صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - 15 July 2023
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در راستاي کاهش آسیب هاي اجتماعی و کاستن اثرات مخرب طلاق 4000 هزار زنجانی از کلاس هاي آموزش پیش از ازدواج بهزیستی استان زنجان بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۰۷۶۳۹۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ؛ محمد محمدي اظهار نمود: ازدواج مقدمه تشکیل خانواده است و بعنوان یک رسم اجتماعی، براي دستیابی به نیازهاي عمده از جمله نیازهاي عاطفی ، جنسی ، و اجتماعی مورد تأکید می باشد.
وي ادامه داد: ازدواج موفق یکی از عوامل مهم تامین بهداشت روانی افراد محسوب می شود ولی چنانچه ازدواج و زندگی خانوادگی شرایط نامساعدي را براي ارضاي نیازهاي روانی زوجین ایجادکند نه تنها دست یابی به بهداشت روانی تحقق نمی یابد بلکه اثرات منفی و مخربی را براي فرد و جامعه نیزدر پی خواهد داشت.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رویکردهاي ارتقایی و پیشگیرانه براي کمک به زوجین در به حداقل رساندن آسیب طلاق و دستیابی به روابط رضایتبخش بلند مدت و سالم ایجاد شده است که امروزه رویکردهاي پیشگیرانه بیشتر مورد توجه کارشناسان ازدواج و خانواده می باشد.
محمدي :مسئولیت پذیري ، انتخاب همسر بصورت آگاهانه ، استقلال روانی اجتماعی ، انعطاف پذیر بودن ، دارا بودن نگرش ها و باورهاي سازنده ، توانمندي ، مهارت ارتباط مؤثر و مهارت گفت و شنود و مدیریت مالی کارآمد را از مهمترین ویژگیها در آمادگی فرد براي ازدواج برشمرد و تصریح نمود : براي داشتن ازدواج موفق و بالنده باید مهارتهاي فرد ي در زمینه خود آگاهی و افزایش توانمندي افراد در رابطه با مها رتهاي ارتباطی و کنترل خشم،تقویت شوند تا افراد بتوانندبر اختلاف ها و تعارض هاي اجتناب ناپذیرروابط زنا شویی که باعث تلخ کامی می شود غلبه کنند .
وي با اشاره به پیشگیري از آسیب هاي اجتماعی بیان نمود: هدف نهایی آموزش پیش از ازدواج کمک به افراد براي دستیابی به زندگی موفق و شادمان و پیشگیري از طلاق است چرا که اغلب مداخلات مربوط به زوجین و خانواده در زمانی صورت میگیرد که زوجین با موضوعات زندگی در چالش بوده و در حال تجربه مشکلات شدید هستند و در چنین شرایط بحرانی واردجلسات مشاوره و در مان می شوند.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره فعال و تخصصی در امر ازدواج و خانواده و خط تلفن 1480 بهزیستی استان زنجان ،یادآور شد: برنامه آماده سازي براي ازدواج برنامه اي پیشگیرانه است که هدف آن ارتقاء آگاهی زوجین در زمینه دانش و مهارت هایی است که به آنها در حفظ و بهبود رابطه شان در ازدواج که مهمترین تصمیم هر فرد در زندگی است صورت می پذیرد.
وي گفت:آموزش پیش از ازدواج مجموعه آموزشهایی است که با هدف توانمندسازي افراد در انتخاب صحیح همسرو تشکیل خانواده موفق و مدیریت درست ارتباطات خانوادگی توسط بهزیستی با همکاري مراکز غیر دولتی در قالب کارگاههاي آموزشی با موضوعات خواستگاري و آشنایی، عشق و انتخاب همسر، دوران نامزدي، دوران عقد و سال اول زندگی مشترك، برگزار میشود.
گفتنی است: در سالهاي گذشته بهزیستی استان زنجان اقدام به برگزاري دوره هایی چون پیشگیري از خشونت در روابط زنا شویی ، عزّت نفس افراد و تأثیر آن درروابط زناشویی ، آمادگی براي ازدواج سازنده و موفق ، شناسایی طرح واره هاي معیوب و تأثیر آن بر ازدواج در جهت آگاه سازي و بالا بردن دانش مشاوران و مدرسان ازدواج و خانواده برگزار نموده است.

ارسال نظرات