صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - 22 June 2023
وي به چرايي پيشنهاد خود جهت پايلوت قرارگرفتن استان مركزي دراين طرح گفت : استفاده حدود 230 تا 300 روز در طول سال از انرژي خورشيدي درسطح استان و با زاويه تابشي بسيارخوب ، از جمله دلايل پيشنهاد اجراي اين طرح درسطح استان مركزي ميباشد.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۲۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ دكتر رحمت نژاد مديرعامل شركت رهنمون صنعت شيده ، فعال در صنعت انرژي هاي خورشيدي در همايش بسيج مهندسين استان مركزي با اشاره به استفاده 87 درصدي ايران از انرژي هاي فسيلي گفت : استان مركزي نسبت به استان هاي ديگر بيشترين استفاده را از انرژي هاي فسيلي در سطح كشور داراست و اين تلف شدن منابع بايد به سمت استفاده از انرژي هاي نو و پاك هدايت شود.

وي در ادامه تصريح كرد : تغييرات آب و هوائي ، فيزيكي و بدني بخشي از عوارض استفاده از انرژي هاي فسيلي در سطح استان مركزي ميباشد و در مناطقي كه نيروگاه هم وجود دارد محصولات كشاورزي دچار مشكلاتي ميشوند .

رحمت نژاد به راه حل اين آسيب ها هم اشاره و خاطرنشان كرد : استفاده ازانرژي خورشيدي يك نقطه قوت جهت مقابله با انرژي فسيلي در سطح كشورخواهد بود و استان مركزي ميتواند به عنوان استان پايلوت جهت اجراي اين طرح در سطح كشورانتخاب شود .

وي به چرايي پيشنهاد خود جهت پايلوت قرارگرفتن استان مركزي دراين طرح گفت : استفاده حدود 230 تا 300 روز در طول سال از انرژي خورشيدي درسطح استان و با زاويه تابشي بسيارخوب ، از جمله دلايل پيشنهاد اجراي اين طرح درسطح استان مركزي ميباشد.

فعال صنعت انرژي هاي خورشيدي همچنين تصريح كرد : درحال حاضر و به دلايل عدم شناخت مردم نسبت به استفاده از اين صنعت بايد ضمن معرفي دقيق و كاربردهاي آن ، كيفيت محصولات را در سطح خوبي قرار دهيم تا مردم با اطمينان خاطر به استفاده از اين صنعت پاك روي بياورند .

وي درادامه گفت :استفاده از انرژي هاي تجديد پذير درسطح دنيا حدود 10 درصد ميباشد و مابقي مصارف ازانرژي هاي فسيلي ميباشد.

مديرعامل شركت رهنمون صنعت شيده همچنين بيان كرد : در حال حاضر و در برخي از كشورها استخراج نفت ديگر صرفه اقتصادي ندارد و برخي كشورها به سمت استفاده از انرژي خورشيدي رفته اند و ايران در سالهاي آينده مجبور به استفاده از اين انرژي خواهد شد .

دكتر رحمت نژاد گفت : در حال حاضر و در هر مترمربع حدود 4.5 كيلو وات انرژي تابشي وجود دارد كه عدم آگاهي نسبت به استفاده از اين انرژي باعث اتلاف وقت و هدر رفت انرژي فسيلي شده است.

وي وضعيت انرژي تابشي خورشيدي درسطح استان مركزي را خوب توصيف كرد و گفت : متوسط سالانه انرژي آفتابي در سطح كشور حدود 3100 وات ساعت بر هر مترمربع ميباشد ؛ كه كمترين ميزان آن با 1570 وات ساعت در شهر رامسر و منطقه حاجي آباد بندرعباس با 3590 وات ساعت ، بيشترين انرژي تابشي در سطح كشور داراست.

وي در پايان با اظهار اميدواري نسبت به استفاده سريع از اين انرژي در سطح كشور افزود : متخصصان و بسيجيان اين صنعت بايد با تلاش و خود باوري نسبت به انتقال و گسترش اين انرژي در سطح كشور بكوشند، و در آينده اي نزديك به صادرات اين صنعت به دنيا هم اميدوار باشند واين كار سخت ، ولي شدني خواهد بود .

ارسال نظرات