صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 10 June 2023
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دایره بسیجی را باید وسیع دید،صرف دوستانی که در سازمان بسیج مستضعفین ثبت نام کرده اند نیست،باید بتوانیم این دایره را وسیع کنیم و نسل سوم و چهارم و پنجم انقلاب را با انقلاب و تفکر بسیج همراه کنیم.
کد خبر: ۹۰۸۳۲۴۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیب دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ظهر امروز در همایش بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌های ادارات کل استان مرکزی گفت: آن چیزی که در مکتب امام (ره) اموخته ایم می تواند این باشد که تفکر بسیجی دارای یک سری اصول و شاخصه ها است که اگر آنها باشند مورد قبول واقع می شود.

وی افزود: مبانی و اصولی که یک بسیجی به آن قائل هست چیست؛میدانیم که مبانی همان خمیر مایه حرکت و جوهره کار است و در هیچ وضعیتی قابل تغییر نیست؛ اعتقاد به مبانی اسلام،اعتقاد به منشور جمهوری اسلامی که همان قانون اساسی است،سیره و مشی حضرت امام(ره) که برگرفته از مبانی دینی است و چهارم اصل ولایت مطلقه فقیه است.

سردار کریمی در ادامه گفت: خداوند از ما عمل صالح می خواهد،عمل صالحی که با دوشرط همراه باشد؛ اخلاص در نیت و تقوای در عمل از شرط های عمل صالح است که با توسل به اهل بیت(ع) می توانیم همیشه در موقعیت عمل صالح باشیم و به وظیفه انقلابی خودمان عمل کنیم.

وی بیان داشت: از مهمترین شاخصه کار یک بسیجی دفاع از ارش ها و مبانی انقلاب اسلامی است،یک بسیجی با هیچ کس در مورد ارزش های انقلاب شوخی ندارد و از آن دفاع جانانه خواهد کرد و در این راه نه تنها مزدی نمی خواهد بلکه جان خود را هم به پای انقلاب خواهد داد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطر نشان کرد:در عملیات کربلای 5 پس از شکست در کربلای 4 بعد از اینکه پیام امام آمد که از نظر نظامی امکان پذیر نبود ولی رزمندگان اسلام شجاعانه فرمان امام را انجام دادند و یک پیروزی بزرگی به دست آوردند.

وی افزود: یک بسیجی اعتقاد به وحدت کلمه دارد،چیزی که همواره حضرت امام و مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند،ما اگر وحدتمان آسیب ببیند و فرمان رهبری را انجام ندهیم شکستمان قطعی خواهد بود.

سردار کریمی اظهار داشت: شاخصه دیگری که مهم است استکبار ستیزی و دشمن ستیزی و دفاع همه جانبه که باز هم مورد تأکید رهبری است،یک بسیجی اعتقاد به پیشرفت همه جانبه کشور خود دارد.

وی بیان کرد: دایره بسیجی را باید وسیع دید،صرف دوستانی که در سازمان بسیج مستضعفین ثبت نام کرده اند نیست،باید بتوانیم این دایره را وسیع کنیم و نسل سوم و چهارم و پنجم انقلاب را با انقلاب و بسیج همراه کنیم.

وی اضافه کرد: تعبیر حضرت آقا که می فرمایند امیرالمومنین(ع) یک بسیجی تمام عیار است یک تعریف کاملی می باشد که شاخص به ما معرفی می کنند و اهمیت میزان عمل به چه اندازه باشد را معرفی می کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: همچنین حضرت آقا یک جمله دیگر دارند که می فرمایند: هرکسی که دلش برای کشور می تپد و برای کشور و انقلاب و ارزش های دینی احترام قائل است و در این مسیر کوچکترین قدم را بر می دارد بسیجی است.

وی خاطر نشان کرد: در همه عرصه ها باید بسیجی فکر کرد و بسیجی عمل کرد که راه بیرون رفت از مشکلات و چالش هایی که به وجود آمده است تفکر بسیج است.

سردار کریمی افزود: یک بسیجی به عدالت اعتقاد دارد و در این مسیر قدم بر می دارد،ضمن اینکه خود بسیجی عدالت را رعایت می کند و بر محور قانون عمل می کند مدافع مظلوم است.

وی ادامه داد:یکی بسیجی همواره خاصیت ظلم ستیزی دارد و از مظلوم در هر کجای دنیا دفاع می کند، اسلام مرز نمی شناسد، بلکه مرز مرز اعتقادات است که مهم می باشد.

سردار کریمی در پایان خاطر نشان کرد: یک بسیجی در همه زمینه ها تلاش می کند که کشورش پیشرفت کند و زمان را از دست نمی دهد و زمان شناس است، خداوند ان شاءالله توفیقمان دهد که بتوانیم بسجی واقعی باشیم و عاقبت بخیر شویم.

ارسال نظرات