صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
طی هفته های اخیر مصلی نماز جمعه کرج، میزبان "میز خدمت" شده است، طرحی که می تواند فرصت مغتنمی برای بیان معضلات شهری و دغدغه های شهروندان به دور از بروکراسی اداری با مسئولین باشد.
کد خبر: ۹۰۸۹۳۶۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، فارغ از جریانات فکری و سیاسی مسئولین، آنچه دستگاه های اجرایی موظفند با تمام توان در راستای رفع نیازهای شهروندان و پاسخگویی به خواسته های آنها در دستور کار قرار دهند خدمت رسانی است.

میز خدمت، پلی است که برای ارتباط مردم با ادارات راه اندازی شده است تا شهروندان بتوانند در کوتاه ترین زمان بهترین خدمت ممکن را دریافت کرده و اسیر بروکراسی های اداری نشوند. 

دوم خرداد ماه سال جاری بود که محمد علی نجفی استاندار وقت البرز در حاشیه راه اندازی میز خدمت در استان، خدمت رسانی به مردم را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برپایی میز خدمت با استفاده از کارشناسان مجرب مانع سرگردانی مردم در راهروهای ادارات خواهد شد.

و اما ارتقا سیستم، افزایش رضایت مندی مردم و اعتماد عمومی توام با تعامل مسئولین و شهروندان کاستی های درون شهری را به حداقل رسانیده و مردم بدون واسطه مشکلات خود را به گوش متولیان امر می رسانند.

همچنین میز خدمت و ارتباط مستقیم با مسئولین، دست سودجویان مداخله گر و واسطه را برای انجام اعمال غیر قانونی در امور مردم و فرسایشی کردن خدمت رسانی کوتاه خواهد کرد. 

برپایی میز خدمت در مکان هایی همانند مصلی های نماز جمعه کرج و شهرستان ها که همواره با حضور مردم همراه است می تواند فرصت مغتنمی برای بیان معضلات شهری و دغدغه های شهروندان به صورت چهره به چهره با متولیان امر باشد.

حجت الاسلام حسینی همدانی، امام جمعه کرج می گوید: مردم میز خدمت را جدی بگیرند زیرا مطالبه جدی ما نیز همین است و مسئولین باید پیش از طرح مشکلات اعلام آمادگی کرده و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

نهم آذر ماه 97 علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج به همراه معاونین خود در مصلی نماز جمعه کرج پاسخگوی مطالبات مردم شد و در حاشیه این طرح گفت: شماره تلفن نمازگزاران به همراه مطالباتی که از مجموعه مدیریت شهری داشتند ثبت شده است.

و اما فعالان رسانه ای البرز معتقد هستند که مشکلات اساسی کرج روی زمین مانده است و میز خدمت به نوعی شو تبلیغاتی برای آدرس دهی غلط و فرار از پاسخگویی می باشد، زیرا اگر مدیران در اتاق های کار خود به امور مردم رسیدگی کنند نیازی به میزگردهای تبلغاتی نخواهد بود.

همچنین 16 آذر ماه دومین میز خدمت دستگاه های اجرایی با حضور دادگستری در مصلی نماز جمعه کرج برگزار شد که رئیس دادگستری البرز آن را راهکاری برای اطلاع مدیران قضایی از مشکلات و گرفتاری های مردم دانست.

احمد فاضلیان می گوید: تلاش ما در دادگستری کل استان البرز این است که بتوانیم از طریق ارتباط نزدیک با مردم از سطح مطالبات و انتظارات مردم در دستگاه قضایی شناخت بیشتری پیدا کنیم، اگرچهقطعا هر نهادی در ارایه خدمات مشکلات و نواقصی دارد و این را بایدبپذیریم و برای پاسخ به نیازها و مطالبات واقعی مردم باید بیشتر کار کنیم.

و اما فارغ از مزیت های میز خدمت که با اجرای صحیح آن می توان مشکلات مردم را حل و فصل کرد، متاسفانه عدم تعهد کاری برخی مدیران، بروکراسی های سنگین اداری و نگاه تنگ نظرانه مسئولین به خدمت رسانی در ادارات، مردم را سرخورده کرده است.

بر اساس اعلام تابناک، بيست و پنج فروردين 1381، شوراي عالي اداري در دولت وقتاز كليه وزارتخانه‌ها، سازمانها، مؤسسات و شركتهاي دولتي، شركتها و مؤسساتي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر يا تصريح نام بود، از جمله نيروي انتظامي، شهرداري تهران و ساير شهرداري‌ ها، بانك ‌ها و شركتهاي بيمه، همچنين مؤسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي و نهادهاي انقلاب اسلامي كه از بودجه عمومي دولت استفاده مي ‌كنند، خواست تا نسبت به تكريم ارباب رجوع حساس باشند و كارهايي را در اين زمينه انجام دهند.

دستورالعمل تکریم ارباب رجوع در قابی مزین ودر ورودی ادارات و دستگاههای دولتی وحاکمیتی نصب شد و در حد همان قاب باقی ماند !9 سال از بخشنامه تکریم ارباب رجوع نگذشته بود که در اردیبهشت سال 90 موضوع "میز خدمت" از سوی دولت دهم و نصب آن در طبقه اول ادارات بخشنامه شد اما پس از 7 سال این بخش نامه به اجرا درآمده است.

سوالی که در ذهن مردم متبادر می شود این است که اگر خدمت رسانی هدف اجرای میز خدمت است، چرا 7 سال از ابلاغ اصل این بخش نامه به ادارات می گذرد و مدیران اخیرا در تکاپوی اجرای آن هستند.

در خاتمه باید گفت؛ خدمت رسانی به مردم در هیچ بخش نامه و طرحی نمی گنجد و مدیران دستگاه های اجرایی نباید این اصل فراموش شده را در گرو ابلاغ برنامه هایی مانند میز خدمت بدانند. 

ارسال نظرات