صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - 12 June 2023
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز گفت: باید تمام زندگی ما روح نماز داشته و در مجموع فضای نظام باید فضای نماز باشد.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۹۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوی و پرهیزگاری اظهار داشت: یکی از عنایاتی که خداوند تبارک و تعالی به همه مومنین دارد این است که به آنها شرح صدر داده است.

وی تصریح کرد: این از عنایات الهی است که به مومنین شرح صدر داده که در مقابل سختی ها و مشکلات مقاومت و ایستادگی می کنند و این خلاف غیرمومنین است و غیر مومنین خلاف مومنان سنگدل بوده و قساوت قلب دارند.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: اینکه غیرمومنین سنگدل بوده و قساوت قلب دارند و پذیرا نبوده و حق را قبول نکرده و واقعیات را قبول نمی کنند، به این دلیل است که خداوند به آنها شرح صدر نداده است.

وی خاطرنشان کرد: شرح صدر یک سرمایه است که از وحی، فرقان، رسول خدا، فرمایشات رسول خدا و کتاب آسمانی استفاده می کند.

آیت الله علما تاکید کرد: کسانی که در سایه لطف الهی هستند، مورد عنایت، مورد شرح صدر، مورد توجه تزکیه و مورد توفیقات قرار می‌گیرند.

وی در خصوص اینکه چه کسانی شرح صدر دارند نیز گفت: کسی که شرح صدر دارد چون پیامبران و امامان و امام(ره) در مقابل ظلم می ایستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کسی که شرح صدر دارد، با خدا در تماس است و پذیرش دارد، خداوند به آنها عنایت دارد و این خلاف کسانی است که سنگدل هستند.

وی تصریح و خاطر نشان کرد: افرادی که سنگدل بوده، قساوت قلب دارند و پذیرا نیستند موعظه نمی‌پذیرند، لذا اگر انسان چنین باشد و شرح صدر نداشته باشد، رشد نمی کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: اینها با مسئله هدایت که بالاترین مسئله انسان است و بالاترین مسئله کتابهای آسمانی چون تورات و انجیل و قرآن و...است ارتباط دارد و این کتابهای آسمانی آمده اند ما را تربیت کنند.

تقوا و اخلاص به زندگی ما معنا می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کسی شرح صدر ندارد، بشارت پیغمبر و رسول را قبول نمی کند و اگر قبول نکند ترقی نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی(ع) گفت: به فرموده ایشان خداوند تبارک و تعالی اعمال را قبول نمی کند، مگر اینکه رفتار و اعمال و کردار ما بنابر تقوای الهی باشد.

آیت الله علما، اعمال و رفتار افراد را وابسته به تقوا و اخلاص دانست و گفت: امیرالمومنین علی(ع) همه ما را در خطبه های خود به تقوا و اخلاص دعوت می کند.

وی تصریح کرد: تقوا و اخلاص به زندگی ما معنا می دهد و اعمال و رفتار ۷۰ ساله ما به تقوا و اخلاص معنا پیدا می کند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنانش اشاره ای به مناسبت های هفته نیز داشت و گفت: ۱۶ آذر روز دانشجو است و امام(ره) در این زمینه می فرمایند «کلید سعادت یک کشور به دست معلم و دانشجو است».

دانشجویان و معلمان تضمین کننده سعادت کشور خواهند بود

وی تصریح کرد: بنابه فرمایش امام (ره) اگر دو قشر معلم و دانشجو درست به وظایفشان عمل کند، تا ظهور امام زمان(عج)، سعادت این کشور تضمین است.

آیت الله علما ادامه داد: امام (ره) در کلام دیگر می فرماید «دانشجوها ذخایر این مملکت هستند» و لذا این اساتید دانشگاه و معلمین بزرگوار آموزش و پرورش بدانند که ذخایر کشور هستند.

وی با اشاره به سخرانی امام (ره) در سال ۴۲ و مسجد اعظم قم گفت: آینده کشور به دست دانشجویان و دانشگاهیان است.

خطیب جمعه کرمانشاه به دیگر مناسبت های هفته اشاره کرد و گفت: ۱۸ آذر رحلت آیت الله گلپایگانی است و ایشان بیش از ۷۰ سال تدریس کرد و بیش از حدود ۴۰ سال مرجعیت داشت و خدمات زیادی در موسسات قرآنی در لندن و خیلی از کشورها و حتی خود قم داشت.

وی افزود: ایشان مردی علمی و شخصیتی فداکار و انقلابی بود و این مرد کهن پشت سر امام (ره) حرکت می کرد و در پاریس اعلامیه ایشان را پخش می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت:  ۱۸ آذر همچنین معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ است و همچنین این ایام مصادف با شهادت شهید کشوری خلبان هوا نیروز است.

وی افزود: هوانیروز چه در زمان جنگ و چه پس از جنگ و چه در زلزله سرپلذهاب انصافا در خدمت تشکیلات، مسئولین و مردم قرار گرفتند.

آیت الله علما اشاره ای به ۲۰ آذر نیز داشت و گفت: این روز مصادف با شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب است که امام (ره) در اطلاعیه اشان از ایشان اسم برد و ایشان انسانی عارف مسلک و مرد بسیار بزرگ و انقلابی بودند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشجویان و جنبش دانشجویی داشت و گفت: ایشان می فرمایند که دانشجو  باید ضداستکبار، سلطه، ضد استبداد و عدالت خواه باشد.

دانشجویان باید طوری در دانشگاه تربیت شوند که ضداستبداد، استکبار و سلطه باشند

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: این استبدادها و سلطه ها را ۴۰ سال قبل به سر ما آورده بودند و دانشجو باید طوری در سر کلاس ها تربیت شوند که ضد استکبار، ضد استبداد و ضد سلطه بار آیند و به این حرفها معنا دهد و این حرفها را تفسیر کند.

وی اشاره ای به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که در سمنان برگزار شد و پیام رهبری به این اجلاس داشت و گفت: ایشان در پیامشان فرمودند که نماز با خشوع و حضور باعث جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلاء می‌بخشد.

آیت الله علما  با بیان اینکه رفتار و زبانمان باید روح نماز داشته باشد، گفت: دولت و ملت نیز باید اینگونه باشند و کارمان، رفتار، اعمالمان، مدیریت، ریاست و برخوردمان باید روح نماز داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما باید چه در عمل و چه در گفتار باید به مصداق شعر شاعر گرانقدر باباطاهر که می گوید «خوشا آنانان که دائم در نمازند»، دائم در نماز باشیم و رفتار و اعمال و مدیریت ها خداپسندانه باشد.

ترویج نماز در جامعه اسلامی زمینه‌ساز تعالی فرهنگ و اندیشه دینی است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه، ترویج نماز جزو وظایف حکومت اسلامی است، گفت: رسول خدا(ص) در آن دستورالعملی که به نماینده اش در یمن می دهد، در مورد نماز تذکر داده است و فرموده اند که به مردم نماز یاد بده و از مردم مطالبه نماز کند.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند باید در همه مدارس نماز منعطف شود چون کارساز است. لذا می فرماید، ترویج نماز در جامعه اسلامی زمینه ساز تعالی فرهنگ و اندیشه دینی است.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: ما باید بچه هایمان را با نماز تربیت کنیم و فضا را باید فضای نماز کنیم، فضای ادارات باید فضای نماز باشد و فضای نظام باید فضای نماز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: این نماز فرهنگ، انقلاب و اسلام را می سازد و در واقع نماز ستون دین است، لذا باید به نماز اهمیت داد کما اینکه مقام معظم رهبری در پیامشان به نماز اهمیت تام و تمام دادند.

 
ارسال نظرات