صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 27 June 2023
مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی نقد را ضرورت رشد فرهنگی دانست و گفت: حاکمیت از جامعه جدا نیست، اما متن جامعه منتقد است و در این بین دشمن سعی می‌کند جامعه منتقد را به جامعه معترض تبدیل کند.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۱۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی  در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر در مشهد، ضمن تشریح مؤلفه‌های تحول فرهنگی، از اصحاب فرهنگ خواست نیاز‌های اصیل حوزه فرهنگ را بشناسند و زمینه‌ساز تحول فرهنگی باشند.
 
این مقام امنیتی با اشاره به اذعان آمریکا به شکست در برابر ایران، تأکید کرد: باید از تقابل با آمریکا و مقاومت در برابر این جبهه دفاع کرد.

وی با اشاره به نیاز جامعه به گفتمان در حوزه‌های مختلف گفت: دغدغه‌های شما اصحاب فرهنگ و هنر همان دغدغه‌های کشور است.
 
این مقام امنیتی ضمن یادآوری نقش مهم دستگاه‌های امنیتی در تأمین آرامش جامعه افزود: همان‌طور که هیچ اثر هنری اتفاقی خلق نمی‌شود، ایجاد و تداوم امنیت هم اتفاقی نیست.

مشاور وزیر اطلاعات توسعه و ترویج فرهنگ جامعه را نیازی مهم دانست و با اشاره به اینکه تحولات فرهنگی مؤثرترین و وسیع‌ترین تحول است گفت: برای تأثیرگذاری فرهنگی باید صبور بود، تلاش و سرمایه‌گذاری کرد تا فرهنگ فاخر ارائه شود.

مدیرکل اطلاعات استان در جمع اصحاب فرهنگ و هنر مشهد با تأکید برافزایش قدرت فرهنگ در جوامع نسبت به گذشته افزود: این فرهنگ قدرتمند به ابزاری در دست ابرقدرت‌ها تبدیل‌شده که برای تخریب فرهنگی جوامع دیگر ۳ رکن خانواده، آموزش و پیشوایان یعنی پیشکسوتان و نماد‌ها را هدف قرار داده است.

وی گفت: دشمن برای تخریب نهاد خانواده سعی در تخریب نقش مادر و تنزل جایگاه خانه داری دارد، برای تخریب آموزش، جایگاه معلمان را در جامعه کمرنگ می‌کند و برای تخریب پیشوایان، نقش الگو بودن را از آنان می‌گیرد.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر تأکید کرد برای تحول فرهنگی، شما باید نیاز‌های اصیل را از غیر اصیل تفکیک کنید و با تمرکز بر نشاط نوآورانه، رعایت اعتدال در تولید فرهنگ بدور از تحجر و وابستگی، شجاعت در نظریه پردازی در کنار توجه به مبانی اخلاقی و آزادی تفکر، قلم و بیان، به دور از هرج و مرج یا دیکتاتوری، زمینه‌ساز تحول فرهنگی باشید.

وی در پایان نقد را ضرورت رشد فرهنگی دانست و گفت: حاکمیت از جامعه جدا نیست، اما متن جامعه منتقد است و در این بین دشمن سعی می‌کند جامعه منتقد را به جامعه معترض تبدیل کند که برقراری گفتمان با کمک اصحاب فرهنگ و هنر می‌تواند دشمنان را در رسیدن به این هدف ناکام کند.

این مقام امنیتی در نقد مصرف گرایی و وادادگی فرهنگی گفت: در حالی که آمریکا ۳۴ درصد ثروت دنیا و ظرفیت هایی، چون بزرگترین ارتش جهان را در اختیار دارد، برژینسکی نظریه پرداز این کشور می‌گوید آمریکا در برابر ایران شکست خورده است. باید از این تقابل و این مقاومت دفاع کرد.

در ابتدای این دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان، به بیان دغدغه‌های خود پرداختند. در این سخنان خانم شاه محمدی رئیس انجمن سینمای جوان استان و آقایان قزی از اعضای انجمن هنر‌های تجسمی، ملتجی عضو انجمن هنر‌های نمایشی، نصیرزاده از حوزه نشر، طاهری رئیس انجمن موسیقی استان، بالاپژوه از شهر کتاب، کاویانی عضو کانون آگهی و تبلیغات، مدرسی از کانون فرهنگی شهرداری مشهد، درانی عضو انجمن هنر‌های نمایشی و ملت خواه از فعالان فرهنگی دغدغه ها، ایده‌ها و انتظارات حوزه کاری خود را تشریح کردند.

همچنین در این جلسه علاوه بر مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای استان، جعفر مروارید مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، میثم مرادی مدیر حوزه هنری خراسان رضوی، و هادی بختیاری معاون شهردار مشهد هم حضور داشتند.
ارسال نظرات