صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 02 August 2023
مهدی معصومی‌گرجی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، اظهار کرد: عدد 40 در واقع اربعین انسان، دنیا و انقلاب است، و در این جایگاه دیگر آزمون و خطا معنا ندارد.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۳۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل حوزه هنری مازندران درباره برنامه‌های حوزه هنری مازندران در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به فارس گفت: گفتمان چهل سالگی انقلاب در آذرماه برگزار شد، نمایشگاه 40 هنرمند خوشنویس و نگارگر نیز امروز برپا شد و تا آخر هفته دایر است.

مهدی معصومی‌گرجی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، اظهار کرد: عدد 40 در واقع اربعین انسان، دنیا و انقلاب است، و در این جایگاه دیگر آزمون و خطا معنا ندارد.

وی افزود: از این رهگذر می‌توانیم بگوییم که دیگر آزمون و خطا در ایران نیز جایی ندارد و زمان آن رسیده است که ببینیم در 40 سال چه کرده‌ایم؟ آیا مردم از ما راضی هستند یا خیر؟

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل حوزه هنری مازندران بیان کرد: پیشرفت‌های خوبی در عرصه فرهنگ و هنر داشتیم، هنرمندان خوبی را مطرح کردیم و اکنون فرهنگ و هنر ایرانی به چشم می‌آید، این موفقیت‌ها باید تداوم داشته باشد، قوی‌تر به پیش برویم و آن را قدر بدانیم و ارزش قائل شویم.

معصومی‌گرجی با بیان اینکه حوزه هنری یک نهاد انقلابی است، گفت: کشف، پرورش و حمایت از هنرمندان متعهد در این نهاد شکل گرفته است، هنرمندان خوبی معرفی شدند، خیلی‌ها را جذب کردیم و پرورش دادیم و راه خیلی‌ها را نیز از طریق برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی به سمت هنر ایرانی اسلامی و هنر متعهد، تغییر دادیم.

وی درباره کیفی‌سازی حوزه هنری مازندران اظهار کرد: شاید تا چند سال پیش کمیت برای ما خیلی مهم بود اما اکنون زمانی برای آزمون و خطا نیست، ممکن است سالانه پنج تولید هنری داشته باشیم اما حرفه‌ای و تاثیرگذار هستند.

این هنرمند ادامه داد: امسال سعی کردیم در کنار کیفیت کار، برخی فعالیت‌ها در حوزه شعر، خاطره و ادبیات انقلابی اسلامی را نیز افزایش دهیم، فیلمسازان اهل مازندران ازجمله مهدی زمان‌پور کیاسری و محمدرضا وطن‌دوست را حمایت کردیم که تولیدات خوبی داشتند، در هنرهای تجسمی نیز 50 هنرمند را درگیر فعالیت‌های هنری کردیم، در بخش عکاسی که در آغاز تنها 5 نفر بودیم اکنون 200 عکاس داریم.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل حوزه هنری مازندران گفت: در مجموع 4 هزار نفر در گروه‌های سنی و در هنرهای مختلف زیرمجموعه حوزه هنری مازندران فعالیت دارند.

وی درباره برنامه‌های حوزه هنری مازندران در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: گفتمان چهل سالگی انقلاب در آذرماه برگزار شد، نمایشگاه 40 هنرمند خوشنویس و نگارگر نیز طی روزهای اخیر برپا شد و تا آخر هفته دایر است.

معصومی‌گرجی افزود: برای بهمن‌ماه نیز رونمایی از تولیدات و آثار هنری هنرمندان استان را داریم(تولیدات سال 97)، پخش مستند بلند قرآنی با نام «انقلاب از حیات دوران» و پخش فیلم‌های کوتاه قرآنی با نام‌های «مثل من»، «گیسوی دخترم» و «تردید»، برپایی نمایشگاه اینفوگرافی چهل اثر، تولید فیلم کوتاه جوان سالم و مستند «پاپلی» اثر مهدی زمان‌پور کیاسری از جمله برنامه‌های بهمن‌ماه است.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل حوزه هنری مازندران در پایان با بیان اینکه تعهد در هنر و هنرمند متعهد، تعهد به انسانیت و خدای خویش است، گفت: هنرمند مانند پروانه‌ای پرواز می‌کند و بر هر گل زیبایی می‌نشیند و از آن شهد شیرین به مخاطبان خود می‌چشاند.

ارسال نظرات