وی تضارب آرا را مثبت خواند و با تاکید بر پشتوانه عقلی بخش های نظام گفت: واهمه ای از اختلاف آرا نیست اما برخی صندلی هایی که بر آن تکیه زده شده موافق عقلانیت نیست و مقابل آن هست.
او در ادامه مسئله کنکور، انفعال در علم بویژه موضوع هسته ای و اشتغال دانشجویان بعد از تحصیل را سه مشکل پیشا دانشجویی، حین و پسا دانشجویی توصیف کرد و به تشریح آنها پرداخت.
باقری راد در پایان تصریح کرد: هر کس در هر پستی دانشجو را به انفعال سوق دهد منتسب به انقلابی گری نیست و فقط برای بقای خود در منصب و ریاست است.