صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - 01 June 2023
مدیر عامل متروی تبریز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح مترو تبریز به یک قصه طولانی تبدیل شده است، گفت: با وجود هزینه کرد 1800میلیاردی هنوز کمتر از نصف طرح مترو تبریز به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۹۰۷۰۸۷۵
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مصطفی مولوی فرد افزود: تاکنون یازده ایستگاه مترو تبریز به بهره برداری رسیده ولی با این وجود هیچکدام از ایستگاه ها کامل نشده و ناقص هستند.

وی ادامه داد: قطار شهری تبریز چهار خط مصوب دارد که خط یک آن  به طول ۱۷کیلومتر به سه فاز تقسیم می شود که دوفاز آن از میدان ائل گلی تا میدان ساعت به بهره برداری رسیده است.

مولوی اضافه کرد : از ۱۸ ایستگاه خط یک تعداد ۱۰ ایستگاه با وجود نواقصی از قبیل سیستم الکترونیکی pls)سیستم اعلام مسافر)، سیستم مخابراتی و سیستم سیگینالینگ به بهره برداری رسیده و همزمان عملیات رفع نواقص در دست اقدام است.

وی افزود: خط دو قطار شهری تبریز به طول ۲۲ کیلومتر و شامل ۲۰ ایستگاه  از قراملک تا دانشگاه آزاد تبریز با اعتبار ۵۱۵۵میلیارد ریال  در دست اقدام است و خط سوم نیز از با امتداد شمالی و جنوبی و به طول ۱۵ کیلومتر و شامل ۱۴ ایستگاه از فرودگاه بین المللی تبریز آغاز و با عبور از میدان آذربایجان و خیابان انقلاب و از طریق دانشسرا و خیابان ارتش به پایانه بزرگ اتوبوس های شهری تبریز جنب بزرگراه شهید کسایی ختم می شود.

مولوی در مورد خط چهار متروی تبریز نیز گفت: خط چهار به طول ۱۵ کیلومتر شامل ۱۸ ایستگاه  از میدان آذربایجان آغاز و به انتهای خیابان شهید رجایی ختم می شود و از ویژگی های منحصر به فرد این خط که به صورت لوپ طراحی شده حلقه اتصالی بین تمامی خطوط ریلی مترو تبریز است.

وی همچنین از آغاز مطالعات و پیگیری مناقصات و تامین منابع برای خط پنج مترو تبریز خبر داد و افزود: این خطر مختص برون شهری از تبریز تا سهند بوده و در ایستگاه 18 با خط یک مشترک خواهد بود و از لاله آغاز و با گذر از مقابل کارخانه تراکتورسازی به سمت شهر جدید سهند حرکت و خسروشهر را پوشش داده و موجب تسهیل در رفت و آمد مردم این منطقه و رفع ترافیک خواهد شد.

مولوی در ادامه از خبرنگاران خواست با انعکاس مشکلات طرح مترو تبریز این طرح را به مطالبه عمومی تبدیل کنند چراکه این طرح عظیم و زیرزمین بوده و مردم بیشتر در جریان روند آن نیستند و علت تاخیر در اجرا و بهره برداری بی توجهی به این طرح است و اگر توجه می شد به جای اهمیت  دادن به آن این همه روگذر و زیرگذر در تبریز ساخته نمی شد.

خبرنگاران ظهر امروز از ایستگاه های مختلف مترو تبریز بازدید و در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفتند.

ارسال نظرات