می شود مطمئنا افراد خیر و نیک اندیش را هم دور خودش جمع می کند.

دکتر حضرتی، با بیان اینکه در جهت کیفی سازی کارها هر چه کار کنیم کم است، اذعان کرد: در بازدید از بخش های مختلف آسایشگاه کمبودهای بسیاری را مشاهده کردم اما مهم ترین مشکل این مرکز کمبود نیروی پرستاری برای ارائه خدمت بهتر به سالمندان و معلولان است؛ خدماتی که در این مرکز ارائه می شود در برخی از قسمت ها شبانه روزی و خدمات جامعی است. بعضی از سالمندان حتی برای غذا خوردن و نیازهای اولیه خودشان قادر به انجام هیچ کاری نیستند و به مراقبت کامل نیاز دارند در نتیجه نیروی بیشتری برای ارائه خدمت به مددجویان لازم است.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی هایی که می شود انشاء الله بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایخ به این سئوال که: خیلی از بیمارستانها با وجودی که از بیماران هزینه های درمان، دارو، آزمایشات، اسکن و سایر خدمات را اخذ می کنند و مولد هستند و در آمد دارند، اما باز هم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، این در حالی است که نگهداری و مراقبت از ساکنان آسایشگاه کهریزک هزینه هایی به مراتب بیشتر از بیمارستانها و مراکز درمانی     سطح شهر دارد و در عین حال به خاطر اینکه شاخص نگهداری مددجویان آن بی کسی و فقر است، در آمدی هم ندارد، لذا وزارت بهداشت در جهت کاهش این مشکلات چه کمکی می تواند به این مجموعه ارائه کند؟ گفت: وزارت بهداشت هم مسئول سلامت مردم هست؛ اما تنها وزارت بهداشت مسئول سلامت مردم نیست. وی ادامه داد: در رابطه با تامین سلامت مردم همه مسئول هستند؛ همانطور که مردم اینجا را اداره می کنند مسئولین همه ارگان ها و سازمان ها برای کمک به اینگونه مراکز مسئول هستند. اینجا افرادی زندگی می کنند که نیازمند مراقبت و حمایت هستند. وزارت بهداشت هم باید در جهت تامین رفاه و سلامتی این افراد دین خودش را ادا کند.

  حضرتی، پیشنهادی را مطرح کرد که دانشجویان کارشناس ارشد پرستاری سلامت جامعه، کارشناسان ارشد پرستاری سالمندی و کارشناسان ارشد روان پرستاری، به عنوان یک فیلد آموزشی به این مراکز بیایند و با افراد کار کنند و از نزدیک مسئول مراقبت آنها شوند البته این طرح نیاز به برنامه ریزی وسیعی دارد و باید در معاونت آموزشی وزارت بهداشت مطرح و روی آن برنامه ریزی و موافقت شود. ما سعی می کنیم کمبود نیرو را در بحث پرستاری جبران کنیم و به وزیر بهداشت هم اعلام می کنیم و مطمئن هستم با توجه به اینکه دکتر هاشمی در دورافتاده ترین شهرستان ها حضور پیدا می کند و فردی دلسوز است نظر مساعدی نسبت به این موضوع خواهد داشت همچنین برنامه ریزی می کنیم دکتر هاشمی هم در این مرکز حضور پیدا کند و از نزدیک در جریان امور این مجموعه قرار بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه بعد از دیدار از این مرکز چه پیامی خطاب به مسئولان دارید؟ گفت: به هر حال گذر همه ما به اینجا می خورد؛ امروز نه، شاید فردا بر اثر سرنوشت و حادثه روزگار گذرمان به اینجا بیفتد. بیایم و جایگاه های خودمان در آینده را ببینیم و هر چه برای خودمان می خواهیم برای مردم هم مهیا کنیم.

 

ارسال نظرات