صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 16 August 2023
رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گفت: اگر حاکمیت تفکر بسیجی را در کشور نداشته باشیم امکان موفقیت نیست و تنها راه نجات کشور این است که به تفکر و فرهنگ بسیجی برگردیم.
کد خبر: ۹۰۸۳۳۳۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ مهدی رحیمی امروز در ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوري که در سالن جلسات دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بسیج علمی کشور ۸۷ مرکز رشد توسعه خلاقیت دارد و قصد داریم ازلحاظ کمی و کیفی آن‌ها را افزایش دهیم همچنین 30 مرکز حمایت از تحقیقات تجربی داریم.

وی افزود: ۳۲ خانه نخبگان در سطح کشور وجود دارد و در هر خانه ۱۲ کارگروه تخصصی برای مشکلات استان‌ها وجود دارد که در قالب پایان‌نامه ارشد و دکترا موردحمایت قرار می‌گیرد.

رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با اشاره به اینکه ظرفیت لرستان در کشور می‌تواند خاص باشد عنوان کرد: 600 پایگاه علمی پژوهشی در کشور راه‌اندازی کردیم تا مشکلات منطقه را بررسی و مطالبه گری می‌کند، ۳۲ کلینیک صنعتی در کشور راه‌اندازی کردیم که صنایع را مورد کنکاش قرار دهند همچنین ۳۲ اندیشکده راه‌اندازی شده که نظام و مسائل کشور را مشخص کنیم.

وی بابیان اینکه ۳۲ مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین در کشور راه‌اندازی شده گفت: این مراکز افراد خلاق را شناسایی کرده و کمک به تکمیل چرخه علم و فناوری می‌کنند که در کشور به نحو مطلوبی اجرا نمی‌شود و بسیج علمی به دنبال حمایت از این موضوع است.

رحیمی خاطرنشان کرد: دومین سیاست بسیج علمی، طرح اعتلای علمی بسیج است که در حال تدوین است که علم و فناوری را از صفر تا صد موردحمایت قرار می‌دهد، سیاست دیگر تقویت معاونت‌های علمی پژوهشی به‌عنوان سرپنجه‌های اصلی حوزه علم و فناوری است که در سال ۹۸ این معاونت‌ها تقویت و در حوزه اختیارات اضافه به استان‌ها ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه اولویت نخست در حمایت از بسیجیان و حمایت از فناوری و طرح‌های بین‌رشته‌ای و های تک است گفت: لرستان در طرح های های تک رتبه برتر کشوری را دارد.

رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری عنوان کرد: اگر حاکمیت تفکر بسیجی را در کشور نداشته باشیم امکان موفقیت نیست و تنها راه نجات کشور این است که به تفکر و فرهنگ بسیجی برگردیم.

وی افزود: دو هزار معاون پژوهشی در استان لرستان وجود دارد که در دیگر استان‌ها نیز تقریباً به همین نسبت است و باید بین آن‌ها شبکه ایجاد کنیم و تعامل و همکاری با همه دستگاه‌های کشور ازجمله وزارت دفاع و پارک علم و فناوری نیز داشته باشیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: ایران هشت سال در برابر نه‌تنها عراق بلکه در برابر کل تمام قدرت‌های جهان قرار گرفت و با دست‌خالی در برابر آن‌ها جنگیدیم اگر ازنظر اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دچار مشکل هستیم به این دلیل است که مسئولین جان و مال خود را فدا نکردند و باید به این فرهنگ برسیم برای اینکه انقلاب تعمیق پیدا کند باید افرادی مانند شهدا فدا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات