صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 19 August 2023
عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس با بیان اینکه شهدا بهترین درس ولایتمداری را به ما می دهند گفت: عدم اطاعت از امام ضعف تاریخ بشریت و عامل همه بدبختی های ما است.
کد خبر: ۹۰۸۵۵۵۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کاشان، سید جواد ساداتی نژاد،  در آئین آغاز فعالیت گنجینه شهدا، ارزش های انقلاب و دفاع مقدس شهر نوش آباد در مصلی این شهر گفت: شهدا بهترین درس ولایت مداری و تبعیت از ولایت را به ما می دهند.

وی با تاکید بر اینکه امروز هر بلایی بر سر ما می آید از ضعف در تبعیت از ولایت است افزود: ضعف و درد تاریخ بشریت عدم اطاعت از امام و ولایت است.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این کلام و نسخه شفابخش مقام معظم رهبری که فرمودند هر چه هستید و هر کجا هستید همان موقعیت و کار خود را به بهترین نحو انجام دهید و فکر کنید شما مهم ترین آدم و کار شما مهم ترین وظیفه دنیا است گفت: ما باید موقعیت خود را مثل تنگه احد سوق الجیشی ببینینم و شانه از زیر بار مسئولیت وتعهد خود خالی نکنیم و  در هر رده، رسته، قشر، گروه، وظیفه و شغل شخصی، خصوصی و  دولتی که هستیم کارمان  به نحو احسن انجام دهید تا از تنگناها و مشکلات رهایی یابیم.

ساداتی نژاد،شهدا را مصداق کامل تبعیت از ولایت دانست و گفت: شهدا برای ما یک دستاورد و گنجینه بزرگی را گذاشتند که هر چه جلوتر برویم قدر و عظمت و شکوه آنها روشن تر خواهدشد.

وی اظهارداشت: هر چه میزان اطاعت ما پایین بیایید  مشکلات ما نیز زیادتر می شود و نخواهیم توانست از مشکلات به سلامت عبورکنیم.

به گفته وی، امروز ما در جامعه و مسئولیت نیاز به تفکر جهادی، دیدگاه انقلابی، شهادت و بسیجی داریم  چون کار شهدا بن بست ندارد  بلکه کار آنها بن بست شکنی بود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: ما با هیچ معیاری مادی جز تفکر بسیجی و جهادی امکان موفقیت را در زمان جنگ نداشتیم فقط با این دیدگاه بود که در برابر همه دنیا حتی بدون سلاح پیروز و عزتمند شدیم.

ساداتی نژاد، با تاکید بر اینکه امروز اختلاف مدیریت ها از اختلاف تفکرها است گفت: باید به فرهنگ جهادی و شهادت برسیم تا تفکر بسیجی را حاکم کنیم و به فرهنگ «مامی توانیم»  برگردیم.

وی تصریح کرد: هر زمان که تفکر بسیجی و نگاه جهادی ما کوچک شد مشکلات برایمان بزرگ شد و دشمنان در مقابل ما صف آرایی کردند و به عبارتی دیگر وقتی تفکرمان را از نگاه  جهادی و بسیجی پایین آوردیم شمار مشکلات بالا رفت.

به گفته وی، اگر شهدا را سرلوحه کار خود کنیم و فکر آنها  را به میدان بیاوریم از این بحران ها عبور خواهیم کرد و از مشکلات اقتصادی حادث شده که از تفکر غلط مدیریت اقتصادی حاکم شده است، نجات خواهیم یافت.

وی در پایان با تقدیر از عوامل اجرای این طرح فرهنگی گفت: کار ارزشمند جوانان این شهر در هیاهوی اقتصادی و معیشتی که همه درگیر مادیات هستند بسیار قابل تقدیر و گامی درراستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و مقاومت است.

همچنین احمد اشرفی، طراح گنجینه شهدا ، ارزش های انقلاب و دفاع مقدس شهر نوش آباد، با اشاره به اینکه ساختمان این گنجینه به وسعت 400 مترمربع در سه طبقه مجاور قبور شهدا طراحی و اجرا می‌شود گفت: یک بخش برای نمایش آثار و مستندات زندگی شهدا، فضای کتابخانه محدود به کتب و مقالات مرتبط با فرهنگ جهاد و شهادت، سایت پژوهشی و بخشی برای مکتوب و مستندکردن آثار شهدا در قالب کارهای هنری از جمله تابلو، فیلم و کتاب احداث خواهدشد.

وی، عضویت  بیش از 100 نفر از جوانان و اعضای خانواده شهدا در مقدمات راه اندازی این گنجینه و امور اجرایی آن را یادآورشد و گفت: حفظ این میراث معنوی و ارزشی فرهنگ جهاد و شهادت به صورت مکتوب، مستند و حتی در قالب آثار هنری به ویژه فیلم کوتاه رسالت ما در برابر شهدا است.

اشرفی تاکید کرد: باید فرهنگ  ایثار و شهادت را به عنوان میراث ناملموس دفاع مقدس به نسل جوان و آیندگان منتقل کنیم.

شایان ذکر است؛ مراسم آغاز فعالیت گنجینه شهدا ، ارزش های انقلاب و دفاع مقدس شهر نوش آباد همراه با آئین اهدای جوایز و معرفی نفرات برتر جشنواره نشریه دیواری «در مسیر سعادت» زندگی به سبک شهدا به همت پایگاه بقیة‌الله الاعظم (عج) مسجد قائمیه شهر نوش‌آباد برگزارشد

ارسال نظرات