صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 28 September 2023
امام جمعه شهرستان چناران بیان داشت: تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا در تهران لکه‌ ننگ و حقارتی بزرگ برای آمریکایی‌ها بود.
کد خبر: ۹۰۷۴۳۱۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین تاجی در حضور شرکت کنندگان در راهپیمایی روز ۱۳ آبان ضمن تسلیت ایام آستانه‌ رحلت نبی اکرم اسلام (ص) و فرزندان عزیزشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) و تبریک روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: این اجتماع عظیم و با شکوه شما نوجوانان، جوانان، افراد میانسال و کهنسال، زن و مرد در این روز نشان از این دارد که انقلاب اسلامی ما در ۴۰ سالگی با روز‌های اول و دهه‌ی اول هیچ تفاوتی ندارد، مخصوصا در روزی که رئیس جمهور خائن، شیطان صفت و دیوانه‌ی آمریکا یعنی ترامپ آغاز تحریم‌های سخت و شدت افزای خود را به قول خودش اعلام کرده امروز شما با این حضورتان نشان دادید که حربه‌ها، دسیسه‌ها و حیله‌های دشمنان در اراده‌ی مسمم و آهنین شما هیچ تأثیری ندارد و من حضور تک تک شما برادران و خواهران عزیز خودم را محترم می‌شمارم.

امام جمعه شهرستان چناران گفت: روز ۱۳ آبان ۳ مناسبت است، روز تبعید امام (ره)، روز دانش آموز و روز تسخیر لانه جاسوسی و به جهت اینکه روز شهادت تعدادی از دانش آموزان عزیز ما در هنگام انقلاب است به عنوان روز دانش آموز و هم چنین به خاطر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است.

تاجی گفت: سردمداران استکبار جهانی، شیطان بزرگ و مسئولانشان الان بعد از نزدیک ۴۰ سال از تسخیر لانه جاسوسی اعتراف دارند این حقارتی که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در تسخیر سفارت ما در تهران برای ما به وجود آوردند لکه‌ی ننگی بود و این حقارت را آمریکایی‌ها تا ابد نمی‌توانند از چهره‌ی خود بزدایند و این را از بین ببرند؛ لذا روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ برای آمریکایی‌ها روز نحسی بوده، دانشجویان پیرو خط امام (ره) آن مامورین الهی و آن طوفان سخت و شدت افزای خدایی بودند که لانه جاسوسی آمریکا را فتح کردند و خداوند تبارک و تعالی در دنیا آمریکا را خار و ذلیل کرد.

وی ابراز داشت: دشمن می‌خواهد جای شهید و جلاد را عوض کند، دشمن می‌خواهد یاد شهیدان فراموش شود و خاطره‌ی این مجاهدت‌ها و بزرگ مردی‌ها در حافظه این ملت نماند. درست در نقطه‌ی مقابل این باید همه مردم ایران اسلامی حرکت کنید و یاد شهیدان را برجسته کنید، زنده کنید و خاطره آن‌ها را حفظ کنید به خاطر اینکه وقتی حافظه‌ی تاریخی ملت ما فراموش شود دشمن هر آنچه را که بخواهد جایگزین می‌کند.

امام جمعه چناران گفت: اگر جوانان ما در سراسر کشور این حوادث را ندانند، تحلیل نکنند، عمق یابی نکنند در شناخت کشورشان و در شناخت آینده دچار اشتباه خواهند شد. جوان‌ها باید این حوادث را درست بشناسند و بدانند که چه شد و چه اتفاقی افتاد، چه وضعی در این کشور حاکم بود و چه کسانی در این مملکت حکومت می‌کردند، این‌ها توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به جوانان و نوجوانان است که مواظب باشید آمریکا را برای شما بزک نکنند، آمریکا در طول تاریخ جنایت‌های زیادی را برای همه‌ی ملت‌ها مخصوصا برای ملت ما مرتکب شده است. حق این است که در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در رأس این استکبار شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است همه با هم فریاد سر دهیم و با صدای بلند بگوییم مرگ بر آمریکا.

وی در پایان نیز گفت: نوجوانان و جوانان عزیز و بزرگوار ما باید بدانند که تاثیر گذار هستند، همین طور که در همین حادثه تاثیر گذار بودند روزی که امام عزیز ما در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نسخه‌ی ایران را بستند امیدش به شما دانش آموزان بود و شما دانش آموزان بودید که رشد کردید و به بلوغ فکری و سیاسی رسیدید، دانشجو شدید و از دیوار سفارت آمریکا و لانه جاسوسی آمریکا بالا رفتید و این لانه جاسوسی را تصرف کردید و این افتخار را برای همیشه برای خودتان رقم زدید. انشا الله با همین روحیه ما به زودی از دیوار‌های کاخ سفید بالا می‌رویم و کاخ سفید را تصرف کرده و پرچم لا اله الا الله را برافراشته خواهیم کرد.
ارسال نظرات