صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۲ تير ۱۴۰۲ - 23 June 2023
رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: در هر برنامه درسی ارائه شده باید تصویر روشنی از اسلامی شدن آن برنامه وجود داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۶۴۲۸۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۵۵ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

 

در این جلسه به بحث و بررسی پیرامون سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته حقوق محیط ‌زیست در مقطع کارشناسی ارشد اختصاص داشت، حداد عادل گفت: در هر برنامه درسی ارائه شده باید تصویر روشنی از اسلامی شدن آن برنامه وجود داشته باشد.

وی افزود: حداقل اقدام انجام‌شده در این زمینه گنجانیدن یک عنوان درسی در موردنظر اسلام پیرامون آن شاخه علمی است در این زمینه باید از افراط و تفریط پرهیز شود تا موضوع ضایع نشود.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: ترسیم و تبیین دقیق ارتباط علم و دین از اهم اقدامات و لوازم کار است در این مسیر باید توجه شود ارتباط و تأثیرگذاری دین در علوم انسانی با سایر شاخه‌های علم مانند علوم تجربی و... تفاوت دارد.

وی افزود: به نظر بنده باید اساتید این رشته‌ها بتوانند به جایگاه استنباط و اجتهاد در معارف اسلامی پیرامون این رشته‌ها برسند. رویکرد علم جدید تصرف در طبیعت است و پس از گذشت ۴ قرن بشر متوجه شد که محیط زیست در خطر است.

حداد عادل افزود: موضوع محیط زیست در اکثر علوم نمود دارد و امروز یکی از شاخص‌های حکمرانی خوب توجه به حفظ محیط زیست است.

ارسال نظرات