صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
با ترنم تکبیر ، خاطره 66 شهید دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور با عنوان 'سفیدپوشان افلاکی' سه شنبه شب در ایلام گرامی داشته شد.
کد خبر: ۹۰۸۹۸۵۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ ایلام، در مراسم گرامیداشت 66 شهید دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشوراظهار کرد: شهدای پزشکی جایگاه ویژه‌ای دارند چون در جبهه سخت‌ترین کار امدادگری و مداوای مجروحان بود، چراکه اولا حساسیت کار بالا بود و ثانیا اسلحه یک امدادگر برانکاردش بود یعنی در مواجهه با دشمن وسیله دفاعی نداشت و لحظه لحظه دنبال نیروهای عمل‌کننده حرکت می‌کرد و به مجروحان زمین‌گیر امدادرسانی می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار گفت: همانگونه که رزمندگان در دوران دفاع مقدس با جانفشانی بی مانند خود قوانین و رویه های حاکم بر ارتش‌های دنیا را درهم شکستند پزشکان و امدادگران نیز چه در مناطق عملیاتی و چه در بیمارستان‌ها مجاهدانه به مداوای مجروحان کمک کردند و فصلی نو را در این تخصص آغاز کردند.
وی با تقدیر از زحمت متخصصانی که امروز در قالب مراکز خیریه ای مانند مرهم به ایلام می‌آیند و رایگان نیازمندان را مداوا می‌کنند، ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا زنگار روزمرگی، دنیاطلبی و ریاست‌طلبی را می‌زداید و روح ولایتمداری را بیش از پیش در جامعه زنده می‌کند.
وی با تاکید بر اهمیت بصیرت در زمانه‌ کنونی و تبیین بخشی از تاریخ اسلام در زمان امام علی(ع)، گفت: کسانی در مقابل عدالت امام علی ایستادند جزء رجال نامی صدر اسلام و فاتحین و مجاهدان عملیات‌های زمان پیامبر بودند.
امام جمعه ایلام ادامه داد: نباید به نام روز دانشجو هدفی را که دانشجویان شهید به خاطر آن جان خود را از دست دادند زیرپا گذاشت و نبید در چنین مراسمی صدای حمایت از فتنه گران بلند شود چرا که این صدا بازتاب صدای آمریکا و صهیونیست‌ها است و دانشجو و استاد ما هیچگاه خون شهدا را از یاد نمی‌برد و مدافع کسانی نیست که خون شهدا را زیر پا گذاشتند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این آیین با مقایسه‌ وضعیت این دانشگاه با قبل از انقلاب ، گفت: دستاوردهای درمانی مرهون استواری رزمندگان و خون شهدا است.
کریم همتی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور در برهه های حماسی مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس 66 شهید را به انقلاب اسلامی و آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی اعطا کرده‌اند.
وی افزود: هم اکنون 460 جانباز و 33 آزاده در جمع کارکنان علوم پزشکی ایلام توفیق تداوم خدمت در سنگر بهداشت و درمان را دارند.
تجلیل ازخانواده شهدای دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور با حضور استاندار ایلام و فرمانده سپاه امیرالمومنین از جمله بخش های یادواره سفید پوشان افلاکی بود.
اجرای سرودهای حماسی توسط گروه منتظران المهدی و 2 اجرای زنده «مهدی چناری» با عنوان 'شهیدگمنام' و 'تکبیر'فضایی معنوی به این آیین بخشیده بود.

 

ارسال نظرات