صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 26 July 2023
کد خبر: ۹۰۷۸۴۵۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ دکتر حاج بابائیان معاون اداری پشتیبانی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جلسه مدیرعامل موزه با مدیر حوزه هنری، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با تمام موزه‌ها متفاوت دانست و گفت: در زمانی که قدرتهای بزرگ با جنگ نرم درپی گرفتن باورهای این ملت است وظیفه ما به مراتب سنگین تراز قبل است و جوانان باید از این قافله عقب نمانند.

وی در ادامه افزود: رهبری، نگاه ویژه ای به این موزه دارند و حوزه هنری می تواند بصورت حقیقی و حقوقی با موزه هم افزایی خوبی داشته باشد. ما می توانیم به صورت مشترک در زمینه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی در همه زمینه ها تولیدات خوبی داشته باشیم .

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در این نشست گفت: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با هنرمندان بیش از 74 کشور دنیا در تعامل مستقیم و همکاری گسترده است. این موضوع توانسته در مواقع لازم به روز و یا در برنامه‌های از پیش تعیین شده ما شاهد حضور آثار هنرمندان جهان در برنامه‌های تجسمی حوزه هنری باشیم. این اتفاق نشان از موفقیت حوزه هنری در ماموریت‌ها و وظایف خود در امور فرهنگی و هنری است. همکاری هنرمندان کشورهای جهان در نمایشگاه‌های گوناگون تجسمی حوزه هنری که با موضوعات روز دنیا در امور استکبار ستیزی، حق‌طلبی و دفاع از مظلوم و بسیاری دیگر از این قبیل موجب شده تا کشورهایی همچون اسراییل سکوت نکنند و گزارش‌هایی مفصل علیه آن تهیه کنند. ورود رسانه‌های بیگانه به ساخت و تولید گزارش‌های ماهواره‌ای علیه فعالیت‌های هنرهای تجسمی حوزه هنری خبر از تاثیرگذاری این فعالیت‌ها در ابعاد بین‌المللی است. وی در ادامه افزود: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ایده‌های بسیاری جهت انجام همکاری‌های گسترده با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد که با برپایی این نشست فضای هم افزایی‌های بیشتر برای ما بیشتر شده است.

محمد حمزه‌زاده، قائم مقام رئیس و معاون سینمایی حوزه هنری نیز در این جلسه به معرفی ظرفیت های سینمایی حوزه هنری پرداخت و گفت: در اینجا فعالیت ما از مرحله تولید متن آغاز می شود و در مجموعه سالیانه بین 8 تا 10 فیلم تولید خواهد شد. امسال درجشنواره، 2 فیلم اولی داریم و تولیدات تلویزیونی در مرکز مستند انجمن فکری یکی دیگر از فعالیت های ما محسوب می شود. در حوزه سبک زندگی هم اقداماتی خوبی انجام شده و در همه بخش ها مثل کودک و نوجوان ، انقلاب اسلامی ، سبک زندگی فعالیت می کنیم.

مجدالدین معلمی معاونت هنری حوزه هنری در این جلسه با اشاره به ارتباط حوزه هنری در عرصه بین المللی در حوزه های همچون عکس ، گرافیک و.. گفت: انقلاب مکزیک را با نقاشی های دیواریش میشناسند و ما آثار خوبی در این زمینه داریم که قابلیت بزرگ شدن را دارند. وظیفه اصلی حوزه هنری تولید و آموزش است و از این نظر می توانیم با مجموعه موزه همکاری خوبی داشته باشیم همچنین در حوزه های چون ادبیات – رمانداستلان و حوزه طنز قدیمی ترین مجموعه ای هستیم که در کشور وجود دارد. با توجه به فضای گسترده محیطی و رو باز در موزه دفاع مقدس ما امکان همکاری در اجرای نمایش‌های خیابانی و میدانی را داشته باشیم. چرا که نمایش‌های خیابانی و میدانی امکان ارتباط گیری لحظه ای داشته و در انتقال پیام و مفاهیم لازم توان بیشتری دارد. همچنین تئاتر خیابانی و میدانی از پیچیدگی‌های اجرایی برخوردار نیست. در نتیجه شرایط بسیار مناسبی برای تولید و اجرا با همکاری ما دارد..

معلمی در ادامه اضافه کرد: خانه عکاسان حوزه هنری دارای آرشیو کاملی از عکس‌های انقلاب و دفاع مقدس است که یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه برای همکاری و هم‌افزایی میان حوزه هنری و موزه دفاع مقدس است. انشالله این نشست آغازگر همکاری‌های مدون و برنامه‌ریزی شده بسیاری میان حوزه هنری انقلاب اسلامی و موزه انقلاب و دفاع مقدس باشد.

ارسال نظرات