صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - 05 July 2023
کارشناس تربیت کودکان گفت: جامعه ي ما یک جامعه ي کوتاه مدت است به همین دلیل امروز نگاه نمی کنیم که بچه ي سه ساله ي ما سی سال بعد باید کجا باشد.
کد خبر: ۹۰۹۳۴۴۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر پارسا کارشناس ارشد تربیت کودکان در بخش سوم گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری بسیج با اشاره به نگاه بلند مدت به تربیت کودکان و آینده نگری تربیتی گفت: در رویکرد هوش متعادل بچه ها را براي یکسال و دوسال آینده تربیت نمی کنیم بلکه براي سی سال آینده تربیت می کنیم، این نگاه راهبردي آگاهی است،حال که من این نگاه را دارم امروز چی کار باید بکنم، دانایی براي امروز است،یعنی من بدانم امروز چگونه رفتار کنم که براي سی سال آینده ي فرزندم سازنده باشد نه مخرب.

وی افزود: نگاهی که ما به کودك داریم و برنامه اي که براي کودك داریم این است که بچه ها فهم، درك و مهارت پیدا کنند،تلاش این رویکرد این است که بچه ها فهم پیدا کنند و شبکه ي عصبی مغزشان خوب شکل بگیرد، مفاهیم را در مرحله ي بفهمند و آشنا شوند، در مرحله ي دوم درك کنند و عمق پیدا کند،چون فهم در سطح است ولی درك در عمق یا در ارتفاع است و بعد مهارت پیدا کنند که بتوانند از توانایی هایشان استفاده کنند.

این محقق حوزه تربیت کودکان ادامه داد: ما معتقدیم که بچه ها با عبور از این سه آیتم به شناخت یا معرفت می رسند و وقتی به شناخت برسند، برپایه ي این شناخت شخصیت شان شکل می گیرد.

وی افزود: شخصیت شامل اعتماد به نفس و عزت نفس است،در سال 1420 جوانی که امروز سه ساله است چه شخصیتی باید داشته باشد؟ امروزه در جامعه می بینیم که والدین جوانها و نوجوان ها چه قدر نگران هستند؟ چون برنامه ي راهبردي برایشان نداشتیم و دنبال مقصر هم نمی گردیم چون ما هیچ وقت نمی پرسیم چه کسی! بلکه می پرسیم چرا! دلیلش هم عدم شناخت جامعه از راهبرد است و حتی راهبرد هنوز هم ناشناخته است.

این کارشناس تربیت کودکان در پایان این بخش از صحبت های خود خاطر نشان کرد: جامعه ي ما یک جامعه ي کوتاه مدت است به همین دلیل امروز نگاه نمی کنیم که بچه ي سه ساله ي ما سی سال بعد باید کجا باشد، چشم هم بزنیم سی سال گذشته درست مثل خودمان،بچه ها خیلی زود بزرگ می شوند که در این فرآیند در نهایت منجر می شود به شکوفایی استعدادها خواهد شد.

ارسال نظرات